خانه لنز چه رنگی بخرم ؟ راهنمای خرید لنز رنگی بر اساس رنگ پوست و رنگ مو

لنز چه رنگی بخرم ؟ راهنمای خرید لنز رنگی بر اساس رنگ پوست و رنگ مو

نویسنده فروغ بیداری
لنز چه رنگی بخرم

لنز چه رنگی بخرم

لنز چه رنگی بخرم ؟ رنگی که با رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم‌های شما بیشترین همخوانی و تناسب را دارد. از کجا بفهمیم کدام رنگ مناسب ماست؟ ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

انواع مختلف لنز رنگی

لنز رنگی در دو نوع مختلف تولید و عرضه می‌شوند: لنز طبی رنگی و لنز پلانو.

لنزهای طبی رنگی برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم مناسب هستند و به‌طور همزمان نیز رنگ‌ چشم را تغییر می‌دهند.

لنزهای رنگی پلانو نمونه‌هایی هستند که فقط مصرف آرایشی دارند و صرفا جهت تغییر رنگ چشم تولید می‌شوند و هیچ‌نوع اصلاحی در بینایی فرد ایجاد نمی‌کنند.

هزینه لنزهای رنگی قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند. اما برای کسانی که مد و فشن برایشان اهمیت بسیار دارد و ترجیح می‌دهند در مناسب‌های مختلف، چهره متفاوتی داشته باشند، این هزینه ارزشمند خواهد بود.

خرید لنز رنگی

لنز چه رنگی بخرم ؟

تقریبا بیشتر لنزهای تماسی رنگی با ته‌مایه‌های رنگ طبیعی و نزدیک به عنبیه تولید می‌شوند.

از آنجا که این عضو از بدن دارای خطوط و اشکال رنگی است، برخی از لنزهای تماسی نیز با نقطه‌های رنگی کوچک و خطوط و اشکال رنگی طراحی و تولید می‌شوند تا حالت طبیعی لنز در چشم حفظ شود.

به طور مثال لنز رنگی ایراوپتیکس در چشم بسیار طبیعی دیده می‌شود.

در مرکز لنز، فضای شفافی برای مردمک چشم در نظر گرفته شده تا فرد دید واضح و کاملی داشته باشد.

لنزهای تماسی رنگی عموما در سه نوع رنگ‌سایه عرضه می‌شوند که در زیر توضیح داده‌ایم:

  • ته‌رنگ محسوس: این رنگ اغلب آبی روشن یا سبز روشن و فقط برای این است که لنز را هنگام گذاشتن و برداشتن بتوانید بهتر ببینید. رنگ این نوع لنزها بسیار کم است و در نتیجه موجب تغییر رنگ چشم نمی‌شوند.
  • ته‌رنگ تقویت‌کننده: این لنز رنگ نیمه‌شفافی دارد که فقط تیره‌تر از لنزهای شفاف به‌نظر می‌رسد. همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، لنز تقویت‌کننده وسیله‌ای برای تقویت و تاکیدِ بیشتر روی رنگ طبیعی چشم است. این لنز برای کسانی مناسب است که چشم‌های خیلی روشنی دارند و می‌خواهند تا حدی آن را تیره‌تر نشان دهند.
  • ته‌رنگ مات: لنزهایی که شفاف نیستند، به‌طور کامل رنگ چشم فرد را تغییر می‌دهند. شما برای تغییر رنگ چشم خود به این نوع لنزها نیاز دارید.

لنزهای اُپَک (مات) در رنگ‌های متنوع از عسلی و فندقی گرفته تا سبز، آبی، بنفش، ارغوانی، قهوه‌ای و توسی موجود هستند. لنزهای سفارشی همگی از نوع اُپَک هستند و مثلا فرد می‌تواند خود را شبیه خون‌آشام یا شخصیت‌های ترسناک تغییر شکل دهد.

لنز چه رنگی بخرم

راهنمای انتخاب رنگ مناسب لنز رنگی

لنز چه رنگی بخرم ؟ برای انتخاب رنگ مناسبِ لنز باید به فاکتورهای گوناگونی همچون رنگ مو یا رنگ پوست صورت خود توجه کنید. اما این انتخاب در نهایت به تیپ موردنظرتان بستگی خواهد داشت؛ آیا می‌خواهید چشم‌های رنگی به حالت طبیعی داشته باشید یا حالت دراماتیک و عجیب به چهره خود ببخشید.

لنز تماسی رنگی برای چشم‌های روشن

اگر چشم‌های روشن دارید و می‌خواهید به صورت طبیعی آن را تیره‌تر نشان دهید، باید سراغ ته‌مایه‌های تقویت‌کننده، یعنی لنزهای نیمه‌شفاف بروید. این لنزها فقط حاشیه اطراف مردمک را تیره‌تر می‌کنند و همچنان عنبیه، فرم طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

البته، رنگ‌های توسی و سبز هم داخل چشم بسیار طبیعی دیده می‌شوند می‌توانید از آنها برای تغییر دادن طبیعی رنگ چشم خود کمک بگیرید.

اما اگر قصدتان جلب توجه است به طوری که همه در نگاه اول متوجه لنزتان بشوند، باید رنگ‌های جیغ همانند قهوه‌ای تیره یا تناژهای گرم را انتخاب کنید.

لنز چه رنگی بخرم

لنز تماسی رنگی برای چشم‌های تیره

وقتی چشم‌های تیره‌ای دارید، بهتر است به سراغ لنزهای رنگی مات بروید. برای ایجاد تغییر طبیعی در چشم خود گزینه‌هایی همانند عسلی روشن یا فندقی را برگزینید.

البته، اگر می‌خواهید تغییر اساسی در چهره و نگاه خود ایجاد کنید، بهتر است سراغ رنگ‌هایی همچون سبز، آبی یا بنفش بروید.

اشخاصی که پوست تیره دارند، رنگ‌های روشن لنز باعث می‌شود تا کاملا متفاوت‌تر و جذاب‌تر به‌نظر برسند.

هرآنچه در مورد لنزهای رنگی باید بدانید

لنز چه رنگی بخرم ؟ پیش از انتخاب هرگونه لنز تماسی رنگی بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • لنزها در اندازه‌های گوناگونی در بازار موجود هستند. پس حتما نمونه‌ای را انتخاب کنید که اندازه برابر با عنبیه چشم دارند. در غیر این صورت، نیمی از آن بی‌رنگ باقی خواهد ماند و حالتی غیرطبیعی به چشمان شما خواهد بخشید. بعلاوه، موقع پلک زدن هم ممکن است از چشم خارج شود و مشکلاتی را برایتان به‌وجود بیاورد.
  • همچنین، اندازه مردمک چشم هم بسیار حائز اهمیت است. به این نکته توجه داشته باشید که در شب، مردمک چشم گشاد می‌شود و اگر بخش شفاف در مرکز لنز تماسی به اندازه کافی بزرگ نباشد، در بینایی شما اختلال ایجاد خواهد شد.

سوالات رایج در مورد لنز چه رنگی بخرم

برای کسانی چشم آبی دارند چه رنگ لنز مناسب تر است؟

اگر دوست دارید تفاوت ظاهری‌تان محسوس‌ باشد و خودتان رنگ چشمتان سبز و یا آبی است، می‌توانید از لنز با رنگ‌های گرم، مثل قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

قیمت لنز رنگی چند است؟

قیمت لنزهای با کیفیت معمولا از ۱۵۰ هزارتومان شروع می‌شود و تا ۶۰۰ تومان هم ممکن است برسد. هر چه بیشتر برای لنزهای خود هزینه کنید خاطرتان از آسیب‌های احتمالی‌ای که ممکن است به چشمانتان وارد شود جمع خواهد بود و با خیالی آسوده می‌توانید از لنزهای خود استفاده کنید.

لنزهای مات مناسب چه کسانی است؟

لنزهای مات رنگی شفاف نیستند و می‌توانند رنگ چشم فرد را تغییر دهند. به طور مثال اگر چشم‌های تیره‌ای داشته باشید، می‌توانید با کمک لنز آنها را روشن کنید.

برای پوست تیره چه رنگ لنزی بخرم؟

اگر در نظر دارید خیلی تغییر چهره بدهید، لنزهایی با رنگ‌های روشن همچون یاسی، آبی یا سبز انتخاب کنید. اگر رنگ پوست صورتتان تیره است، لنزهای رنگی روشن باعث می‌شود که تفاوت صورت شما از فاصله دور هم به چشم بیاید. اما اگر لنز طبیعی دوست دارید فقط لنزهای عسلی، فندقی و خاکستری مناسب است.

کامنت بگذارید