خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای طبی راهنمای خرید بهترین لنز طبی رنگی برای اصلاح عیوب انکساری چشم

راهنمای خرید بهترین لنز طبی رنگی برای اصلاح عیوب انکساری چشم

نویسنده فروغ بیداری
لنز طبی رنگی

لنز طبی رنگی

لنز طبی رنگی مناسب چه کسانی است؟ برای کسانی که زیبایی و سلامتی را همزمان با هم می‌خواهند. این نوع لنزها که معمولا با دستور پزشک تجویز می‌شود در فروشگاه‌های معمولی و یا آرایشگاه‌ها یافت نمی‌شود. برندهای مختلفی اقدام به تولید لنزهای رنگی طبی می‌کنند که معتبرترین آن‌ها را می‌توانید در لوناتو مشاهده کنید.

البته باید اشاره کنیم که شما پیش از انتخاب و خرید یک لنز تماسی طبی‌رنگی حتما باید با متخصص چشم مشورت کنید. پزشکان با مورد آزمایش قرار دادن همه بخش‌های چشم و با درنظر گرفتن انواع بیماری‌ها و مشکلات برای بیماران لنز مناسب را تجویز می‌کنند.

خرید لنز طبی رنگی از فروشگاه لوناتو

آیا خرید لنز طبی رنگی مقرون‌به‌صرفه است؟

باید توجه داشته باشید که با استفاده از لنز، نیاز شما به عینک از بین نخواهد رفت. همچنین، علاوه بر قیمت خود لنز، باید هزینه ملزومات جانبی آن همانند محلول‌های شوینده و قاب را نیز در نظر بگیرید.

بنابراین، پیش از خرید لنز طبی‌رنگی باید بدانید که ممکن است هزینه‌های استفاده از لنز از عینک بیشتر باشد. اما شک نداشته باشید که راحتی لنز بیشتر است و مشکلات عینک مثل بخار کردن، افتادن و شکستن و تغییر فرم چشم‌ها را به دنبال ندارد.

از طرف دیگر، وقتی مدل‌های رنگیِ لنز طبی را انتخاب می‌کنید در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید. علاوه بر رفع عیوب انکساری چشم‌ها رنگ چشم خود را هم تغییر می‌دهید و به جذابیت چهره‌تان کمک می‌کنید.

لنز طبی رنگی

لنز رنگی طبی برای کسانی که حساسیت یا خشکی چشم دارند

خشکی چشم یا حساسیت‌های آن مانع از استفاده راحت از لنز تماسی می‌شوند. بنابراین، اگر به هر کدام از این مشکلات مبتلا هستید حتما پیش از استفاده از لنز با پزشک خود مشورت کنید.

مناسب‌ترین لنز طبی رنگی برای این افراد، لنزهای روزانه و یک‌بار مصرف هستند زیرا احتمال بروز عفونت و حساسیت را به صفر می‌رسانند. استفاده از آن‌ها نیز راحت‌تر از لنزهای سخت است.

خرید لنز طبی رنگی روزانه از فروشگاه لوناتو

آیا لنز طبی رنگی انتخاب درستی است؟

در بسیاری مواقع می‌توان گفت خرید لنز چشم بسیار عاقلانه‌تر از عینک طبی است. به این خاطر که لنز برخی از مشکلات عینک همانند بخار کردن در هوای سرد، خیس شدن در باران، خش برداشتن عدسی، تنگ و گشاد بودن فریم یا سنگینی عینک روی بینی را ندارد. یک تکه پلاستیک نرم را مستقیم روی سطح چشم می‌گذارید و همه مشکلات بینایی‌تان برطرف می‌شود، چه بهتر از این!

اما در عین حال باید اذعان کنیم که لنزهای تماسی هم مشکلات خاص خود را دارند. به طور مثال، اگر بدون رعایت بهداشت و با دست‌های آلوده لنز را در چشم بگذارید یا بردارید، یا اگر لنز را با محلول‌های مخصوص پس از هر بار مصرف نشویید و ضدعفونی نکنید، عفونت‌های مختلفی را متوجه چشم خود خواهید کرد. حتی در برخی مواقع استفاده نادرست از لنز تماسی می‌تواند به کور شدن فرد منجر شود.

لنزهای طبی رنگی هم که برای اصلاح نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم مناسب هستند و به‌طور همزمان نیز رنگ‌ چشم را تغییر می‌دهند هم از نظر امنیت با انواع معمولی و طبی فرقی ندارند. شما در مورد این لنزها هم باید همه موارد لازم برای نگهداری و ضدعفونی کردن لنزها را به‌طور کامل و صحیح اجرا کنید.

چگونه لنز را از چشم برداریم؟

خرید لنز رنگی‌طبی بر اساس رنگ چشم‌ها

لنز طبی رنگی

بهترین لنز طبی رنگی برای چشم‌های روشن: اگر ترجیح می‌دهید که ظاهر خود را به صورت نامحسوسی تغییر دهید، بهتر است که از لنزهای تقویت‌کننده‌ی رنگ چشم استفاده کنید. این لنزها رنگ چشم‌ها را شفاف‌تر و زیباتر از قبل نشان خواهند داد.

بهترین لنز طبی رنگی برای چشم‌های تیره: لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای افرادی با چشم تیره است. بهتر است برای داشتن تغییری نامحسوس از لنزهای فندقی رنگ و یا قهوه‌ای عسلی استفاده کنید. اگر دوست دارید تغییر مشخصی داشته باشید می‌توانید از رنگ‌هایی همچون آبی، بنفش و یا سبز استفاده کنید.

لنز طبی یکبار مصرف چیست؟

انواع طرح‌های لنز رنگی طبی

لنز طبی رنگی بدون دور: تنها رنگ چشم شما را تغییر می دهد یا با رنگ طبیعی چشم همرنگ شده و ترکیب رنگ بسیار جذابی را به وجود می آورد. این گونه لنزها، اندازه قطر چشم های شماست و ممکن است مقدار خیلی کمی بزرگنمایی ایجاد کند.

لنز طبی‌رنگی دور دار: لنزهای رنگی که دارای یک نوار باریک مشکی دور خود هستند را لنزهای دوردار می‌گویند. این لنزهای رنگی، باعث می شود که چشم درشت تر دیده شود. همچنین باعث طبیعی تر دیده شدن چشم هم می‌شوند.

چه لنزی به چه چشمی می آید

بهترین رنگ برای لنز طبی رنگی

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که میزان استفاده شما می‌تواند در رنگی که برای لنز خود استفاده می‌کنید موثر باشد.

اگر می‌خواهید به صورت روزانه و در ساعت‌های طولانی از لنزتان استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از رنگ‌های طبیعی‌تر استفاده کنید و اگر هم می‌خواهید تنها در یک مهمانی چند ساعته از لنز استفاده کنید، لنزهایی با رنگ‌های فانتزی می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

لنز طبی رنگی

سوالات رایج در مورد لنزهای طبی رنگی

بهترین لنز طبی-رنگی برای چشم قهوه‌ای چیست؟

اگر رنگ چشم هایتان قهوه ای است مناسب ترین رنگ های لنز برای تغییر محسوس لنزهای بنفش، آبی و سبز است. اما اگر تغییر خاصی نمی‌خواهید بکنید رنگ‌های توسی و عسلی برای شما مناسب‌تر است.

برای استفاده موقت و محدود از لنز رنگی‌طبی چه لنزی مناسب تر است؟

اگر فقط قصد دارید لنز رنگی و طبی خود را فقط در آخر هفته‌ها و یا مراسمات خاص استفاده کنید، لنز «نرم» گزینه‌ی مناسب‌تری است.

بهترین لنزطبی رنگی برای پوست سفید چیست؟

اگر پوست سفیدی دارید، باید بدانید که تقریبا هر رنگ لنز رنگی با پوست شما سازگاری کامل دارد. مخصوصا لنز عسلی که طیف قهوه‌ای دارد روی این رنگ پوست باعث جذابیت بیشتر چهره شما خواهد شد.

لنزهای طبی و رنگی برای نزدیک‌بینی هم قابل استفاده است؟

بله این لنزها برای برای برطرف کردن عیوب بینایی چشم مثل دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم کاربرد دارند.

Related Articles

کامنت بگذارید