خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی ترفندهای استفاده و مراقبت از عینک در سفر

ترفندهای استفاده و مراقبت از عینک در سفر

نویسنده فروغ بیداری
عینک طبی در سفر

عینک طبی در سفر

نگهداری و استفاده از عینک طبی در سفر مستلزم رعایت مواردی است که ما در ادامه این مطلب به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم.

کیف و چمدان خود را بسته‌اید تا در روزهای پایانی تابستان و تا هوا خوب است سفری دیگر را تجربه کنید؟ این خیلی عالیست اما اگر عینکی هستید، باید علاوه بر وسایل ضروری و ملزومات سفر که برای همه مسافران مشترک است، کارهای اضافه‌تری هم انجام دهید.

بسیاری از مردم هنگام سفر به عینک خود و لوازم مربوط به آن فکر نمی‌کنند. تصورشان این است که خب، عینکم روی چشمم است و قاب آن هم در کیفم؛ دیگر به چه چیزی دیگری نیاز خواهم داشت!؟

ما در ادامه به شما می‌گوییم که این همه ماجرا نیست و برای اینکه در طول سفر با مشکل خاصی مواجه نشوید باید برخی نکات را حتما مدنظر داشته باشید. برای آشنایی با این نکات تا انتهای مطلب با لوناتو همراه باشید.

همیشه یک جفت عینک طبی یدک همراه خود داشته باشید

در سفرهای جاده‌ای خود می‌توانید یک یا دو جفت عینک زاپاس همراه خود داشته باشید. یکی از آنها را درون ماشین بگذارید تا اگر بنا به هر دلیلی، برای عینکتان مشکلی پیش آمد، خیالتان راحت باشد که عینک دیگری در دسترس هست.

اغلب ماشین‌ها در داشبورد خود جایی برای محافظت از عینک دارند. در برخی ماشین‌ها هم در بالای آینه جلو جعبه مخصوص عینک تعبیه شده است. اگر ماشین شما چنین جایی ندارد، عینک را درون قاب آن گذاشته و در یک گوشه داشبورد بگذارید.

عینک قدیمی خود را درون قابش در کیفتان قرار دهید و در طول سفر همراه داشته باشید. اگر عینک دوم ندارید، توصیه می‌کنیم یک جفت عینک ارزان اما متناسب با نمره چشم خود تهیه کنید و همیشه در خانه داشته باشید تا در مواقع ضرورت از آن استفاده کنید.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

نسخه عینک طبی خود را همیشه همراه داشته باشید

خیلی بعید یا عحیب نیست که در طول سفر برای عینک طبی شما مشکلی پیش بیاید. بنابراین، برای اینکه بتوانید عینک جدید سفارش دهید، توصیه می‌کنیم پیش از سفر یک نسخه کپی از نسخه عینک همراه خود داشته باشید.

دستمال مخصوص عدسی عینک و پیچ‌گوشتی ریز مخصوص پیچ عینک را همیشه در چمدان خود حمل کنید

این دو وسیله بسیار کوچک هستند و فضای زیادی اشغال نمی‌کنند. اما وجودشان در بعضی مواقع همچون استفاده از عینک طبی در سفر بسیار ضروری است. وقتی پیچ‌گوشتی مخصوص عینک در کیفتان باشد، اگر بنا به هر دلیلی پیچ عینک گم شد، شل یا باز شد، می‌توانید خودتان در سریع‌ترین زمان ممکن آن را تعمیر کنید.

دستمال مخصوص عدسی عینک هم که همیشه درون قاب عینک هست. آن را همه جا همراه داشته باشید تا اگر شیشه عینک کثیف شد، نخواهید آن را با دستمال‌های متفرقه پاک کنید. عدسی عینک‌های طبی و آفتابی دارای پوشش‌های مختلفی همانند پوشش ضد UV یا پلاریزه هستند و اگر با پارچه‌های زبر روی سطح عینک بکشید، ممکن است خراش‌هایی روی آن ایجاد شود که در وضوح دید فرد تاثیر منفی دارند.

عینک طبی در سفر

عینک خود را درون چمدان بگذارید

وقتی قرار است شب را در هتل یا هاستل سپری کنید، عینک را درون قاب گذاشته و در چمدان جای دهید. پس از استفاده از عینک دوباره آن را در چمدان قرار دهید. به این ترتیب احتمال جا گذاشتن عینک را به صفر خواهید رساند.

بنابراین، دلیل تاکید ما برای اینکه عینک را در کیف یا چمدانتان نگهداری کنید برای این است که از گم شدن یا جا گذاشتن آنها پیشگیری شود.

عینک را درون کیف دستی خود قرار دهید

این برای زمانی است که قرار است با هواپیما سفر کنید و سفرتان نیز طولانی است. توصیه می‌کنیم عینک طبی خود را در کیف دستی‌تان بگذارید تا همیشه در دسترس باشد. فقط باید حتما عینک را در قاب آن قرار دهید. زیرا در طول بازررسی‌های فرودگاهی، اگر عینک در قاب خود نباشد، ممکن است آسیب ببیند.

عینک طبی در سفر

عینک را حتما در قابش نگهداری کنید

هرگز در طول سفر - فرقی نمی کند جاده‌ای باشد یا هوایی - عینک را از یقه لباس آویزان نکنید، آن را روی سر خود نگذارید و حتما عینک را درون قاب مخصوصش نگهداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما در شهر خودتان نیستید، به پزشک خودتان دسترسی ندارید و قرار هم نیست زمان سفرتان را در چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی صرف کنید.

بنابراین، با مراقبت کامل از عینک طبی در سفر ، سفری آسان و بی‌دردسر برای خود رقم بزنید.

حتما عینک آفتابی همراه خود داشته باشید

مخصوصا اکنون که در فصل تابستان هستیم و نور خورشید شدید و روز طولانی است، حتما باید عینک آفتابی همراه خود داشته باشید. عینک‌های دودی فقط برای زیبایی و مد استفاده نمی‌شوند و برای محافظت از چشم نقش اساسی دارند و استفاده از آنها کاملا ضروری است.

فقط باید توجه داشته باشید که عینک آفتابی شما حتما پوشش ضد UV داشته باشد. اشعه‌های فرابنفش خورشید صدمات زیادی به چشم وارد می‌کنند که بعضا ممکن است جبران ناپذیر باشند.

حتما و مخصوصا در کنار دریا که بازتاب نور شدیدتر است، عینک آفتابی به چشم داشته باشید.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

سوالات رایج در مورد استفاده از عینک طبی در سفر

آیا عدسی‌های رنگی عینک برای رانندگی مناسب هستند؟

در شب و در روشنایی ضعیف نباید از لنزهای رنگی استفاده کنید. این عدسی‌ها ممکن است مانع از دیدن جزئیات شوند. اما در شرایط نوری خوب و وقتی هوا روشن است، اشکالی ندارد که حین رانندگی عینک رنگی به چشم داشته باشید. وضوح دید کامل، راحتی و شفافیت عدسی از جمله اصلی‌ترین فاکتورهایی هستند که شما باید برای خرید عینک آفتابی مخصوص رانندگی در نظر داشته باشید.

چگونه عینکی که شل شده و از بینی سر می‌خورد را می‌توان سفت کرد؟

اگر در سفر هستید و عینکتان شل شده، راحت‌ترین کار برای سفت کردنش این است که با سشوار فریم را حرارت دهید. سپس دسته‌های عینک را به سمت داخل فشار دهید. مراقب باشید که فشار زیادی به فریم عینک وارد نشود.

آیا عینک طبی ضد اشعه UV است؟

برخی از عدسی‌های عینک همچون پلی‌کربناتی دارای خاصیت ضد یو وی هستند. اما خودتان هم می‌توانید سفارش دهید تا پوشش ضد UV روی عدسی عینک اصافه کنند.

Related Articles

کامنت بگذارید