خانه راهنمای تشخیص عینک طبی کارتیه اصل از فیک

راهنمای تشخیص عینک طبی کارتیه اصل از فیک

نویسنده فروغ بیداری
عینک طبی کارتیه

عینک طبی کارتیه

عینک طبی کارتیه یکی از گران‌قیمت‌ترین برندهای عینک در جهان است. به همین خاطر مدل‌های فیک و غیر اصل آن زیاد ساخته و در بازار عرضه شده است. همین امر باعث شد تا ما در این مطلب لوناتو روش‌های تشخیص عینک کارتیه اصل از مدل‌های فیک را برایتان توضیح دهیم.

تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

راهنمای تشخیص عینک کارتیه اصل

اولین مساله‌ای که هنگام خرید عینک کارتیه باید به آن توجه کنید، جنس و کیفیت فریم عینک است. شما باید به رنگ‌های بی‌کیفیت یا غلط دیکته‌ای در نحوه نوشتن اسم Cartier توجه داشت باشید. حالا در زیر با جزئیات و با عکس برایتان توضیح داده‌ایم که چگونه کارتیه اصل را تشخیص دهید.

به لوگوی درج شده روی عدسی عینک توجه کنید

کارتیه اصل

همیشه روی عدسی عینک طبی کارتیه اصل، لوگوی این برند فرانسوی مُهر یا چاپ شده است. همین لوگوی چاپی می‌تواند تعیین کننده اصل یا فیک بودن عینک باشد. در نمونه‌های فیک، این لوگو از مواد بی‌کیفت و با چاپ بی‌کیفیت روی عدسی درج می‌شود و بافت خاصی ندارد. یعنی برجستگی یا فرورفتگی ندارد.

شما برای اینکه مطمئن شوید عینک کارتیه اصل است، فقط کافیست انگشت دست را روی لوگو بکشید. اگر برجستگی داشت و بافت خاصی زیر انگشتان خود حس کردید، یعنی عینک اصل است. اما اگر با لامسه چیزی حس نکردید، یعنی احتمالا عینک موردنظر شما فیک است.

به پل عینک طبی کارتیه توجه کنید

عینک طبی کارتیه

روی پل عینک طبی که اتصال بین دو عدسی عینک را برقرار می‌کند، باید اندازه‌های عینک درج شده باشد. در برخی از مدل‌ها، شماره مدل عینک هم روی پل آن حک شده است.

در عکس زیر می‌بینید که پهنای پل عینک 20 میلی‌متر است.این اعداد و کدها عموما در مرکز پل عینک درج می‌شوند. اما اگر در گوشه و کنار آن بود به این معنی نیست که عینک شما بی‌کیفیت یا غیر اصل است.

به پد عینک کارتیه توجه کنید

برند فرانسوی کارتیه، لوگوی خود را در بخش داخلی هر دو پد عینک چاپ می‌کند. این دقیقا مساله‌ای است که بسیاری از تولیدکننده‌های عینک تقلبی آن را نادیده می‌گیرند. به این خاطر که همه‌ی توجه آنها به ساخت نمونه‌های تقلبی بخش‌های خارجی عینک طبی است. بنابراین، برای تشخیص اصل بودن عینک طبی کارتیه باید حتما پد عینک را هم چک کنید و مطمئن شوید که لوگوی کارتیه را دارد.

لولای دسته عینک طبی کارتیه را چک کنید

عینک طبی کارتیه / عینک طبی کارتیر

لولای عینک‌های کارتیه تقریبا همیشه طلایی هستند و به صورت دستی روی آنها حکاکی شده است. از آنجا که این هنر دست کار آسانی نیست و هر کسی هم توان انجامش را ندارد، بسیاری از متقلب‌ها سراغ ساخت نمونه‌ی فیک آن نمی‌روند. در نتیجه شما می‌توانید با چک کردن بخش داخلی لولای طلایی دسته عینک متوجه شوید که عینک کارتیه اصل است یا فیک.

این لولا بسیار دقیق در مرکز دسته‌ی عینگ گنجانده شده و سطح آن هم کاملا صاف و صیقلی است.

اگر انگشت دست را روی سطح لولای عینک، در بخشی که روی دسته سوار شده بکشید نباید هیچ‌گونه برجستگی را حس کنید. اگر زیر دست شما برآمدگی وجود داشت، می‌توانید نشانه‌ی فیک بودن عینک باشد.

جنس لولا و دسته عینک در مدل‌های مختلف عینک طبی کارتیه با هم متفاوت است. اما در همه‌ی آنها لولا دقیقا هم‌سطح دسته کار شده و هیچ کدام از آنها دارای برجستگی در بخش لولای خود نیستند.

همچنین اگر این قسمت، کاملا طلایی نبود یا در زیر رنگ طلایی متوجه شدید فلزی غیر از طلا کار شده، مطمئن باشید که کارتیه اصل نیست.

عینک طبی کارتیه

برای آزمایش لولای عینک اصل کارتیه باید موارد زیر را چک کنید:

  • لولا باید حتما در مرکز دسته باشد.
  • لولا و دسته باید هم‌تراز و هم‌سطح باشند.
  • طلای واقعی هرگز دچار پوسیدگی نمی‌شود و رنگش نمی‌رود.

به کنده‌کاری‌های روی دسته عینک توجه کنید

عینک طبی کارتیه

علامت کارتیه به همراه شماره سریال عینک باید در فونت بسیار ریز در بخش داخلی فریم عینک حکاکی شده باشد. این شماره سریال هم باید حتما 7 رقمی باشد.

از روی قیمت عینک طبی کارتیه اصل و فیک بودنش را تشخیص دهید

عینک اصل کارتیه قیمت بالایی دارد. مثلا مدل‌هایی که با پلاتین ساخته شده‌اند 3000 دلار قیمتشان است. اگر فریم عینک از جنس استات باشد حدود 600 دلار قیمت دارد.

پس اگر متوجه شدید عینک موردنظر شما ارزان‌تر از چیزی است که انتظار دارید، به اصل و فیک بودنش باید شک کنید.

بسته‌بندی و گارانتی عینک را هم چک کنید

عینک طبی کارتیه

همه‌ی عینک‌های طبی برند کارتیه درون قاب چرمی محکم و سفت همراه با دستمال عینک و کارت گارانتی عرضه می‌شوند. حتی اگر عینک را از نمایندگی کارتیه نخرید هم باید کارت گارانتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: گرانترین عینک های جهان ؛ از کارتیه تا چوپارد

در مورد برند کارتیه بیشتر بدانید

کارتیه یک شرکت طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات و ساعت است که دفتر مرکزی آن، در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. بیشتر از 30 است که به تولید عینک روی آورده است. عینک‌های این برند از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. از جمله می‌توان به چوب Bubinga، شاخ بوفالو، چرم یا اونیکس ساخته می‌شوند.

شرکت کارتیه در سال ۱۸۴۷ توسط لویی کارتیه تأسیس شد. این شرکت تا سال ۱۹۶۴ تحت کنترل خانواده کارتیه باقی ماند. تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری شد. کارتیه در حال حاضر یک شرکت تابعه متعلق به شرکت ریشمون است.

عینک‌های کارتیه عموما دارای تکنولوژی OMATTER (مقاومت بالا در برابر ضربه و انعطاف) و تکنولوژی 3point fit (فیت شدن از 3 ناحیه برروی صورت) هستند.

لولاهای عینک هم به دلیل طراحی منحصر بفردی که دارند در برابر ضربه مقاوم هستند. داخل دسته‌ها از آلومینیوم سبک ساخته می‌شود.

سوالات رایج در مورد عینک طبی کارتیه

آیا در ساخت عینک‌های کارتیه از طلا استفاده می‌شود؟

بله بخش لولای بیشتر عینک‌های کارتیه از جنس طلاست.

چگونه اصل یا فیک بودن عینک طبی کارتیه را تشخیص دهیم؟

بسته‌بندی، عدسی، فریم، پل عینک و پدهای عینک را چک کنید تا دارای لوگوی برجسته کارتیه باشند.

آیا کارتیه عینک طبی هم تولید می‌کند؟

بله، خانه لوکس کارتیه که در زمینه طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات و ساعت فعال است، عینک طبی و عینک آفتابی لوکس هم تولید می‌کند.

جعبه عینک طبی کارتیه جاوی چه اقلامی است؟

همه‌ی عینک‌های طبی برند کارتیه درون قاب چرمی محکم و سفت همراه با دستمال عینک و کارت گارانتی عرضه می‌شوند. حتی اگر عینک را از نمایندگی کارتیه نخرید هم باید کارت گارانتی داشته باشد.

منبع: designereyes

کامنت بگذارید