خانه از کجا متوجه شوم کدام رنگ لنز بیشتر از همه به چهره من می‌آید؟

از کجا متوجه شوم کدام رنگ لنز بیشتر از همه به چهره من می‌آید؟

نویسنده تیم لوناتو
لنز چه رنگی بهم میاد

لنز چه رنگی بهم میاد

لنز چه رنگی بهم میاد ؟ این سوالی که همه ما پیش از خرید لنز رنگی از خودمان می پرسیم. می‌خواهید بدانید چه رنگی مناسب پوست و موهای شماست؟ این مطلب را بخوانید.

افراد برای استفاده از لنز رنگی دلایل مختلفی دارند. ممکن است از لنز برای افزایش درخشش چشمانتان استفاده کنید و بخواهید چشمانتان گیراتر و برجسته‌تر به نظر برسند. یا شاید هم قصد داشته باشید با استفاده از لنزی که رنگ کاملاً متفاوتی با رنگ طبیعی چشمانتان دارد، یک تغییر اساسی در چهره‌تان ایجاد کنید.

اینکه در استفاده از لنزهای رنگی چه هدفی دارید، فرق چندانی نمی‌کند. مهم این است که بدانید چه رنگی را انتخاب کنید و کدام لنزهای رنگی با کُلیت چهره‌تان همخوانی و تناسب بیشتری دارند.

گاهی ممکن است لنزی را انتخاب کنید که شخصاً آن را دوست دارید اما دیگران آن را نپسندند. گاهی هم ممکن است لنزی از نگاه دیگران خیلی به چهره‌تان بنشیند اما پیش خودتان نسبت به آن احساس چندان خوبی نداشته باشید و قطعاً هیچ‌یک از این دو حالت باب میلتان نیست.

البته چنین مسائلی تا حد زیادی به سلایق شخصی بستگی دارند اما به‌هرحال، همواره مجموعه‌ای از اصول و قواعد زیبایی‌شناسی وجود دارند که می‌توانید با آگاهی و استناد به آن‌ها، لنزی را انتخاب کنید که بهترین تأثیر ممکن را روی چهره‌تان داشته باشد.

ما ضمن عرضه و فروش انواع لنزهای رنگی باکیفیت، یک راهنمای ساده و درعین‌حال کاربردی برایتان فراهم کرده‌ایم که مطالعه آن قبل از خرید لنز طبی رنگی یا لنز رنگی، خالی از لطف نیست.

شما می‌توانید با توجه به سه معیار رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ مو نسبت به خرید لنز رنگی اقدام کنید.

۱. انتخاب رنگ لنز با توجه به رنگ چشم

لنز چه رنگی بهم میاد ؟ اگر رنگ طبیعی چشمانتان قهوه‌ای یا فندقی روشن باشد، آنگاه به‌سادگی می‌توانید با استفاده از لنز، درخشش چشمانتان را مضاعف کنید و رنگ‌های گرم، گزینه‌های مناسبی برای این منظور هستند.

البته رنگ‌های کمی سرد و مات نیز به چهره‌تان می‌آید. مثلاً انتخاب لنزهایی که ته‌رنگِ ملایم خاکستری یا سبز دارند، تغییر چشمگیر و مثبتی در چهره‌تان ایجاد ‌می‌کنند.

داشتن چشمان سبز به این معناست که خوشبختانه طیف گسترده‌ای از لنزهای رنگی به صورتتان می‌آید که سبز روشن و سبز زمردی نمونه‌ای از آن‌هاست. این رنگ از لنزها با افزایش عمق و درخشش چشم، جلوه‌ای رؤیایی به صورتتان می‌بخشند.

شما چشم‌آبی‌ها هم گزینه‌های زیادی در انتخاب و خرید لنز رنگی دارید اما طیف خاکستری تا سبز بهترین انتخاب ممکن برای شماست که اگر چند تا از آن‌ها را امتحان کنید، احتمالاً با ما هم‌نظر می‌شوید!

2. خرید لنز رنگی با توجه به رنگ پوست

لنز چه رنگی بهم میاد ؟ روشن بودن رنگ پوست، یک برگ برنده در انتخاب رنگ لنز است! یعنی گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید که هر یک از آن‌ها می‌توانند ظاهری متفاوت و جذاب برایتان رقم بزنند.

از این میان، رنگ‌های آبی و خاکستری تغییری شگفت‌انگیز در چهره‌تان ایجاد می‌کنند و بر گیرایی و زیبایی آن می‌فزایند.

ضمناً پوست روشن یک زمینه‌ی عالی برای چشمان روشن است. بنابراین اگر هم پوست و هم چشمان روشنی دارید، حسابی خوش به حالتان می‌شود! در این صورت می‌توانید رنگ‌هایی مثل فیروزه‌ای، بنفش و سبز متمایل به آبی می‌تواند را انتخاب کنید.

اگر رنگ پوست سبزه یا گندم گون دارید، آنگاه لنزهایی برایتان مناسب هستند که بتوانند چشمانتان را در مقایسه با چهره‌تان، اندکی درخشان‌تر کنند که رنگ‌های فندقی، سبز، عسلی، خاکستری و آبی تیره از آن جمله‌اند.

استفاده از لنزهای رنگی سبز، بنفش یا فیروزه‌ای را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم چون این رنگ‌ها مکمل چندان خوبی برای پوست‌های سبزه یا گندم گون نبوده و آن‌طور که بایدوشاید روی چهره‌تان نمی‌نشینند.

رنگ پوست تیره، گزینه‌های زیادی را در معرض انتخابتان می‌گذارد و خوشبختانه اکثر لنزهای رنگی به صورتتان می‌نشیند.

در اینجا تنها نکته مهم آن است که بدانید می‌خواهید چه تغییری در چهره‌تان ایجاد کنید. اگر می‌خواهید چهره‌تان جذابیت جنسی بیشتری داشته باشد، می‌توانید از لنزهایی به رنگ قهوه‌ای، فندقی یا بنفش استفاده کنید. البته رنگ‌های دودی و تیره نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای این منظور باشند.

اگر هم می‌خواهید به‌واسطه استفاده از لنزهای رنگی، چهره‌ای متفاوت، متمایز و دل‌نشین داشته باشید، رنگ‌های پاییزی و عسلی می‌توانند کاری کنند که همه از دیدن چهره جدیدتان انگشت‌به‌دهان بمانند!

ضمناً لنزهای رنگ صورتی یا سبز مایل به آبی انتخاب چندان خوبی برای رنگ‌های تیره محسوب نمی‌شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از انتخاب آن‌ها صرف‌نظر کنید.

3. خرید لنز رنگی با توجه به رنگ مو

لنز چه رنگی بهم میاد ؟ رنگ مو، یکی دیگر از عوامل مؤثر و تأثیرگذار در انتخاب رنگ لنز است. بنابراین:

اگر موهای مشکی و تیره دارید، رنگ‌های خنک مثل آبی خاکستری، خاکستری نقره‌ای، سبز تیره، ارغوانی و بنفش خیلی به چهره‌تان می‌آیند.

اگر موهایتان قهوه‌ای، بلوند و به‌طورکلی روشن‌تر است، آنگاه رنگ‌های گرم مثل قهوه‌ای روشن، فندقی، سبز و عسلی گزینه‌های بهتری برای انتخاب هستند.

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم، انتخاب لنز بیش از هر چیز به سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد اما بد نیست در این بین، به نُرم‌ها و معیارهای زیبایی‌شناسی هم توجه کنید.

در این مطلب تلاش کردیم تا راهنمای مختصر و مفیدی در انتخاب و خرید لنزهای رنگی در اختیارتان قرار دهیم تا خودتان به این سوال که لنز چه رنگی بهم میاد ، پاسخ دهید؛ و انتخابتان، همانی باشد که هم خودتان و هم دیگران از آن رضایت داشته باشید.

سوالات رایج در مورد لنز چه رنگی بهم میاد

کدام رنگ لنز مناسب برای تمام رنگ‌های پوست است؟

لنزهای ترکیبی که سه درجه از یک رنگ را درون خود دارند، می‌توانند برای هر پوستی مناسب باشند.

بهترین رنگ لنز برای پوست تیره کدام است؟

اگر دارای پوستی سبزه‌ هستید رنگ‌های روشن بسیار برای شما مناسب هستند. رنگ‌های قهوه‌ای، توسی یا عسلی روشن بسیار برای چشمان و پوست شما مناسب است.

کدام رنگ لنز به پوست‌های روشن یا سفید می آید؟

اگر سفید پوست هستید لنزهایی به رنگ طوسی و آبی گزینه‌های بسیار خوبی برای شما هستند. ارغوانی و بنفش هم می‌توانند انتخاب‌هایی بسیار خاص برای شما باشند

چه لنزی به چشم مشکی میاد؟

لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای افرادی چشم مشکی است. اگر چشمان تیره‌ای دارید، بهتر است برای داشتن تغییری نامحسوس از لنزهای فندقی رنگ و یا قهوه‌ای عسلی استفاده کنید.

کامنت بگذارید