خانه مد و سبک زندگیفیلم و سریال عینک پروفسور در سریال بسیار جذاب «خانه کاغذی» چه مدلی است؟ (La casa de papel‎)

عینک پروفسور در سریال بسیار جذاب «خانه کاغذی» چه مدلی است؟ (La casa de papel‎)

نویسنده فروغ بیداری
عینک پروفسور در خانه کاغذی

عینک پروفسور در خانه کاغذی

عینک پروفسور در خانه کاغذی (Money Heist) یکی از جاذبه‌های این سریال هیجان‌انگیز و جذاب اسپانیایی است. «سرخیو مارکینا» (پروفسور / سالوادور مارتین) با بازی بسیار خوب «آلوارو مورته» در تمام طول سریال عینک طبی به چشم دارد که در مواقع عصبانیت خوشحالی و هیجان آن را روی صورت خود صاف می‌کند.

ما در این مطلب می‌خواهیم ببینیم این عینک چه مدلی است، برای چه فرم صورت مناسب است و چه برندهایی این مدل را تولید و عرضه می‌کنند.

عینک طبی El Profesor در سریال مانی هیست یک مدل خلبانی دو پل با فریم مشکی از برند مشهور Persol است. مدل این عینک  Persol PO3160V از کالکشن عینک‌های خلبانی دو پُلِ این برند است.

عینک پروفسور در خانه کاغذی

عینک آفتابی پروفسور هم در این سریال مدل Cats 5000 RB4125 از برند مشهور ری بن است. که طرح هاوانا (پلنگی) و رنگ قهوه‌ای دارد.

عینک پروفسور در خانه کاغذی

پرسول و عرضه‌ی کالکشن مخصوص سریال Money Heist

در بهار امسال (2020) کمپانی Persol کالکشن جدیدی از عینک آفتابی را با الهام از سریال خانه کاغذی طراحی و عرضه کرد. کالکشن جدید این برند در سه مدل و تعداد محدود و فقط 350 نسخه تولید شده است.

Limited Edition La Casa De Papel
Limited Edition La Casa De Papel

یکی از عینک‌های آفتابی این مجموعه، La Casa de Papel نام دارد. فریم خلبانی از جنس استات و رنگ مشکی دارد که عدسی‌های آن از روکش طلای 24 عیار ساخته شده و زیبایی و پرستیژ خاصی به عینک بخشیده است.

El Profesor Original
El Profesor Original

دومین عینک این کالکشن، El Professor Original نام دارد و دقیقا مشابه همان عینکی است که پروفسور در سریال به چشم داشت. عینک آفتابی پرفسور در دو رنگ قهوه‌ای و مشکی عرضه شده است.

 El Profesor Sergio
El Profesor Sergio

سومین عینک این مجموعه، El Profesor Sergio است که در دو رنگ عرضه می‌شود. یک مدل از جنس استات مشکی با عدسی‌های آبی است و دیگری استات قهوه‌ای با عدسی‌های سبز روشن است.

 El Profesor Sergio
El Profesor Sergio

پرسول این امکان را برای خریداران عینک‌های کالکشن جدید خود مهیا کرده که هر کلمه یا حروفی که دوست دارند را روی پلاک طلایی دسته در قسمت لولای عینک سفارش دهند تا عینکشان کامل شخصی و منحصربه‌فرد باشد.

عینک پروفسور در خانه کاغذی
بسته بندی اختصاصی عینک‌های پرسول برای کالکشن سریال خانه کاغذی

سریال خانهٔ کاغذی (La casa de papel‎)

خانهٔ کاغذی (La casa de papel‎) که در آمریکا با عنوان سرقت پول (Money Heist‎) شناخته می‌شود، مجموعه تلویزیونی سبک سرقت جنایی اسپانیایی است که توسط آلکس پینا ساخته شده‌است. این سریال دو گروه سرقت آماده را به رهبری پروفسور (آلوارو مورته)، یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا به نمایش درمی‌آورد.

سریال خانه کاغذی

این سریال جوایز مختلفی از جمله بهترین سریال‌های درام را در ۴۶مین دوره جوایز بین‌المللی امی و همچنین تحسین منتقدان برای طرح پیچیده آن، درام‌های بین فردی، کارگردانی و تلاش برای نوآوری تلویزیون اسپانیا دریافت کرد.

آهنگ ضد فاشیستی ایتالیایی «بلا چاو» که چندین بار در طول این سریال پخش می‌شود، شور خاصی به صحنه‌های سریال بخشیده است.

نگاهی کوتاه به زندگی آلوارو مورته

آلوارو مورته، بازیگر اهل اسپانیاست. او در دنیا با بازی در نقش سرخیو مارکینا (پروفسور) در سریال خانه کاغذی، به شهرت دست پیدا کرد. آلوارو برای بازی درخشانش در نقش پروفسور در سریال «خانه کاغذی» (Money Heist) تاکنون 3 بار برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بیش از 5 بار نامزد دریافت جوایز مختلف دیگر شده است.

او متولد ۲۳ فوریه ۱۹۷۵ میلادی در شهرستان آلخسیراس، استان کادیس در اسپانیا متولد شده است. مورته علاوه بر کار بازیگری خود، صاحب یک شرکت تئاتر به نام ۳۰۰ تپانچه است که آنرا در سال ۲۰۱۲ تأسیس کرده‌است.

او ۲ فرزند به نام‌های جولیتا و لئون دارد که دوقلوهای غیر یکسان هستند.

منبع: glassesradar و siam2nite

Related Articles

کامنت بگذارید