خانه مد و سبک زندگیاستایل اکسسوری لوکسی به نام عینک؛ چرا قیمت عینک طبی و آفتابی اصل گران است؟

اکسسوری لوکسی به نام عینک؛ چرا قیمت عینک طبی و آفتابی اصل گران است؟

نویسنده تیم نویسندگان
عینک گران

عینک گران ؛ محصولی برای مُرفهین

استفاده از عینک گران یا ارزان، چه طبی و چه آفتابی در مرحله اول برای محافظت از چشم و بهبود بینایی مورد توجه قرار می‌گیرد. اما همین کالا می‌تواند جنبه کالای لوکس پیدا کند بعضا با قیمت‌های نجومی به فروش برسد.

چشم که ضعیف باشد، عینک یک نیاز تلقی می‌شود اما آنهایی که چشمان سالم دارند، سروکارشان فقط با عینک‌های آفتابی است.

تفاوت در قیمت عینک‌های موجود در بازار به ویژگی‌های مختلفی از جمله جنس بدنه، زیبایی ظاهری و در مورد عینک‌های آفتابی به ویژگی‌های شیشه استفاده شده در آن برمی‌گردد اما نکته مهم اینجاست که این تفاوت‌ها چگونه می‌تواند سبب اختلاف‌های چند میلیون تومانی در انواع آن‌ها شود؟

قیمت‌های نجومی عینک‌های آفتابی

عینک‌فروشی‌ها معمولا طیف نسبتا وسیعی از عینک‌ها را با کیفیت و قیمت‌های مختلف از شرکت‌های واردکننده تهیه می‌کنند تا بتوانند پاسخگوی سلیقه و قدرت مالی متفاوت خریداران باشند.

بیش از 100 شرکت واردکننده عینک، به‌طور مستقیم عینک‌هایی در طرح‌ها، کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف را از کشورها و برندهای بنام و معتبر جهان خریداری و به کشور وارد می‌کنند.

بیشتر این شرکت‌ها تولیدات درجه یک ژاپن، کره و هنگ‌کنگ را وارد می‌کنند و تعدادی هم فقط در زمینه کارهای اورجینال فعالیت دارند. پلیس، ری‌بن، آناهیکمن و… از معروف‌ترین برندهای عینک آفتابی در دنیا هستند که از ایتالیا وارد می‌شوند.

قیمت عینک‌های اورجینال در سایت رسمی شرکت‌های تولیدکننده درج می‌شود و ثابت است اما چیزی که تعیین‌کننده قیمت یک عینک برای مصرف‌کننده ایرانی است، نرخ دلار است.

در حال حاضر یک عینک اورجینال حداقل بین 150 تا 200 دلار قیمت دارد که با احتساب دلار بالای 20 هزار تومانی، خودتان حساب کنید که قیمت تمام‌شده این عینک چقدر می‌شود.

در کنار عینک‌های دودی اورجینال، برخی عینک‌های ساخته شده با متریال خاص نیز در بازار وجود دارد که قیمت برخی از آنها به بیش از 100میلیون تومان هم می‌رسد، چنین محصولاتی را نمی‌توان در عینک‌فروشی‌های معمولی یافت و فقط باید در فروشگاه‌های خاص برخی مناطق تهران پیدا کرد.

در ساخت بعضی از این عینک‌ها طلا به‌کار رفته و برخی دیگر با نگین‌های اصل سواروسکی تزئین شده‌اند، علت قیمت نجومی آنها نیز هم همین است.

قیمت‌های نجومی عینک‌های طبی

در بیشتر عینک‌فروشی‌های آنلاین و مغازه‌ها، فریم‌های متنوعی از برندها و کشورها مختلف وجود دارد.

اکنون بیشتر کارهایی که در مغازه‌ها دیده می‌شود از چین، هنگ‌کنگ و کره وارد شده که البته سهم کارهای کره‌ای در مغازه‌ها کمتر است.

عینک‌های هنگ‌کنگی مناسب‌ترین گزینه موجود در بازار هستند. عینک‌های هنگ‌کنگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و برندهایی هستند که کپی هم ندارند. سرجیو مارتینی، اکسیدو، اکسیژن، ویسکونته، دیزاینو و گالریا، نام‌هایی ایتالیایی به‌نظر می‌آیند، اما در حقیقت ربطی به ایتالیا ندارند و نام چند برند عینک هنگ‌کنگی هستند.

قیمت این برندها تفاوت زیادی با هم دارد. منشأ این تفاوت قیمت نیز متریال، میزان کارانجام‌شده و ظریف‌کاری‌ای است که در هرکدام ازاین عینک‌ها وجود دارد. تیتانیوم و استاین‌استیل، 2 نوع فلز پرکاربرد در تهیه این عینک‌ها هستند که ویژگی‌هایی ازجمله سبکی و ضدزنگ بودن را به عینک می‌دهند.

بعضی از مدل‌های عینک طبی هم آبکاری خاص مثل آب‌طلا دارند که قیمت آنها را بالاتر می‌برد.

بهترین عدسی‌های دنیا آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی هستند. عدسی‌های تولید کره، ژاپن و اروپا تماما درجه یک هستند و قیمت آنها براساس کارایی و ویژگی‌شان متفاوت است. کارایی عدسی‌های اروپایی متفاوت است و بر این اساس قیمت آنها هم تغییر می‌کند. مثلا بعضی از عدسی‌ها مخصوص رانندگی و بعضی مخصوص کار با کامپیوتر و… است. ویژگی‌هایی که باعث ایجاد چنین کارایی در عینک می‌شود هزینه تولید و در نتیجه قیمت تمام‌شده عدسی را افزایش می‌دهد.

برای خرید یک عدسی عینک مناسب می‌توان کارهای کره‌ای یا ژاپنی را توصیه کرد. در زمینه خرید عدسی تأکید عینک‌فروشان این است که عدسی‌های ضد‌اشعه یا آنتی‌رفلکس انتخاب شود.

گران‌ترین عینک آفتابی جهان

عینک گران

گران ترین عینک جهان را برند طلا و جواهرسازی «چوپارد» عرضه کرده است. در ساخت این عینک از 60 گرم طلای 24 عیار استفاده شده است. روی آن هم 51 قطعه الماس کار شده که مجموعا در حدود 4 قیراط وزن دارند.

عینگ گران قطعا یک کالای لوکس است و افراد قشر خاصی از جامعه توان خرید آن را دارد. در همین راستا، برخی از برندهای مشهور عینک هم برای جلب رضایت مشتری‌های ثروتمند خود محصولاتشان را به طلای 18 یا 24 عیار یا الماس و سنگ‌های قیمتی مزین می‌کنند. این سبب گران شدن قیمت عینک و در عین حال، خاص بودن آن شود.

مثلا دولچه اند گابانا عینکی دارد که با طلا ساخته شده و قیمت آن در ایران بیش از 1.5 میلیارد تومان است. یا کارتیه یک عینک دارد که با طلای 18 عیار و 65 قطعه الماس و 645 قطع یاقوت روی آن سوار شده است.

گرانترین عینک های جهان

کلام آخر

البته جا دارد اشاره کنیم، در کنار محصولات اورجینال و اصل و عینک گران ، انواع بی‌کیفیت، ارزان قیمت و قاچاق عینک نیز توسط برخی فروشندگان عرضه می‌شود.

فقط عینک‌های چینی قیمت ارزانی دارند. اما حتی برای یک عینک طبی با فریم و عدسی چینی هم باید حداقل 200 تا 300 هزار تومان هزینه کرد. ارزان‌ترین عدسی‌ها، چینی هستند که درجه یک و 2 دارند. بعد از آنها عدسی‌های کره‌ای و ژاپنی هستند که کیفیت‌ به‌مراتب بالاتری دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

Related Articles

کامنت بگذارید