خانه اخبار قیمت لنز طبی تحت تاثیر چه عواملی است؟

قیمت لنز طبی تحت تاثیر چه عواملی است؟

نویسنده تیم لوناتو
قیمت لنز طبی

قیمت لنز طبی بر چه اساسی مشخص می‌شود؟

قیمت لنز طبی برای همه کسانی که از لنز استفاده می‌کنند مهم است. یکی از رایج‌ترین سوالاتی که افرادی که قصد خرید لنز چشم را دارند می‌پرسند قیمت آن است. که در جواب این افراد باید گفت که قیمت لنز طبی به عوامل مختلفی وابسته است.

تلاش برای توضیح دادن در رابطه با قیمت لنز طبی، مثل تلاش برای توضیح دادن قیمت یک جفت کفش است. قیمت هر جفت کفش بستگی به کیفیت جنس آنها، شهرت سازنده و طراح آن‌ها، کاربردشان و مکانی که از آن‌جا خریداری می‌کنید، مسلما متفاوت خواهند بود. لنزها نیز همین‌طور هستند.

همچنین بخوانید: فمتولیزیک بهتر است یا لیزیک چشم؟

۱- تاثیر زمانبدی تعویض بر قیمت لنز طبی

لنزهای طبی نرم یکبار مصرف یکی از رایج‌ترین لنزهایی است که توسط پزشکان توصیه می‌شود. بیشتر آن‌ها روزانه باید تعویض شوند، برخی هر دوهفته یکبار و برخی نیز بصورت ماهانه. لنزهای روزانه، در حالت کلی امن‌تر و راحت‌تر از دیگر لنزها هستند. چرا که به محلول لنز، پاک کردن و مراقبت نیازی ندارند.

شما هر روز، روزتان را با یک لنز تازه و تمیز آغاز می‌کنید. اما مشکلی که این لنزها از لحاظ هزینه دارند این است که در طولانی مدت هزینه‌ی این لنزها در مجموع بیشتر از یک لنز دوهفته‌ای یا یک ماهه در طول همان مدت زمان خواهند بود.

۲- اصلاح آستیگمات چشم

یکی از ویژگی‌های خوبی که لنزهای تماسی امروزه دارند این است که برای افرادی که آستیگمات چشم دارند نیز مناسب هستند. در حالیکه بخاطر نبود این امکان در گذشته، افرادی که دچار مشکل آستیگمات بودند نمی‌توانستند از لنز طبی استفاده کنند.

بنابراین حضور چنین ویژگی‌ای قیمت لنز طبی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و به مراتب قیمت بیشتری نسبت به لنز طبی معمولی خواهند داشت.

یک سری لنزهای نرم قابل تعویض وجود دارند که طیف وسیعی از آستیگمات را پوشش می‌دهند و می‌توان آنها را به صورت روزانه، دوهفته یکبار و ماهانه استفاده کرد.

۳- نیاز به اصلاح هنگام مطالعه (پیرچشمی)

در برخی موارد در نزدیکی سن چهل سالگی، چشمان ما برخی توانایی‌های مربوط به فوکوس را از دست می‌دهد. کم کم برای مطالعه نیاز به کمک پیدا می‌کنیم. در گذشته برخی افراد مجبور بودند استفاده از لنز را کنار بگذارند، چرا که لنزها به مشکل پیرچشمی آن‌ها کمکی نمی‌توانستند کنند.

برخی نیز همراه با لنز طبی خود از یک عینک مطالعه‌ی مخصوص استفاده می‌کردند.

همراه با بهبود تکنولوژی لنزهای طبی نیز در تمامی گستره‌ها بهبود یافتند، حتی برای افراد بالای 40 سال. اینگونه لنزهای چندکانونی در طراحی‌های مختلف به بازار عرضه شدند. هم اکنون از اینگونه لنزها نیز برای استفاده‌ی روزانه، دوهفته و یا ماهانه، بسته به نیاز مشتریان وجود دارد.

بنابر آنچه گفته شد، لنزهای چندکانونی به دلیل مزیتی که نسبت به سایر نمونه‌های معمولی دارند طبیعتا گران‌تر خواهند بود. بنابراین قیمت لنز طبی با اصلاح پیرچشمی بالاتر است.

۴- تاثیر جنس بر قیمت لنز طبی

لنزهای تماسی در جنس‌های مختلفی موجود هستند. اکثر لنزهای نرم قابل تعویض جدید در بازار از جنس سیلیکون هایدروژل هستند. این جنس امکان انتقال اکسیژن و تنفس را بهتر و آسان‌تر می‌کند، که به تبع آن سلامتی و راحتی چشم را به همراه خواهد داشت.

برخی جنس‌های لنز طبی مناسب برای افرادی هستند که چشمان خشک دارند. اکثرا اینگونه موارد و دیگر ویژگی‌های مناسب برای سلامت چشم و راحت‌تر هنگام استفاده، قیمت لنز طبی را بالا می‌برند، و طبیعا گران‌تر از نمونه‌های قدیمی‌تر هستند.

۵- تاثیر رنگ بر قیمت لنز طبی

برخی لنزهای طبی رنگ چشمان شما را تغییر می‌دهند. بنابراین لنز طبی رنگی معمولا گران‌تر از لنز معادل بی‌رنگ آن‌ها خواهند بود.

عوامل زیادی می‌توانند بر قیمت لنز طبی تاثیر بگذارند. اما خبر خوب اینکه قیمت‌های لنز طبی در کل چندان بالا نیستند و مقرون به صرفه‌اند. آن‌ها برای شما یک دید شفاف به ارمغان می‌آورند و برای بیشتر افراد استفاده از آن‌ها راحت است.

بنابراین به نسبت مخارج سالیانه‌ی دیگر پوشاک خود، لنزها قیمت معقولی دارند.

سوالات رایج در مورد قیمت لنزهای چشم

چرا لنز طبی مخصوص پیرچشمی گران است؟

لنزهای چندکانونی به دلیل مزیتی که نسبت به سایر نمونه‌های معمولی دارند طبیعتا گران‌تر هستند. اینگونه لنزهای چندکانونی در طراحی‌های مختلف به بازار عرضه می شوند و برای استفاده‌ی روزانه، دوهفته و یا ماهانه، بسته به نیاز مشتریان در دسترس هستند.

کدام لنز طبی گران تر از بقیه است؟

لنزهای آستیگماتیسم که به آن ها لنزهای مغناطیس نیز گفته می شود نسبت به لنزهایی که نزدیک بینی و دوربینی را درمان می کنند کمی گران تر است.

چرا قیمت لنزهای چشمی فصلی و سالانه با هم فرق دارد؟

فواصل تعویض لنزهای چشمی بر قیمت لنزها تاثیر گذار است. مثلا ممکن است یک لنز فصلی (تاریخ انقضا ۳ ماه تا ۶ ماه) ۳۰۰ هزار تومان باشد و شما در سال بابت این لنزها حداقل باید ۶۰۰ هزار تومان هزینه کنید. اما قیمت یک لنز سالانه ۴۰۰ هزارتومان است ولی می توانید از آن تا ۱ سال استفاده کنید. نکته ای که در اینجا اهمیت پیدا می کند کیفیت لنز است که هر چه تاریخ مصرف آن کمتر باشد کیفیت بیشتری هم خواهد داشت.

جنس لنز بر قیمت آن تاثیر دارد؟

بله.هر چه متریال و مواد به کار رفته در لنزها مرغوب تر و بهتر باشد و درصد اکسیژن رسانی و محتوای آب آن بالاتر باشد لنز دارای راحتی بیشتر خواهد بود که بر قیمت لنز هم تاثیر گذار است.

Related Articles

کامنت بگذارید