خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای رنگی لنز رنگی مشکی برای چه افرادی مناسب است؟

لنز رنگی مشکی برای چه افرادی مناسب است؟

نویسنده تیم لوناتو
لنز مشکی

لنز مشکی

لنز مشکی کمتر مورد توجه ما ایرانی‌ها قرار دارد زیرا اغلب ما چشم‌های تیره داریم. بیشتر کسانی که سراغ لنز رنگی می‌روند می‌خواهند تغییر محسوسی در چهره خود ایجاد کنند و خب، لنز مشکی روی چشم قهوه‌ای تیره تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند. البته باعث درشت دیده شدن چشم می‌شود اما چون تغییر رنگ خاصی ندارد، بنابراین چندان مورد استقبال چشم‌ قهوه‌ای‌ها نیست.

اما افرادی که چشم‌های روشن دارند با یک جفت لنز مشکی دوردار می‌توانند حسابی تغییر کنند.

لنز مشکی طبیعی عموما تک رنگ است. یعنی در مرکز خود رنگ عسلی و دور خود رنگ مشکی ندارند. بیشتر لنزهای رنگی 3 Tone هستند. یعنی در بخش میانی رنگ عسلی و دور خود یک نوار باریک مشکی دارند. این ویژگی سبب می‌شود تا لنز در چشم طبیعی دیده شود. اما لنز مشکی طبیعی 1 Tone است.

در کشورهایی که مراسم هالووین برگزار می‌کنند هم لنز مشکی محبوبیت زیادی دارد. در جشن هالووین، انواع متنوعی از لنز مشکی طراحی و عرضه می‌شود که مناسب این مراسم است. از لنز مشکی دور قرمز گرفته تا ترکیب قرمز و مشکی یا طرح‌های ترسناک.

در چنین مناسبت‌هایی از لنز مشکی برای تبدیل شدن به شخصیت شیطان، شخصیت فیلم‌های علمی تخیلی یا جادوگر استفاده می‌شود.

لنز مشکی برای هالووین

خرید لنز رنگی از فروشگاه لوناتو

مد و فشن فقط به رنگ و مدل مو، طرز آرایش یا سبک لباس پوشیدن محدود نیست. لنزهای رنگی هم یکی از گزینه‌های محبوب دهه‌های اخیر است که برای تغییر چهره بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته. لنز رنگی در دو حالت طبی و بدون نمره چشم موجود است. یعنی اگر چشم ضعیفی دارید هم می‌توانید با کمک لنز طبی رنگی با یک تیر دو نشان بزنید.

لنز مشکی هم همین ویژگی‌ها را دارد. در فروشگاه آنلاین لوناتو می‌توانید لنزهای مشکی را از میان محصولات برندهای فرشکن و فستیوال پیدا کنید.

هیچ محدودیتی برای ست کردن لباس با لنز مشکی وجود ندارد. چون این رنگ همانند سفید تقریبا قابلیت ست شدن با هر رنگ و طرحی را دارد.

لنز مشکی

لنز مشکی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وقتی می‌خواهید با کمک لنز رنگی مشکی، تغییراتی در چهره و ظاهر خود ایجاد کنید، باید حتما به سلامتی قرنیه چشم هم توجه داشته باشید. چطور می‌توان این کار را کرد؟ با خرید یک لنز مناسب.

از ویژگی‌های یک لنز خوب و مناسب این است که اجازه دهد اکسیژن به طور کامل به قرنیه چشم برسد‌. در عین حال، از ورود اشعه‌های مضر UV هم به چشم پیشگیری کند.

وقتی به خرید لنز رنگی مشکی فکر می‌کنید، حتما فاکتورهایی همچون میزان رطوبت‌رسانی لنز را هم مدنظر قرار دهید. تا هنگام استفاده از آنها، چشم‌ها دچار خشکی نشوند.

راهنمای انتخاب لنز مشکی طبیعی

برندهای مختلف، لنزهای رنگی متنوعی از نظر رنگ، طرح و سایز عرضه می‌کنند. بنابراین شما باید برندی را انتخاب کنید که لنزهایش به طور کامل روی چشم‌های شما بنشیند. لنزهایی که با هر بار پلک زدن جا به جا نشوند. به این دلیل که، حرکت کردن لنز روی چشم، آن را از حالت طبیعی خارج می‌کند. بدون شک، این امر تاثیر منفی روی استایل شما خواهد گذاشت.

برندهای فرشکن و فستیوال که لنز مشکی دارند جزو بهترین‌ها هستند.

همچنین سایز قسمت رنگی لنز نیز بسیار مهم است. اگر سایز لنز متناسب قرنیه شما نباشد، یعنی تنگ یا بزرگ‌تر باشد، از حالت عادی خارج می‌شود و طبیعی به نظر نخواهد رسید.

لنزهای مات، بر خلاف لنزهای نیمه‌رنگی که تغییر کمی در رنگ اصلی چشم شما به وجود می آورند، به طور کامل رنگ چشم را عوض می‌کنند. این لنزها ناحیه شفافی در وسط خود دارند. اگر این روزنه که در مرکز لنز قرار دارد کاملا بر مردمک چشم شما منطبق نباشد لنز روی چشم شما طبیعی دیده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: با ۹ تا از بهترین برندهای لنز رنگی در جهان آشنا شوید

لنز مشکی را چند ساعت می‌توان در چشم نگه‌داشت؟

لنزهای طبی را می‌توانید ۱۶ ساعت پیاپی بپوشید و به هیچ عنوان هم حس نکنید که چیزی در چشم‌هایتان هست. یعنی صبح لنز را بگذارید و شب از چشم درآورید و درون محلول لنز نگهداری کنید.

اما توجه داشته باشید که لنز رنگی با لنز معمولی فرق می‌کند و زمان مصرف آن باید کوتاه باشد. لنز طبی را می‌توان صبح تا شب استفاده کرد و این مدت قابل تحمل است، اما از لنز رنگی می‌توان در مهمانی یا عروسی حداکثر به مدت چهار ساعت استفاده کرد.

اگر از لنز رنگی بیشتر از این استفاده شود، چشم آسیب می‌‌بیند. چرا؟ چون لنز تماسی به گونه‌ای است که هنگام استفاده از خلل و فرج آن اکسیژن عبور می‌کند. به این خاطر که اگر خون به قرنیه نرسد، ناراحتی در چشم ایجاد می‌شود. اما لنز‌های رنگی این‌طور نیستند، یعنی از لنز رنگی اکسیژن عبور نمی‌کند. پس توصیه می‌شود افراد از لنز رنگی کمتر استفاده کنند یا وقتی استفاده می‌کنند، مدت آن کوتاه باشد.

آیا لنز تاریخ انقضا دارد؟

هر کارخانه، هر لنزی که تولید می‌کند را به همراه مایع نگهدارنده آن باید مورد آزمایش قرار دهد و مشخص کند که لنز طبی و محلول آن تا چند سال در حالت بسته‌بندی‌شده سالم باقی می‌مانند. به‌طور مثال، یک محصول ۵ سال پس از تاریخ تولید قابلیت استفاده دارد. بنابراین، خریدار پس از این مدت زمان نباید از لنز استفاده کند زیرا کارشناسان استفاده از آن را فقط برای ۵ سال تایید کرده‌اند و ممکن است پس از این دوره‌ی زمانی، استفاده از لنز برای چشم خطرناک باشد.

محدوده‌ی قیمت و نکته‌های آموزشی در مورد لنز مشکی؟

خوب است بدانید که همیشه و در همه جای جهان، لنزهای رنگی قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند. به همین خاطر لنز؟ نیز نسبت به لنزهای طبی و معمولی قیمت بالاتری دارد.

همچنین باید یادآوری کنیم که هرگز نباید لنز مشکی خود را با فردی دیگر مشترک شوید. این کار احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد. لنز رنگی نیز همانند مسواک یک وسیله شخصی است.

وقتی از لنز رنگی مشکی استفاده می‌کنید، اگر خانم هستید توصیه می‌کنیم کمتر آرایش کنید زیرا ممکن است مواد آرایشی وارد چشم شود. سپس همراه با اشک، روی سطح داخلی یا بیرونی لنز بنشیند. در این حالت خطرِ بروز خراش قرنیه و عفونت چشم وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: لنز چند ساعت باید در چشم باشد ؟ استفاده طولانی از لنز خطرناک است؟

  • لنز هر روز باید با محلول لنز شسته شود.
  • جالنزی هم همیشه باید بسته باشد تا آلودگی وارد آن نشود.
  • قبل از جای‌گذاری لنز باید دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.
  • لنز روی نوک انگشت سبابه قرار می‌گیرد و آرام ‌روی قرنیه گذاشته می‌شود. انحنای قرنیه طوری است که به محض تماس لنز با آن، لنز گیر می‌کند و می‌ایستد.

گذاشتن لنز کار دشواری نیست ولی در نحوه نگهداری و استریل ماندن آن باید دقت کافی داشت. بیرون آوردن آن هم با دو انگشت سبابه و شست انجام می‌شود.

لنز چه رنگی بخرم ؟ راهنمای خرید لنز رنگی بر اساس رنگ پوست و رنگ مو

مشکلات ناشی از لنز چیست؟

لنزها می‌توانند قرمزی، لک، عدم تحمل، خارش، سوزش و اشک ریزش ایجاد کنند. فردی که لنز دارد، باید هر سه ماه یکبار به پزشک مراجعه کند و معاینه شود و اگر مشکل دارد، استفاده از لنز را کم یا متوقف کند.

خرید لنز رنگی از فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو

شما می‌توانید انواع متنوع لنزهای رنگی از برندهای مختلف را از فروشگاه لوناتو خریداری کنید؛ از جمله می‌توان به لنز رنگی ایراوپتیکس، لنز رنگی فصلی فرشلوک، لنز رنگی سالانه سولکو، لنز رنگی فصلی فستیوال، لنز رنگی فصلی فرشکن، لنز رنگی فصلی رینبو، لنز رنگی سالانه پلی ویو و لنز رنگی فصلی گلو بلا اشاره کرد.

سوالات رایج در مورد لنز مشکی

کدام برند لنز رنگی در ایران رنگ مشکی دارد؟

برندهای فرشکن و فستیوال.

قیمت لنزهای رنگی مشکی در ایران چقدر است؟

از 100 هزار تومان تا 500 هزار تومان، بسته به جنس لنز و برند آن.

لنز رنگی مشکی درست در چشم من جا نمی‌گیرد، آیا این موضوع خطرناک است؟

بله. قرار گرفتن نامناسب لنز در درون چشم می‎تواند خطرناک باشد زیرا به سائیدگی قرنیه و در نهایت زخم شدن آن می‌انجامد.

منبع: feelgoodcontacts و colouredcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید