خانه اخبار چرا به استفاده از عينك آفتابی مناسب برای كودكان تاكيد می شود؟

چرا به استفاده از عينك آفتابی مناسب برای كودكان تاكيد می شود؟

نویسنده تیم لوناتو
مدل عینک آفتابی بچه گانه

مدل عینک آفتابی بچه گانه

مدل عینک آفتابی بچه گانه : همانطور که می‌دانید امروزه بیشتر افراد در روزهای آفتابی و یا به هنگام رانندگی از عینک‌های آفتابی استفاده می کنند.

با این حال تعداد کودکانی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، هنوز هم کم می‌باشد. از طرف دیگر از چشم‌های کودکان نیز به اندازه چشم‌های افراد بزرگسال باید محافظت شود، زیرا اشعه فرابنفش( UV) علاوه بر پوست به چشم نیز آسیب می‌رساند و اثر تجمعی آن می‌تواند بسیار مضر باشد.

اغلب والدین از میزان مضر بودن نور خورشید برای چشم کودکان خود اطلاع دارند و در تابستان علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه، عینک آفتابی نیز برای کودکان خود تهیه می‌کنند. از 73 درصد از خانواده‌هایی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، 53 درصدشان فرزندان خود را برای استفاده از عینک آفتابی تشویق می‌کنند.

تشویق و ترغیب بچه‌ها برای استفاده از عینک آفتابی به طور مداوم کار مشکلی بوده و ممکن است عینک بشکند و دیگر جایگزین آن خریده نشود. کودکان چشم آبی نسبت به کودکان چشم قهوه ای بیشتر در معرض آسیب های اشعه UV می باشند و از این رو والدین باید مطلع باشند که کودکان چشم آبی نیاز به مراقبت های هوشیارانه دارند.

کودکان به ویژه در روزهایی که در کنار ساحل و در مقابل نور خورشید هستند، در معرض خطر آفتاب سوختگی چشم قرار می‌گیرند. از این‌رو استفاده از عینک مناسب برای کودکان امری ضروری می‌باشد.

عینک آفتابی بچه گانه

در زیر به چندین پرسش رایج در مورد اهمیت استفاده از مدل عینک آفتابی بچه گانه اشاره شده است:

آیا کودکان واقعا به عینک آفتابی نیاز دارند؟

کودکان در معرض اشعه ماورای بنفش قرار می گیرند که می‌تواند به صورت عمیقی در چشم نفوذ کرده و مشکلات ناشی از دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و بیماری‌های چشمی را افزایش دهد. همان طور که می‌دانید، حفاظت از چشم‌ها، به ویژه چشم‌های کودکان که بیشتر درمعرض نور خورشید قرار می‌گیرند و به طور کامل رشد نکرده‌اند، بسیار مهم است.

آن‌ها به عینک‌های آفتابی که در مقابل اشعه‌های UVA و UVB محافظت 100%  دارند، نیازمندند. استفاده از عینک آفتابی حتی در روزهای ابری که اشعه UV هنوزهم می‌تواند اثرات مضری داشته باشد، مهم است.

از چه سنی به بعد کودکان باید استفاده از عینک آفتابی را شروع کنند؟

به گفته کارشناسان استفاده از عینک، از سن دو و نیم الی سه سالگی به بعد مناسب می‌باشد. زمانی‌که که کودک کوچکتر است، استفاده از عینک مشکل‌تر بوده ولی به تدریج با افزایش سن راحت‌تر شده و به آن عادت می‌کند.

والدین در هنگام انتخاب عینک آفتابی ایده‌آل برای فرزندان خود به چه نکاتی باید توجه کنند؟

متریال و مواد لنز باید از جنس پلی کربنات باشد که برای کودکان مناسب است. این نوع عینک که سبک می‌باشد، در برابر ضربه مقاوم بوده و از لنزهای استاندارد ساخته شده است. از سوی دیگر پلی کربنات نسبت به سایر لنزها بیشتر از چشم های کودکان به ویژه هنگام بازی کردن یا ورزش محافظت می‌کند.

چارچوب و فریم بزرگتر، حفاظت بهتری را فراهم می‌کند. این نوع لنز نه تنها مانع ورود مقدار زیادی اشعه UV می شود، بلکه از ورود شن و ماسه به چشم کودک نیز جلوگیری می‌کند. همچنین فریم یا همان قاب عینک باید خاصیت انعطاف پذیری داشته باشد.

والدین بهتر است عینک‌هایی که دارای لولاهای فنری هستند و قابلیت باز شدن بیش از 90 درجه‌ای دارند را انتخاب کنند تا احتمال شکسته شدنشان نیز کمتر باشد.

مدل عینک آفتابی بچه گانه

والدین چگونه می توانند کودکان خود را برای استفاده از عینک آفتابی تشویق کنند؟

اگر والدین زمانیکه بیرون میروند از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنند، کودکان نیز به احتمال قوی از آن‌ها تقلید خواهند کرد. شما می‌توانید از عینک‌های ری بن Ray Ban که در بازار هم برای افراد بزرگسال و هم برای کودکان موجود هستند، استفاده کنید تا کودکانتان نیز از شما تقلید کرده و ترغیب شوند. اجازه دهید تا فرزندانتان طرح و فریم مورد نظر خودشان را انتخاب کنند، چرا که در این صورت به زدن عینک مشتاق تر می شوند. شما همچنین می توانید عینک های الاستیک را انتخاب کنید تا کودکان به هنگام بازی نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند.

چند مدل عینک آفتابی بچه گانه محبوب کودکان

در زیر به کلکسیونی از عینک های آفتابی که دارای حفاظت 100 درصدی UV هستند و همچنین از لحاظ راحتی، دوام و سبک بودن تست شده اند، اشاره کرده ایم:

۱) عینک های پلاستیکی و نشکن

اين عینک‌ها دارای UV 100 درصدی می‌باشند و در برابر ضربه مقاوم بوده و در طرح‌ها و رنگ های مختلفی موجود می‌باشند که برای کودکان بین سنین 3 تا 12 سال طراحی شده و راحت و بادوام هستند.

۲) مدل عینک آفتابی بچه گانه مخصوص کودکان و نوجوانان

این نوع از عینک‌ها در انواع مختلف و طیف وسیعی از رنگ‌ها نظیر : فوشیا، صورتی، سیاه، آّبی و قرمز و در سه اندازه متفاوت برای سنین 0-2 ، 2-4 و 4 – 6 ساله موجود می‌باشند.

 همچنین بخوانید: جدیدترین مدل عینک طبی بچه گانه

۳) عینک آفتابی Ray Ban

بچه‌هایی که به مد و استایل و خوشتیپی اهمیت می‌دهند، این نوع از عینک‌ها را دوست خواهند داشت.مدل عینک آفتابی بچه گانه ری‌بن با اینکه تا حدودی گران می‌باشند ولی برای سا‌ل‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

۴) عینک های آفتابی Julbo POP

مارک فرانسوی Julbo از قرن نوزدهم، عینک‌های آفتابی مقاومی را برای انواع ورزش های سخت و ورزشکاران جهت محافظت از چشم‌ها در مقابل نورخورشید ارائه می‌دهد. خبر خوشحال کننده این است که آن‌ها در حال حاضر تکنولوژی مشابهی را در ساخت عینک‌های مناسب برای کودکان نیز به کار می‌برند.

۵) عینک های آفتابی JBanz

این نوع عینک در طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها موجود بوده و علاوه بر شیک بودن، چشم را در مقابل نور خورشید محافظت می کند و دارای لنز های پلاریزه نیز است و خیره گی به نور خورشید را کاهش می دهد.

عینک هایJBanz  برای کودکان 4 تا 10 ساله مناسب است.

۶) عینک آفتابی Savanah Kids Designer

این عینک‌ها دارای پوشش لاستیکی بوده و برای بچه‌های فعال و پر جنب و جوش مناسب می باشند و در رنگ های صورتی، آبی و نارنجی موجودند. ابن مدل عینک آفتابی بچه گانه برای جلوگیری از نفوذ نور از هر دو طرف لنز طراحی شده‌اند و در برابر تابش خیره کننده خورشید حفاظت بیشتری دارند.

 همچنین بخوانید: نکاتی در مورد خرید عینک آفتابی برای کودکان

 ۷) عینک های آفتابی طرحWayfarer monkey monkey

این مدل عینک آفتابی بچه گانه از چشم در مقابل نور آبی، که طبق مطالعات می تواند برای چشم نوجوانان و کودکان بسیار مضر باشد و همچنین در برابر اشعه های UVA و UVB  محافظت می‌کنند. ترکیب‌های رنگارنگ چارچوب و فریم آن نیز برای کودکان بسیار جذاب و خوشایند می‌باشد.

۸) عینک های آفتابی طرح Squids

اگر فرزندان‌تان عاشق شنا هستند، این نوع عینک می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد. این عینک‌ها دارای مواد سازنده خاصی می باشند که آن‌ها را بر روی آب شناور ساخته و مانع گم شدن آن‌ها در کف استخر یا دریا می‌شود و همچنین پوشش ضد آب آن‌ها بر روی لنزها، در برابر ضربه مقاومند. چارچوب دور تا دور آن نیز باعث محافظت بیشتر در مقابل نور خورشید می‌شود.

۹) عینک های آفتابی طرح Soltan

این نوع عینک‌ها دارای قیمت مناسب و محافظت خوبی می‌باشند و همچنین دارای چارچوب دور تا دور و لنزهای قهوه‌ای رنگ هستند که باعث محافظت بیشتر در مقابل نور آبی می‌شوند.

۱۰) عینک های آفتابی دخترانه طرح Girl Glitter

اگر شما به دنبال یک عینک آفتابی کودک و نوجوان ارزان قیمت، دارای UV 100% ، با طرح جذاب و زیبا برای دختر بچه خود هستید که عاشق رنگ صورتی است، این عینک انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. شیشه های این عینک به شکل قلب بوده و فریم های آن براق و نگین دار می باشند.

۱۱) عینک آفتابی طرح Junior Bolle Anaconda

مدل عینک آفتابی بچه گانه

این نوع از عینک ها که برای کودکان 4 تا 7 ساله مناسبند، فریم های نایلونی بسیار سبکی دارند و می توانند در برابر بسیاری از ضربه ها مقاومت کنند.

در نتیجه ي این بحث میتوان گفت که بهترين راه براي داشتن چشماني سالم ، حفاظت كامل در برابر اشعه UV بدون در نظر گرفتن محل، فصل و يا نوع فعاليت مي باشد. مدل عینک آفتابی بچه گانه ي مناسب مي‌تواند از مبتلا شدن کودکان به بيماري‌هاي چشمي پيشگيري كرده و آسيب هاي چشمي كودكان و بزرگسالان را كاهش دهد.

سوالات رایج در مورد مدل عینک آفتابی بچه گانه

کودکانی با صورت گرد باید چه مدل عینکی بخرند؟

کودکانی با صورت گرد، بهتر است که از فریم‌هایی دارای زاویه استفاده کنند. به طور مثال استفاده از عینک‌های زاویه دار به شکل مربعی و مستطیلی برای کودکان بسیار مناسب خواهد بود.

عینک گربه ای برای کودکان مناسب است؟

عینک‌های چشم گربه‌ای از جمله ترند هایی است که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در سال جدید مد شده. اینگونه عینک‌ها برای کودکانی با صورت‌های گرد و بیضی شکل مناسب هستند. همچنین این نوع عینک‌ها در فریم‌های رنگی بیشتر از سایر رنگ‌های خنثی مورد توجه قرار می گیرند.

عینک با فریم تیتانیوم برای کودکان مناسب است؟

عینک‌هایی با فریم‌هایی از جنس تیتانیوم از دیگر ترندهای عینک کودکان است. تنها نکته منفی که در مورد اینگونه عینک‌های وجود دارد، قیمت بالای آنهاست. در واقع چنین عینک‌هایی ضدخش هستند و برای کودکانی که همواره در حال جنب و جوش هستند، بسیار مناسب خواهند بود.

می‌توان برای کودک عینک آینه ای خرید؟

عینک‌های آفتابی رفلکس‌دار برای کودکان از ترندهای سال جدید هستند. در واقع زرق و برق آن چیزی است که برای دختران زیر ۸ سال باید در سال جدید در نظر گرفته شود. البته توجه به کیفیت چنین عینک‌هایی بسیار مهم است.

Related Articles

کامنت بگذارید