خانه عینک گرد طبی : از افسانه هری پاتر تا نماد تفکر و روشنفکری

عینک گرد طبی : از افسانه هری پاتر تا نماد تفکر و روشنفکری

نویسنده تیم لوناتو
عینک گرد طبی

عینک طبی صفحه گرد

عینک طبی صفحه گرد از اوایل قرن 13ام که بشر توانایی ساخت عینک را بدست آورده است تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنان بسیار معروف و محبوب است.

به علت قدمت عینک شیشه گرد این مدل یک طراحی اصیل عینک به شمار می‌آید.

اولین عکس از این مدل عینک به سال 1352 میلادی برمی گردد. در اوایل طراحی عینک طبی این مدل از عینک بیشتر توسط افراد عالم و فاضل برای خواندن و نوشتن و همینطور راهبه‌های ایتالیایی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اما بعد از گذشت چندین سال مردم عادی نیز با فواید عینک آشنا شده و به استفاده از آن روی آوردند.

در آن زمان استفاده از عینک گرد بسیار بیشتر بود البته نه به این دلیل که مدروز باشد بلکه فقط به این خاطر که ساخت لنز این عینک‌ها ساده بود. در واقع این مدل تنها سبک از عینک بود که در آن سالها یافت می‌شد و به همین دلیل تا مدت‌های طولانی مردم فقط از این مدل استفاده می کردند.

محبوبیت عینک طبی صفحه گرد در میان اهالی سینما

امروزه عینک‌های گرد توانسته‌به دنیای سینما نیز راه پیدا کنند و همین استفاده‌ی شخصیت‌‌های مهم از این مدل عینک‌ها باعث ماندگاری آن شده است.

عدسی عینک گرد در بسیاری از فیلم‌های سینمای جهان انتخاب ستاره های محبوب فیلم ها است.

عینک هری پاتر
هری پاتر

حتما شما نیز هشت‌گانه فیلم‌های هری پاتر را بخاطر دارید. این فیلم بر اساس کتاب های داستانی هری پاتر ساخته شده است. داستان فیلم در مورد پسر نوجوانی است که در زمان تولدش، جادوگری مادر و پدر او را به قتل می‌رساند. داستان این هشت فیلم، دشمنی‌ها و جنگ‌های او و قاتل والدینش را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: عینک گرد آفتابی را با چه تیپ و لباس‌هایی باید پوشید؟ ماجراجوها بیشتر دنبال این فرم عینک هستند

نقش اول فیلم دانیل رادکلیف در نقش هری پاتر (پسر نوجوان جادوگر) برای اولین بار در سال 1997 به شهرت رسید و در سال 2001 در پرده سینمای جهان خوش درخشید و به یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های جهان تبدیل شد.

در تمام هشت گانه فیلم هری پاتر، دانیل رادکلیف عینک گرد خود را به چشم داشت. عینکی با لنزهای گرد و ساده و با چهارچوب نازک که خیلی زود مورد توجه همگان قرار گرفت و توانست قشر جوانی از جامعه جهانی را به سمت استفاده از این عینک بکشاند.

یکی دیگر از شخصیت‌های دوست داشتنی با عینک شیشه گرد، مالی رینگ والد در نقش اندی والش در فیلم "زیبا در لباس صورتی" بود.

رینگ والد با بازی در نقش اصلی این فیلم بسیار معروف شد. "زیبا در لباس صورتی" فیلمی اجتماعی و عاطفی بود که در سال 1986 اکران شد. فیلم زندگی اجتماعی و عاطفی دختری از طبقه فقیر و کارگری جامعه را به تصویر می‌کشد. بازی زیبای مالی رینگ والد با عینک گرد و بزرگ با چارچوب تیره رنگ تصویر زیبایی از او را در ذهن مخاطب حک کرد.

این فیلم در کل سینمای جهان بازتاب بسیار خوبی داشت و فروش آن در نوع خود رکورد به حساب می‌آمد.

اخیرا نیز لیدی گاگا بازیگر، خواننده، ترانه سرا و آهنگ ساز مشهور آمریکایی نیز به این مدل از عینک روی آورده است.

عینک طبی صفحه گرد : نماد روشنفکری و تفکر

بجز دنیای بازیگری متفکران و صلح طلبان زیادی نیز در دنیا از این مدل عینک‌ها استفاده می‌کنند.

از مشهورترین چهره‌های دنیا که به استفاده از عینک شیشه گرد روی آورده بود می‌توان به جان لنون اشاره کرد. بسیاری از طرفداران او تحت تاثیر شخصیت او به استفاده از این مدل عینک‌روی آوردند. جان لنون یکی از پر نفوذترین ترین چهره‌های نیمه دوم قرن بیستم بود که به اسطوره صلح طلب نیز مشهور شده بود. جان لنون یکی از شناخته ترین و برجسته ترین چهره‌های دنیای موسیقی راک است.

جان لنون
جان لنون

جان لنون برای بازی در یکی از فیلم های ریچارد لستر(کارگردان آمریکایی) برای نقش یک شخصیت ارتشی مجبور به کوتاه کردن موهایش و استفاده از یک عینک شیشه‌‌ای گرد شد. همین فیلم نقطه شروع استفاده جان از این مدل عینک ها شد. پس از آن به دلیل محبوبیت شخصیت جان لنون این مدل بسیار با استقبال مردم روبه شد و عینک او شهرت جهانی یافت.

با اینکه بیش از 40 سال از مرگ جان لنون می گذرد اما همچنان بسیاری از مردم به تقلید از جان از این مدل عینک استفاده می کنند.

یکی دیگر از شخصیت‌های محبوب که استفاده او از عینک شیشه گرد در سلیقه مردم تاثیر گذاشت ، یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های پاپ جان دنور بود. برخی از آهنگ‌های او در دنیا موسیقی بسیار مورد علاقه همگان است.

ازشخصیت‌های سیاسی نیز می‌توان به مهاتما گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها اشاره کرد.

از دیگر شخصیت های معروف و متفکر می توان به بنجامین فرانکلین، آزی آزبورن، دومینی دون، فیلیپ جانسون و فروید اشاره کرد.

عینک طبی RX 3747 2943 50 .

صنعت مد تحت تاثیر عینک گرد طبی و آفتابی

عینک گرد طبی

امروزه این مدل از عینک ها با نام‌های "عینک جان لنون" و یا "عینک هری پاتر" معروف هستند.

عینک به عنوان یک وسیله جانبی نیز تحت تاثیر مد قرار گرفته است و طراحی‌های مختلفی در دنیا برای شکل و اندازه‌های آن انجام می‌شود. تاریخ نشان داده است که عینک شیشه گرد همیشه منحصر بفرد بوده است و طرفداران خود را دارد.

این مدل عینک بعد از جان لنون بیشتر به یک مکتب فکری برای هنرمندان، بازیگران، نویسندگان، فیلسوفان، موسیقیدانان و مخترعان تبدیل شده است.

امروزه در دنیا مد بیشتر به شکل و شمایل عینک توجه می‌شود و طراحی های متفاوتی نیز در این زمینه صورت گرفته است. با اینکه سال های زیادی گذشته است و شکل و مدل‌های مختلفی از عینک وارد بازار شده است اما عینک‌های گرد همچنان در بازار جایگاه خود را دارند و قدرتمندانه به راه خود ادامه می‌دهند.

عینک طبی صفحه گرد تا به امروز بسیار موردپسند افراد قرار گرفته است و همچنان جزو عینک های مدروز است.

عینک گرد طبی

سوالات رایج در مورد عینک گرد طبی

عینک گرد طبی چه مدلی است؟

فریم‌های گرد متنوعی در بازار وجود دارند که برخی از آنها بیشتر از بقیه دایره‌ای هستند. به طور مثال، عینک خلبانی کلاسیک یک عینک گرد محسوب می‌شود با اینکه تا حدی حالت اشکی دارد اما فریم گرد به آن می‌گویند. عینک‌های جان لنونی کاملا گرد و دایره‌ای هستند و در جهان با عنوان teashades از آنها یاد می‌شود.

عینک گرد مناسب چه فرم صورت است؟

عینک گرد برای صورت های مربعی، بیضی، قلبی و کشیده و مستطیلی مناسب است.

عینک گرد برای چه صورت هایی مناسب نیست؟

افرادی که صورت لوزی‌شکل و الماسی دارند نباید هرگز سراغ فریم گرد بروند. البته فریم‌های بیضی را می‌توانند انتخاب کنند اما عینک نباید کاملا گرد و دایره‌ای باشد.

عینک گرد طبی را با چه تیپی می‌توان پوشید؟

شاید تصور کنید این فرم عینک برای کسانی که تیپ‌های هنری، ماجراجویانه یا حتی آوانگارد دارند گزینه‌ی مناسبی است. اما باید عینک گرد را حتی با تیپ رسمی هم می‌توان ست کرد. یعنی فقط کافیست مطمئن باشید که فریم گرد به صورت شما می‌آید. بعدش با هر تیپی که بخواهید می‌توانید آن را ست کنید.

کامنت بگذارید