خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای طبی استفاده از لنز طبی در پاییز چه مشکلاتی در پی دارد؟

استفاده از لنز طبی در پاییز چه مشکلاتی در پی دارد؟

نویسنده فروغ بیداری
لنز در پاییز

لنز در پاییز

استفاده از لنز در پاییز چه مشکلاتی در پی دارد؟ واقعیت این است در فصل‌های سرد سال بهتر است که به جای عینک طبی از لنز طبی استفاده کنید. چرا؟ چون مشکلاتی همچون بخار کردن شیشه عینک، یخ زدن آن یا خیس شدن عینک در باران را به دنبال ندارد. اما یادتان باشد که لنز هم خیلی بی‌مشکل نیست.

در فصل‌های پاییز و زمستان، رطوبت هوا کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و در نتیجه چشم‌ها خیلی سریع‌تر خشک می‌شوند. دلیلش این است که رطوبت سطحی چشم در فصل سرما سریع تبخیر می‌شود.

خشکی چشم هم برای کسانی که از لنز طبی استفاده می‌کنند یک معضل بزرگ به‌شمار می‌آید. چون خود لنز باعث خشکی چشم می‌شود و حالا تصور کنید که هوا هم سرد باشد و باد بیاید، آن وقت است که لنز در چشم مثل یک سنگریزه، باعث اذیت شدن چشم‌ها خواهد شد.

البته خوشبختانه برای رفع خشکی چشم افرادی که از لنز طبی استفاده می‌کنند راهکارهایی وجود دارد. بهترین، آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش، استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی و قطره‌های مرطوب‌کننده چشم است. البته باید قطره‌هایی بخرید که مخصوص لنز تماسی هستند.

خرید آنلاین قطره چشم از فروشگاه لوناتو

البته، با نوشیدن مقدار زیادی آب هم می‌توان کمبود آب بدن و چشم‌ها را تامین کرد. وقتی آب بدن تامین باشد، غدد اشکی به درستی کار می‌کنند و در نتیجه سطح چشم هم کاملا مرطوب باقی می‌ماند.

لنز در پاییز

ترفندهای استفاده از لنز در پاییز

1- هر روز صبح و شب در چشم قطره بریزید

در بالا توضیح دادیم که در فصل پاییز، رطوبت هوا کاهش می‌یابد و در نتیجه چشم‌ها خشک می‌شوند. و گفتیم که برای رفع این مشکل بهتر است از قطره‌های چشم استفاده کنید. انواع قطره‌های اشک مصنوعی و مرطوب‌کننده در فروشگاه لوناتو موجود است که می‌توانید بر اساس نیاز خود سفارش دهید.

افرادی که از لنز طبی استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگر افراد در معرض خشکی چشم در پاییز قرار دارند. برای این منظور، توصیه ما این است که شب قبل از خواب حتما در چشم قطره بچکانید. صبح‌ها هم 30 دقیقه قبل از گذاشتن لنز، حتما در چشم قطره بریزید.

2- یک روز در هفته از عینک طبی استفاده کنید

از دیگر ترفندهای استفاده از لنز در پاییز این است که یک روز در هفته لنز تماسی را کنار بگذارید. در عوض از عینک طبی خود استفاده کنید.

این کار باعث می‌شود تا چشم استراحت کند و بسیار راحت‌تر بتواند با تغییرات هوا در فصل پاییز و زمستان کنار بیاید.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

لنز در پاییز

3- از قانون 20-20-20 استفاده کنید

کار کردن با کامپیوتر برای مدت طولانی باعث خستگی و خشکی چشم‌ها می‌شود. این معضل در فصل پاییز بیشتر هم می‌شود چون خود پاییز هم باعث خشکی چشم‌ها می‌شود. بنابراین، باید حتما برای پیشگیری خستگی چشم ناشی از کامیپوتر، هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به فاصله 20 فوتی (6 متری) نگاه کنید.

4- غذاهای سالم بخورید و آب زیاد بنوشید

همه می‌دانیم که رژیم غذایی سالم و تغذیه درست تا چه اندازه در سلامت جسمانی اثر مثبت دارد. این تاثیر را روی چشم‌ها هم می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

سعی کنید در وعده‌های غذایی خود انواع آجیل، ماهی سالمون، سبزیجات تازه، میوه، مرکبات، هویج، تخم‌مرغ و سیب‌زمینی شیرین بگنجانید.

تا حد امکان هم آب زیاد بنوشید. در فصل سرما چون هوا خشک‌تر است باید با نوشیدن آب یا مصرف میوه و سبزیجات آب‌دار، رطوبت بدن را تامین کرد.

5- لنز طبی خود را به طور منظم تمیز و ضدعفونی کنید

برای اینکه مطمئن شوید که هیچ نوع آلرژن (ماده حساسیت‌زا) روی سطح لنز شما باقی نمی‌ماند، باید حتما هر روز و هر شب لنز را تمیز کنید.

اگر بتوانید از لنزهای روزانه یک بار مصرف استفاده کنید، لطف بسیار بزرگی در حق چشم‌های خود انجام داده‌اید. البته بدون شک هزینه استفاده از لنزهای یک بار مصرف بسیار بیشتر از انواع ماهانه و سالانه است، اما به شستن، ضدعفونی کردن و تمیزکردن‌های منظم نیازی ندارند. خطر جذب و رسوب آلرژن‌ها هم روی آنها کمتر است.

خرید لنز طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

6- به هیچ عنوان چشم‌های خود را نمالید

از دیگر مواردی که هنگام استفاده از لنز طبی در فصل پاییز باید مدنظر داشته باشید، نمالیدن چشم‌هاست. مخصوصا وقتی لنز در چشم دارید که هرگز نباید این کار را انجام دهید.

اما به طور کلی، مالیدن چشم‌ها شاید در همان لحظه حس خوشایندی به شما بدهد، اما باعث قرمزی و التهاب چشم می‌شود. همچنین باعث می‌شود تا آلودگی یا هر چیزی که باعث خارش چشم شده، در سطح چشم پخش شود و مشکلات دیگری ایجاد کند.

وقتی خارش چشم دارید، از کمپرس آب سرد استفاده کنید. یک حوله تمیز را خیس کنید و پشت پلک‌های خود بمالید. وقتی حوله گرم شد، دوباره آن ر آب بکشید، با آب سرد خیس کنید و روی چشم بمالید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید تا خارش چشم‌هایتان از بین برود.

سوالات رایج در مورد استفاده از لنز تماسی در فصل پاییز

کدام رنگ لنز برای فصل پاییز مناسب است؟

رنگ‌های عسلی، سبز-عسلی، سبز برای کسانی که چشم‌های تیره دارند و لنز قهوه‌ای برای کسانی که چشم روشن دارند.

برای برطرف کردن خشکی چشم ناشی از لنز در پاییز چه کنیم؟

از قطره‌های چشمی یا اشک‌های مصنوعی کمک بگیرید. ترجیحا در روزهای پاییزی از قرار گرفتن مستقیم در معرض باد سشوار هم خودداری کنید زیرا این وسیله به خشک‌تر شدن چشم‌ها دامن می‌زند.

مشکلات استفاده از لنز طبی در فصل پاییز چیست؟

خشکی چشم‌ها. البته می‌توانید با نوشیدن آب، خوردن میوه و سبزیجات تازه و استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی تا حد زیادی از خشکی چشم پیشگیری کنید.

منبع: pureoptical

Related Articles

کامنت بگذارید