خانه چه رنگ لنز برای پوست سبزه مناسب است؟

چه رنگ لنز برای پوست سبزه مناسب است؟

نویسنده فروغ بیداری
لنز چه رنگی به پوست سبزه می‌آید

لنز چه رنگی به پوست سبزه می‌آید

لنز چه رنگی به پوست سبزه می‌آید ؟ اگر دارای پوستی سبزه‌ هستید، رنگ‌های روشن برای شما بسیار مناسب است. مثلا رنگ‌های قهوه‌ای یا عسلی روشن گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

بعضی از درجه‌های تیره‌ی رنگ‌های آبی و سبز هم برای پوست سبزه خوب است. اما اگر به دنبال یک رنگ بسیار خاص هستید که هم به پوست سبزه بیاید و هم ظاهری متفاوت به شما بدهد، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ خاکستری است.

اگر پوست گندمی یا پوستی به رنگ‌های گرم دارید (زرد و طلایی و خانواده این دو رنگ) و موهای شما بلوند زرد، قهوه‌ای طلایی یا از خانواده قهوه‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم از لنزهایی به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، عسلی، فندقی و سبز استفاده کنید.

اما اگر پوستی به رنگ سرد (ته‌مایه آبی) دارید و موهایتان بلوند صورتی، پرکلاغی، مشکی، نقره‌ای یا توسی است (یعنی رنگ‌های سرد) بهترین رنگ لنز برای شما هم رنگ‌های سرد همچون یاسی، آبی و ارغوانی است.

اگر پوست سبزه و چشم‌های روشن دارید و می‌خواهید به صورت طبیعی آن را تیره‌تر نشان دهید، باید سراغ لنزهای نیمه‌شفاف بروید. این لنزها فقط حاشیه اطراف مردمک را تیره‌تر می‌کنند و عنبیه رنگ طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

اما اگر چشم‌های تیره‌ای دارید، بهتر است به سراغ لنزهای رنگی مات بروید. به طور مثال می‌توانید گزینه‌هایی همانند عسلی روشن یا فندقی را انتخاب کنید.

لنز رنگی برای پوست سبزه

در پاسخ به این سوال که لنز چه رنگی به پوست سبزه می‌آید در یک کلام باید گفت رنگ‌های فندقی، سبز، عسلی، خاکستری و آبی تیره.

استفاده از لنزهای رنگی سبز، صورتی، بنفش یا فیروزه‌ای را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم چون این رنگ‌ها مکمل چندان خوبی برای پوست‌های سبزه یا گندم‌گون نیستند و آن‌طور که بایدوشاید روی چهره‌تان نمی‌نشینند.

انتخاب لنز رنگی برای پوست سبزه بر اساس مدت زمان استفاده

وقتی به دنبال پاسخ این سوال هستید که لنز چه رنگی به پوست سبزه می‌آید بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید که میزان استفاده شما هم می‌تواند در رنگی که برای لنز خود استفاده می‌کنید موثر باشد.

اگر می‌خواهید به صورت روزانه و در ساعت‌های طولانی از لنزتان استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از رنگ‌های طبیعی‌تر استفاده کنید و اگر هم می‌خواهید تنها در یک مهمانی چند ساعته از لنز استفاده کنید، لنزهایی با رنگ‌های فانتزی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

شرایط مراقبت و نگهداری از لنز رنگی

لنز رنگی شما هر چه قدر هم که با کیفیت و معتبر باشد، نباید بیشتر از زمانی که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده شود.

استفاده‌ی بیش از حد از لنز رنگی می‌تواند باعث عفونت چشمان شما شود که به دلیل وجود نداشتن رگ‌های خونی در قرنیه چشم، می‌تواند بسیار خطرساز باشد.

لنزهای رنگی توسط برندهای مختلفی در جهان ساخته و عرضه می‌شوند. همه این لنزها هم اندازه‌های متفاوتی دارند. همچنین از الگوهای رنگی مختلفی برای تولید محصولاتش پیروی می‌کنند.

پس بسیار مهم است که برندهای مختلف لنز طبی رنگی یا لنز رنگی را مورد بررسی قرار دهید تا نمونه‌ای که بیشتر با خواسته‌های شما متناسب است را انتخاب کنید.

هنگام خرید لنز رنگی، نمونه‌ای را انتخاب کنید که اندازه آن برابر با عنبیه چشم شماست.

این را در نظر داشته باشید که اندازه لنز رنگی در چشم بسیار مهم است. اگر لنز به درستی روی مردمک قرار نگیرد با هر بار پلک زدن جا به جا می‌شود و این مساله نه تنها شما را اذیت خواهد کرد، بلکه ظاهر طبیعی لنز را نیز از بین خواهد برد.

سوالات رایج در مورد اینکه لنز چه رنگی به پوست سبزه می‌آید

آیا لنز بنفش برای پوست سبزه مناسب است؟

رنگ‌های روشن مثل آبی، سبز و بنفش برای پوست تیره و سبزه چندان مناسب نیست. در صورت تمایل بهتر است از شیدهای تیره این رنگ‌ها استفاده کنید تا کنتراست بهتری در صورت شما ایجاد کنند. اما به طور کلی، لنز بنفش و یاسی گزینه خوبی برای پوست سبزه نیست.

برای پوست سبزه و موی مشکی چه رنگ لنزی مناسب است؟

برای پوست سبزه و موی مشکی، لنزهای خاکستری، عسلی و سبز تیره مناسب هستند.

بهترین رنگ لنز برای پوست سبزه چیست؟

عسلی، فندقی و قهوه‌ای روشن.

لنز رنگی برای چشم خطرناک است؟

اگر درست استفاده شود خیر. اما وقتی از لنز رنگی استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم کمتر آرایش کنید زیرا ممکن است مواد آرایشی وارد چشم شود و همراه با اشک، روی سطح داخلی یا بیرونی لنز بنشیند. در این حالت خطر خراش قرنیه و عفونت چشم وجود خواهد داشت

کامنت بگذارید