خانه آیا عینک طبی بدون نمره برای چشم ضرر دارد؟

آیا عینک طبی بدون نمره برای چشم ضرر دارد؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک طبی برای چشم سالم

عینک طبی برای چشم سالم

عینک طبی برای چشم سالم ضرر دارد یا منفعت؟ این سوالی است که می‌خواهیم در این مطلب به آن پاسخ دهیم. واقعیت این است که عینک طبی یک نوع اکسسوری برای تیپ زدن هم هست. یعنی برخی افراد برای جلوه بخشیدن به تیپ و ظاهر خود از عینک طبی بدون نمره استفاده می‌کنند.

اما جالب است بدانید که این عینک‌های بدون نمره نه تنها ضرر ندارند بلکه می‌توانند مزیت و منفعت هم برای چشم‌ها داشته باشند. می‌پرسید چگونه؟ در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم.

محافظت از چشم‌ها

تا الان شده چندین ساعت در ساحل دریا مشغول بازی و تفریح باشید و متوجه شوید که چشم‌هایتان دچار خارش یا سوزش شده است؟ ممکن است دلیل این باشد که شن‌های ساحل موقع فعالیت‌های شما وارد چشم‌هایتان شده باشد. در چنین مواقعی استفاده از عینک طبی بدون نمره می‌تواند از چشم‌ها در برابر آسیب، گردوغبار یا باد و شن محافظت کند.

همچنین شما می‌توانید شیشه بدون برای عینک طبی سفارش دهید و بخواهید که روی آن یک لایه پوشش ضد UV هم اضافه کنند. به این ترتیب با عینک طبی ساده می‌توانید از چشم در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید هم محافظت کنید.

یا حتی می‌توانید با سفارش و خرید یک جفت عینک طبی بدون نمره که شیشه‌های ضد نور آبی دارند از چشم‌ها در برابر نورهای مضر وسایل الکترونیکی هم محافظت کنید. البته اگر شیشه عینک موردنظرتان زرد باشد خیلی بهتر می‌تواند از چشم‌ها در برابر نورهای آبی موبایل و کامپیوتر محافظت کند.

اگر نمی‌خواهید شیشه عینک طبی بدون نمره شما رنگی باشد، فقط کافیست سفارش کنید تا پوشش‌های بلوکات یا ضدنورآبی روی عدسی آن اضافه کنند.

عینک طبی برای چشم سالم

وسیله‌ای برای خوش تیپی

عینک طبی برای چشم سالم می‌تواند یک اکسسوری جذاب برای زیباتر دیده شدن تیپ شما باشد. برخی از افراد برای اینکه باهوش‌تر به نظر برسند عینک طبی استفاده می‌کنند. برخی برای مصاحبه‌های کاری عینک طبی بدون نمره می‌زنند تا معقول و موجه به نظر برسند.

گاهی هم با یک جفت عینک طبی با فریم رنگی و شیشه‌های شفاف، صورت و تیپ فرد بسیار جذاب‌تر می‌شود. یعنی در واقع عینک می‌تواند مکمل تیپ باشد.

مزیت عینک طبی با شیشه‌های روشن و بدون نمره این است که با هر استایلی جور می‌شود از شلوارک و دمپایی بندانگشتی، شلوار جین و تی‌شرت، هودی و جین گرفته تا کت و شلوار.

آیا عینک طبی برای چشم سالم ضرر دارد؟

جواب این است که خیر ضرر ندارد. وقتی شیشه خالی بدون هیچ نمره‌ای را روی چشم‌ها می‌زنید اتفاقی در بینایی شما روی نمی‌دهد که بخواهد ضرری هم به دنبال داشته باشد.

آیا استفاده از عینک طبی می‌تواند باعث ضعیف‌تر شدن چشم‌ها شود؟

وقتی از عینک طبی استفاده می‌کنید یعنی چشم‌های شما ضعیف است. عیوب انکساری که شامل نزدیکی بینی، دور بینی و آستیگمات است باعث می‌شود تا فرد به استفاده از لنز یا عینک طبی نیاز پیدا کند.

عیوب انکساری یعنی شکل کُره‌ی چشم شما تغییر کرده و تصاویر در نقطه درست در شبکیه چشم کانونی نمی‌شوند. در نتیجه، تصویر درستی در مغز شکل نمی‌گیرد. این امر سبب می‌شود تا تاری دید، خستگی چشم، سردرد یا دو بینی پیدا کنید.

نزدیک بینی یا Myopia یکی از شایع‌ترین عیوب انکساری است. نزدیک‌بینی اصولا از کودکی شکل می‌گیرد.

دور بینی یا Presbyopia یک مشکل بینایی مربوط به سن است و اغلب از بعد از ۴۰ سالگی بروز می‌کند. تقریبا بیشتر افراد میانسال دچار دوربینی هستند.

تقریبا بیشتر مردم جهان دست‌کم یکی از عیوب انکساری را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این عیوب هم به استفاده از عینک هیچ ربطی ندارد.

سوالات رایج در مورد عینک طبی بدون نمره

آیا از لوناتو می‌توان عینک طبی بدون نمره خرید؟

بله، شما می‌توانید هر کدام از عینک‌های طبی موجود در فروشگاه ما را انتخاب کنید و هنگام انتخاب عدسی نمره صفر را انتخاب کنید تا شیشه خالی روی فریم سوار شود. از مشاوران ما هم می‌توانید کمک بگیرید.

آیا عینک طبی بدون نمره برای چشم سالم ضرر دارد؟

جواب این است که خیر ضرر ندارد. وقتی شیشه خالی بدون هیچ نمره‌ای را روی چشم‌ها می‌زنید اتفاقی در بینایی شما روی نمی‌دهد که بخواهد ضرری هم به دنبال داشته باشد.

اگر عینک طبی اشتباهی استفاده کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر عینک طبی شما با نمره چشم‌هایتان یکی نباشد، سبب خستگی چشم‌ها خواهد شد. ممکن است سردرد هم به همراه داشته باشد. اما در حالتِ اصلی چشم تغییری ایجاد نخواهد شد.

آیا استفاده از عینک طبی برای سلامتی خطر دارد؟

اگر در فعالیت‌های ورزشی از عینک استفاده کنید، ممکن است عینک روی صورت ضربه بخورد و بشکند.

منبع: classicspecs

3 کامنتها

AMIR 13 اسفند 1400 - 15:13

سلام ببخشید من چشمم ضعیفه استیگماته و نمره اش 1.75 و 1.50 هست ایا عینک طبی یا کار با موبایل بدونن نمره باعث اسیب به چشمم میشه یا فرقی نمیکنه ؟

پاسخ
رضوی 5 مهر 1401 - 07:42

ببخشید من خیلی وقت پیش تست دادم و چشمام ضعیف نبودن اگه من عینکی با شماره ی 0.25 / 0.5 بزنم ممکنه چشمام ضعیف بشه؟
یا اگه چشمام ضعیف باشه من اطلاعی نداشته باشم و یه عینک با شماره ی پایین تر از شماره ی چشم خودم بزنم چه اتفاقی میوفته؟

پاسخ
رز 16 آبان 1402 - 02:50

سلام من چشام بدون نمره ست و صرفاجهت اینکه باکامپیوتر و موبایل زیاد سروکاردارم میخام عینک طبی استفاده کنم اما نیاز هس ک عددسی محافظ بندازم یا باهمون بلوکاتی ک داره اوکیه؟ ببشار توضیح میدین ممنون

پاسخ

کامنت بگذارید