خانه مد و سبک زندگیسلبریتی ها مدل‌های عینک همایون شجریان؛ از Horn-rimmed تا خلبانی

مدل‌های عینک همایون شجریان؛ از Horn-rimmed تا خلبانی

نویسنده تیم لوناتو
عینک همایون شجریان

عینک همایون شجریان

عینک همایون شجریان تقریبا همیشه کائوچویی مشکی رنگ است که طراحی Horn-rimmed دارد. طراحی «قاب‌شاخی» چیست؟ وقتی در گوشه‌های بیرونی عدسی، در محل اتصال به دسته‌های عینک، یک بخش اضافی وجود داشته باشد به آن Horn-rimmed می‌گویند. البته ویژگی بارز این مدل عینک‌ها این است که همیشه فریم پلاستیکی ضخیم با رنگ‌های تیره دارند. عینک طبی مستطیلی همایون شجریان نیز دقیقا به همین شکل است.

انتخاب عینک مناسب بر اساس فرم صورت بسیار حائز اهمیت است. وقتی عینک متناسب با صورت باشد، جلوه زیباتری به چهره فرد می‌بخشد. همایون شجریان دارای صورت قلبی‌شکل است. بهترین عینک برای این فرم صورت فریم‌های مستطیلی، بیضی و خلبانی است. این مدل‌ها دقیقا همان عینک‌هایی هستند که پسر زنده‌یاد، خسرو آواز ایران همیشه استفاده می‌کند.

مشخصات صورت قلبی

گفتیم که فرم صورت همایون شجریان، قلبی است. وقتی می‌گوییم یک صورت قلبی شکل است یعنی در قسمت پیشانی بسیار پهن است و هر چه پایین‌تر می‌رود، باریک‌تر می‌شود. یعنی چانه باریک‌ترین بخش صورت به شمار می‌آید.

برخی از صورت‌های قلبی تا حدی مربعی به نظر می‌رسند. این در حالیست که در برخی افراد چانه کشیده‌تر است و در نتیجه، صورت شبیه یک مثلث برعکس دیده می‌شود.

عینک همایون شجریان

بهترین عینک برای صورت قلبی

عینک همایون شجریان در دو مدل مستطیلی و خلبانی است. این دو مدل، متناسب‌ترین فریم‌ها برای صورت‌های قلبی به‌شمار می‌روند. البته عینک‌های Horn-rimmed، بیضی و گربه‌ای را هم می‌توان با صورت قلبی ست کرد.

عینک‌های قاب شاخی فریم‌های ضخیم و پهنی دارند باعث می‌شوند تا پیشانی باریک‌تر دیده شود. این ویژگی کمک می‌کند تا تفاوت پهنای چانه و پیشانی فرد کمتر دیده شود و در نتیجه جذاب‌تر به نظر برسد.

قسمت انتهایی عینک‌های گربه‌ای هم که به سمت بالا کشیده شده‌اند کمک می‌کند تا پهنای پیشانی تا حدی مخفی شود و با بقیه اجزای صورت تناسب بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: عینک برای صورت‌ قلبی

عینک همایون شجریان

عینک آفتابی خلبانی همایون شجریان

عینک آفتابی خلبانی همیشه موردتوجه هنرمندان و چهره‌ها قرار داشته. مثلا چهره‌های شناخته‌شده‌ی جهانی همچون سلطان راک‌اند‌رول، الویس پریسلی یا هنرپیشه‌مشهور هالیوودی، تام کروز همیشه عینک خلبانی داشتند. همین امر سبب شد تا عینک خلبانی به یکی از مدل‌های بسیار محبوب تبدیل شود.

عینک خلبانی چون طراحی چندسویه و تطبیق‌پذیری دارد، اصولا برای هر فرم صورتی مناسب است.

عینک خلبانی همچنین برای صورت‌های قلبی که دارای پیشانی‌ها پهن و چانه‌های مخروطی هستند نیز بسیار مناسب است.

خرید عینک آفتابی خلبانی از فروشگاه آنلاین لوناتو

نگاهی کوتاه به زندگی همایون شجریان

همایون شجریان موسیقی‌دان، خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی، آهنگساز و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است.

او در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای سرشار از موسیقی متولد شد. او فرزندِ خسرو آواز ایران، زنده‌یاد، محمدرضا شجریان است. از ده‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به‌صورت فشرده فراگرفت.

او از سال ۱۳۷۰ به‌همراه محمدرضا شجریان در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت.

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌است در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.

حواشی زندگی این هنرمند

همایون شجریان و سحر دولتشاهی در نشست خبری کنسرت نمایش سی

در تابستان سال ۹۶ سحر دولتشاهی و همایون شجریان در نمایشی به نام «کنسرت نمایش سی» با یکدیگر وارد همکاری شدند. این نمایش که به مدت دو ماه در کاخ سعدآباد تهران به روی صحنه رفت، سحر دولتشاهی از بازیگران آن بود و همایون شجریان خوانندگی آن را برعهده داشت.

مدتی بعد در پاییز همان سال شایعه ازدواج همایون شجریان و سحر دولتشاهی یکباره فضای مجازی را پر کرد. منشأ این شایعه نامعلوم بود، اما هر چه بود این خبر همچون بمبی در شبکه‌های اجتماعی منفجر شد.

همایون شجریان و سحر دولتشاهی، اما در برابر این شایعه سکوت کردند و هرگز آن را نه تأیید کردند و نه تکذیب.

استاد شجریان روز پنجشنبه ۱۷ مهر پس از تحمل یک دوره‌ی طولانی بیماری سرانجام بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت و با نظر خانواده‌ی شجریان تصمیم بر آن شد پیکر استاد آواز ایران در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شود.

مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان با حضور اعضای خانواده استاد شجریان، برخی از مسئولین و چهره‌های مشهور و جمعی از مردم در محل آرامگاه فردوسی برگزار شد.

چهره‌ی مشهوری که حضور او در مراسم خاکسپاری استاد شجریان بیش از بقیه در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت سحر دولتشاهی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بود.

حضور سحر دولتشاهی در خودروی شخصی همایون شجریان در این مراسم، دوباره باعث داغ شدن شایعه ازدواج این دو هنرمند شد.

Related Articles

کامنت بگذارید