خانه راهنمای خرید و محصولات طبیعی‌ترین رنگ لنز کدام است؟10 رنگ لنز طبیعی

طبیعی‌ترین رنگ لنز کدام است؟10 رنگ لنز طبیعی

نویسنده تیم لوناتو
انواع لنز رنگی

طبیعی‌ترین رنگ لنز کدام است؟10 رنگ لنز طبیعی


طبیعی‌ترین رنگ لنز برای شما با طبیعی‌ترین لنز برای دوستتان فرق دارد. چراکه هر رنگ و فرمی از چشم و صورت، با رنگ متفاوتی از لنز هماهنگ است. اگر میخواهید به چشم‌هایشان کمی درخشش و جذابیت اضافه کنید، راهش استفاده از لنز چشم رنگی است. بااین‌وجود چنانچه مایلید زیبایی طبیعی را در چهره خود ایجاد کنید، به تحقیقات بیشتری نیاز دارید. البته ما قبلاً این تحقیقات را انجام داده و نتایج آن را در این نوشته ارائه می‌دهیم.

آیا از سازوکار لنزهای رنگی خبر دارید؟


بیشتر لنزهای رنگی به گونه‌ای ساخته می‌شوند تا چشمان کاربر تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. اما به هر حال تغییرات ظریفی در نتیجه استفاده از این محصول در چشم شما ایجاد می‌شود که آن را درخشا‌ن‌تر نشان می‌دهد.
درواقع چشمان شما دارای اشکال و خطوط طبیعی در قسمت عنبیه هستند. به همین ترتیب لنزهای رنگی دارای نقاط و خطوط رنگارنگی هستند که به بیرون نور می‌تابانند. این طرح‌ها از بافت و الگوی طبیعی عنبیه تقلید می‌کنند. بنابراین ظاهر چشم شما در استفاده از این لنزها کاملاً طبیعی و اصیل باقی می‌ماند.

همچنین بخوانید: انتخاب لنز رنگی با توجه به رنگ پوست.

آیا انواع لنز رنگی طبیعی را می‌شناسید؟

انواع لنز رنگی
انواع لنز رنگی


برای اینکه بتوانید طبیعی‌ترین لنزها را برای چشم خود انتخاب کنید، لازم است که از مدل‌های مختلف این محصول و ویژگی‌های هریک سر در بیاورید. به این ترتیب انواع لنز رنگی طبیعی عبارتنداز:


لنز براق یا visibility tint: این رایج‌ترین نوع لنز رنگی محسوب می‌شود که تقریباً تغییری در رنگ چشم شما ایجاد نمی‌کند. تنها کارایی این محصول درخشان کردن رنگ طبیعی چشم‌های شما است.
لنز تقویت‌کننده یا افزایشی Enhancement Tints: لنزهای تقویت‌کننده یا افزایشی معمولاً دارای نوعی رنگ شفاف هستند که کمی تیره‌تر از رنگ چشم شما است. درواقع این نوع لنز رنگ طبیعی چشم شما را افزایش می دهند. لنز تقویت‌کننده برای افرادی که چشم‌های رنگ روشن دارند عالی است. بیشتر مردم از این نوع لنز برای تشدید رنگ طبیعی چشم خود استفاده می‌کنند و نه برای تغییر رنگ آن.
لنز مات یا opaque tint: این نوع لنز همان گزینه‌ای است که رنگ چشم‌ها را به معنای واقعی تغییر می‌دهد. رنگدانه‌های موجود در این لنز بسیار قوی بوده و حتی چشم‌های قهوه‌ای و مشکی را نیز به رنگ‌های روشن درمی‌آورند.

معرفی ۱۰ لنز با رنگ طبیعی

انواع رنگ لنز ها


رنگ لنزهای تماسی درواقع قاب دورشان را پوشش می‌دهد. مرکز لنز از یک بافت شفاف تشکیل می‌شود که قابلیت بینایی چشم شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. همانطور که گفتیم لنزهای تماسی با ساختاری شبیه به خود چشم ساخته شده و هیچ نمای غیرطبیعی به چهره شما نمی‌دهند. بااین‌وجود رنگ‌های زیر از میان دیگر رنگ‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسد:

طوسی: این رنگ ظاهری سرد و در عین حال کاریزماتیک به شما می‌دهد. البته لنز توسی بر روی پوست روشن طبیعی‌تر به نظر می‌رسد تا پوست تیره.

عسلی: این رنگ مناسب افرادی با رنگ چشم طیف قهوه‌ای است که مایلند ظاهرشان را به طور طبیعی تغییر دهند.

قهوه‌ای: این رنگ لنز تقریباً با هر رنگ پوستی سازگار است. اگر رنگ چشمتان آبی یا سبز است لنز قهوه‌ای چهره شما را زیر و رو می‌کند.

بنفش آمیتیست: این رنگ لنز هر چهره‌ای را تغییر می‌دهد. با این‌وجود لنز بنفش آمیتیست برای پوست‌های روشن طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

بنفش ویولت: این رنگ لنز بر روی چشم‌های عسلی فوق‌العاده زیبا است.

آبی: رنگ آبی از پرطرفدارترین لنزهای رنگی به خصوص برای افرادی است که چشم تیره دارند.

سبز: یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های لنز برای پوست‌های تیره لنز سبز است.

فندقی: لنز فندقی برای کسانی که می‌خواهند رنگ چشم‌های خیلی تیره خود را به شکلی نامحسوس تغییر دهند، بهترین گزینه است.

بژ: لنز بژ که به لنز کهربایی نیز نزدیک است، بر روی پوست روشن و تیره جواب می‌دهد. این رنگ از خاص‌ترین رنگ‌های لنز است که طرفداران خودش را دارد.

مشکی: کارایی لنز مشکی و تغییری که ایجاد می‌کند کمی متفاوت از دیگر رنگ‌ها است. لنز مشکی چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد و از این لحاظ برای افرادی که چشم ریز دارند مناسب است. به‌علاوه لنز مشکی تک رنگ است یعنی هم مرکز و هم حاشیه آن به رنگ مشکی هستند؛ برخلاف دیگر لنزها که معمولاً رنگ مرکز و حاشیه آن با یکدیگر فرق دارد.

نحوه انتخاب مناسب‌ترین رنگ لنز برای شخص شما!

انتخاب رنگ لنز!
انتخاب رنگ لنز!

برای این کار لازم است چند سؤال مهم از خودتان پرسیده و پاسخ دقیقی داشته‌باشید. اول اینکه باید بدانید که چه میزان تغییر در رنگ چشم‌ها و چهره‌تان را مدنظر دارید. درضمن آیا مایلید رنگ چشمتان صددرصد طبیعی به نظر برسد؟ علاوه‌برآن چه رنگ چشمی به استایل شخصی شما نزدیک‌تر است؟


نکته‌های کاربردی زیر نیز در زمینه انتخاب مناسب‌ترین رنگ لنز به شما کمک می‌کند:

لنز مناسب با صورت ما
لنز مناسب با صورت ما


 اگر چشمانی روشن دارید و می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، رنگی را انتخاب کنید که حاشیه‌های عنبیه‌تان را برجسته کند. یا می‌توانید لنزی را برگزینید که به رنگ طبیعی چشم شما عمق بدهند.
 اگر چشمان شما در طیف رنگی طوسی قرار دارد، برای تغییر رنگ آن از لنز بنفش یا آبی استفاده کنید.
 اگر چشمان شما تیره‌رنگ است، لنزهای مات رنگی را انتخاب کنید تا رنگ چشم شما به طور کامل تغییر کند. برای داشتن ظاهری طبیعی، رنگ قهوه‌ای عسلی و یا لنزی که یک درجه از رنگ طبیعی چشم شما روشن‌تر است را انتخاب کنید. لنز فندقی نیز گزینه خوبی برای تغییر رنگ طبیعی چشم‌های تیره است.
 اگر مایلید رنگ چشم شما به‌طور محسوس و قابل‌توجهی روشن‌تر شود، لنز مات بهترین انتخاب است. این لنزها شما را از دیگران متمایز می‌کند. لنزهای مات از سبز و آبی گرفته تا بنفش را پوشش می‌دهد. با کمک این لنزها می‌توانید ظاهری جدید و خیره‌کننده داشته و در عین حال چهره طبیعی خود را حفظ کنید.
 اگر چشمان شما به رنگ آبی است و می‌خواهید متفاوت و در عین حال طبیعی به نظر برسید، لنز توسی یا سبز را انتخاب کنید.
 اگر به دنبال ظاهر جدید و کاریزماتیک هستید که همه با دیدن شما متوجه تغییراتتان شوند، لنزهایی با رنگ سرد انتخاب کنید. البته اگر رنگ چشم شما سرد و روشن است، لنزی با رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای بهترین انتخاب است.
 اگر پوست شما تیره است، لنز قهوه‌ای عسلی یا فندقی روشن‌تر از رنگ چشم خود را امتحان کنید. اما اگر واقعاً می‌خواهید چهره متفاوتی به خود بگیرید، لنزی با رنگ‌های زنده مانند آبی، سبز یا بنفش انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: قیمت عینک طبی؟

منبع
https://www.allaboutvision.com/color-contact-lenses/

https://www.lenspure.com/articles/how-to-choose-right-tinted-contact-lenses

Related Articles

کامنت بگذارید