خانه لنز عینک با شاخص کیفی بالا

لنز عینک با شاخص کیفی بالا

نویسنده تیم لوناتو
لنز عینک با شاخص بالا

لنز عینک با شاخص کیفی بالا

لنز عینک با شاخص کیفی بالا، اگر به دنبال یک عینک نازک و سبک می گردید انتخاب لنزی با شاخص کیفی بالا ، یک گزینه بسیار مناسب است. لنزهایی با این چنین برای افرادی که شماره چشم بالایی در نزدیک بینی ، دوربینی و آستیکماتیک دارند توصیه می شود زیرا می توانند لنزهای ضخیم و سنگین را با لنزهای سبک و نازک عوض کنند که این کار به غیر از راحتی امکان استفاده از فریم های بیشتر و متنوع تری را به این افراد می دهد. البته این مطلب قابل توجه است که عینک هایی که امروزه رو به مد شدن هستند ،چه از جنس پلاستیک و چه از جنس فلز ،روز به روز به طرح های نازک و بدون قاب روی آورده اند که باعث می شود استفاده از لنزهای شاخص کیفی بالا متداول‌ شده است. لنز طبی با شاخص کیفی بالا  

لنزهایی با کیفیت بالا با  لنزهای عادی چه تفاوتی دارند؟

لنز عینک با شاخص کیفی بالا مشکلات انکسار نور لنز های عادی را ندارند و این امر باعث می شود که فرد هیچ اختلالی در بینایی نداشته و عملکرد عینک کاملا منطبق با نسخه پزشک باشد. لنز عادی ،عدسی ای است که بسته به نوع اصلاح چشم می تواند محدب یا مقعر باشد. ولی شیمیدان‌ها با اختراع مواد جدید پلاستیکی توانسته اند که لنزهایی بسازند که سطح آن کاملا یک دست بوده ولی نور در هنگام عبور از هر نقطه آن دچار انکسار مناسب شده و همچون یک عدسی عمل نماید. که این امر باعث می شود این لنزها (با شاخص کیفی بالا) بسیار نازک و سبک باشند. مزایای لنزهای شاخص کیفی بالا نازک تر : چون این لنزها قابلیت انکسار بهتر نور را دارند بخصوص برای افراد نزدیک بین بسیار نازک تر از لنزهای معمولی می باشد. سبک تر : ضخامت کمتر به این معنی است که مواد کمتری در ساخت آن به کار رفته است که باعث می شود این لنزها بسیار سبک تر از لنزهای معمولی باشند و استفاده از آنها احساس راحتی بیشتری به فرد می دهد. این دو مزیت به خصوص برای افرادی که دارای شماره چشم های بالایی هستند بسیار تاثیر گذار است و باعث می شود به غیر از راحتی بتوانند عینک های متنوع تری را انتخاب نمایند.

لنز عینک با شاخص کیفی بالا

انواع مختلف لنز عینک با شاخص کیفی بالا:

لنزهای شاخص کیفی بالای گوناگونی بسته به این که میزان قدرت ایجاد خمیدگی نور در آنها چه قدر است وجود دارد. میزان این توانایی برای خمیدگی نور "شاخص انکسار " نام دارد که به جنس لنز مربوط می شود. شاخص انکسار نسبت سرعت نور در هوا به سرعت نور در هنگام عبور از داخل لنز می باشد. هرچه شاخص انکسار بیشتر باشد میزان خمیدگی نوری که از داخل لنز عبور کرده بیشتر است و هر چه این شاخص بالاتر باشد لنز ساخته شده از این جنس نازک تر می شود و البته قیمت آن نیز هم افزایش می یابد.لنزهای با شخص بالا گران تر از لنزهای معمولی می باشند. در هنگام خرید این لنزها به این نکته توجه کنید که این لنزها مانند لنزهای عادی نیاز به پوشش های محافظ فرابنفش و نیز ضد انعکاس دارند و باید هنگام خرید در این موارد با فروشنده مشورت کنید.

خرید لنز عینک با شاخص کیفی بالا

     

کامنت بگذارید