خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای طبی لنز بلک پوپیل برای بهبود ظاهری چشم نابینایان و کسانی که کدورت عنبیه دارند

لنز بلک پوپیل برای بهبود ظاهری چشم نابینایان و کسانی که کدورت عنبیه دارند

نویسنده فروغ بیداری
لنز بلک پوپیل

لنز بلک پوپیل چیست؟

بلک پوپیل نوعی لنز تماسی‌ برای زیباسازی ظاهر چشم افرادی است که عنبیه آنها سفید و کدر شده‌است؛ مثل افراد نابینا، مبتلایان به بیماری‌های مادرزادی یا کسانی که چشمشان آسیب دیده و فرم اصلی خود را از دست داده است.

این لنزهای مصنوعی طوری طراحی شده‌اند که از رسیدن نور اضافه به پشت چشم‌ها جلوگیری می‌کند تا خیرگی چشم کم و راحتی آن زیاد شود.

این لنزها نیز همانند لنزهای معمولی در دو جنس سخت نفوذپذیر به گاز و جنس نرم مثل هایدروژل و سیلیکون هایدروژل تولید و عرضه می‌شوند.

خرید لنز رنگی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

برای تمیز کردن این لنزها می‌توانید از انواع محلول‌های شست‌وشوی لنز تماسی استفاده کنید. لنز بلک پوپیل حتی قابلیت طبی شدن هم دارد. این کانتکت‌لنزها برای اصلاح عیوب انکساری چشم همانند نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم کاربرد دارند. همچنین بدون نمره چشم و فقط برای بهبود ظاهری چشمی که ایراد دارد هم استفاده می‌شود.

لنز بلک پوپیل
بهبود ظاهر چشم‌های آسیب‌دیده با لنز بلک پوپیل

در واقع افراد نابینا که چشم‌هایشان سفید دیده می‌شود، می‌توانند به جای استفاده از عینک‌های آفتابی از لنزهای بلک پوپیل استفاده کنند تا ظاهری طبیعی به چهره خود ببخشند.

افرادی که یکی از چشم‌هایشان دچار مشکل شده هم می‌توانند با توجه به رنگ اصلی چشم‌های خود، لنز بلک پوپیل بدون نمره سفارش دهند تا هر دو چشم حالت طبیعی خود را به دست بیاورند.

لنز بلک پوپیل برای چه افرادی مناسب است؟

در بالا هم اشاره کردیم که این لنزهای مصنوعی برای بهبود ظاهر افرادی کاربرد دارد که یک یا هر دو چشم آنها فرم طبیعی خود را از دست داده است.

لنز بلک پوپیل

اما به طور کلی، افرادی که به بیماری‌های چشمی همانند Aniridia، کولوبوم عنبیه، آلبینیسم چشمی، لکوکوریا، لکوم، دوبینی، رتینوبلاستوما و آتروفی عنبیه مبتلا هستند بهترین گزینه برای استفاده از لنز‌های بلک پوپیل به‌شمار می‌آیند.

البته کسانی که فتوفوبیا دارند یعنی توانایی تحمل نور را ندارند هم می‌توانند از این لنزها استفاده کنند. به این خاطر که رنگدانه‌های بسیار فشرده و متراکم لنز بلک پوپیل از ورود نور زیاد به چشم پیشگیری می‌کند.

جالب است که برخی از محقق‌ها بر این باور هستند که استفاده از لنزهای بلک پوپیل برای درمان تنبلی چشم بسیار بهتر از پچ‌های چشم است. برای این روش درمان، یک جفت لنز برای کودک تجویز می‌شود که یکی از آنها مات و تیره است و از ورود نور پیشگیری می‌کند و دیگری، لنزی معمولی است. این روش مخصوصا برای بچه‌هایی که از پچ خجالت می‌کشند بسیار مناسب است.

لنز بلک پوپیل

افراد نابینا عموما از عینک آفتابی تیره برای پوشاندن چشم‌های خود استفاده می‌کنند. اما با لنزهای Prosthetic می‌توانند به راحت‌ترین روش ممکن، حالت طبیعی به چشم‌های خود ببخشند.

لنزهای بلک پوپیل دارای رنگدانه‌های بسیار متراکم هستند که می‌توانند جای زخم یا هر ایراد دیگر چشم را پوشش دهند و پنهان کنند.

خرید محلول لنز از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

روش استفاده از لنزهای بلک پوپیل چگونه است؟

گذاشتن و برداشتن این لنزها همانند دیگر لنزهاست. حتما باید قبل از تماس با لنز، دست‌های خود را با آب و صابون تمیز بشویید و با دستمال بدون پرز خشک کنید. هر شب قبل از خواب، لنز را با محلول لنز شست‌وشو دهید و آنها را شب درون جالنزی و در مایع تمیز و تازه‌ی لنز بگذارید.

این لنزها را نباید با آب معمولی بشویید یا درون آب نگهداری کنید.

خرید لنز بلک پپیل سالانه رینبو از فروشگاه لوناتو

لنز بلک پوپیل رینبو (Rainbow)

لنز بلک پپیل سالانه رینبو دارای پوشش‌دهی عالیست که می‌تواند کدورت چشم، سفیدی چشم و زخم‌های چشم را به طور کامل بپوشاند. این در حالیست که لنز هیچ برآمدگی اضافی هم ندارد و کاملا طبیعی در چشم دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های لنز بلک پپیل سالانه رینبو باید به ضد UV بودن آن اشاره کرد.

به طور کلی باید گفت که این لنز مخصوص چشم‌هایی است که از لحاظ ظاهری مشکل دارند. حالا این مشکل ممکن است نابینایی، قرنیه بدشکل، آلیبینیسم چشمی، بی‌رنگ بودن قرنیه، دوبینی یا آتروفی عنبیه باشد.

لنزهای بلک پپیل به طور کلی مانع از ورود نور شدید به بخش پشتی چشم می‌شوند و در نتیجه به راحتی چشم کمک می‌شود.

درباره برند رینبو

برند رینبو (Rainbow) ساخت کشور کره جنوبی است. این برند از سال 1994 میلادی در زمینه اپتیک مشغول فعالیت است. اما در سال 2008 میلادی تولید و عرضه‌ی لنزهای رنگی و طبی را آغاز کرد.

لنزهای رینبو از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برند و کاملا سبک و راحت هستند. این برند مشهور، لنزهای بلک پوپیل خود را با تکیه بر استانداردهای جهانی و در رنگ‌های متنوع برای افرادی طراحی و عرضه کرده که مشکلات ظاهری چشم دارند.

سوالات رایج در مورد لنز بلک پوپیل

لنز بلک پوپیل چیست؟

این لنز مخصوص چشم‌هایی است که از لحاظ ظاهری مشکل دارند. حالا این مشکل ممکن است نابینایی، قرنیه بدشکل، آلیبینیسم چشمی، بی‌رنگ بودن قرنیه، دوبینی یا آتروفی عنبیه باشد.

از لنز بلک پوپیل برای چه منظوری استفاده می‌شود؟

برای زیباسازی ظاهر چشم افرادی استفاده می‌شود که عنبیه آنها سفید و کدر شده‌است؛ مثل افراد نابینا.

لنز بلک پوپیل را می‌توان طبی کرد؟

بله برای اصلاح دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم می‌توان از آن استفاده کرد.

لنز بلک پوپیل به صورت رنگی هم موجود است؟

بله در فروشگاه لوناتو انواع رنگی این لنز موجود است.

منبع: allaboutvision و clspectrum

Related Articles

کامنت بگذارید