خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی 10 دلیل قانع‌کننده برای اینکه به سراغ عینک‌های ارزان‌قیمت نروید

10 دلیل قانع‌کننده برای اینکه به سراغ عینک‌های ارزان‌قیمت نروید

نویسنده فروغ بیداری
عینک طبی ارزان

عینک طبی ارزان

خرید عینک طبی ارزان فقط در صورتی می‌تواند خطرناک باشد که آن را از دست‌فروش یا فروشگاه‌های متفرقه و نامعتبر خریداری کنید.

همه ما با دیدن تخفیف روی اجناس گوناگون خوشحال می‌شویم. اما مساله تخفیف دادن فروشگاه‌های آنلاین یا سنتی با موضوع ارزان بودن اجناس فرق دارد.

با اینکه خرج کردن پولی که به‌سختی به‌دست می‌آورید سخت است، اما توصیه می‌کنیم هرگز به سراغ خرید عینک‌های ارزن‌قیمت نروید. یکی از دلایلمان این است که شاید این خرید در نگاه اول یک برد به‌حساب بیاید. اما این عینک‌ها دوام چندانی ندارند و در زمانی کوتاه دستتان را در حنا خواهند گذاشت.

حتی برخی از شیشه‌های ارزان‌قیمت می‌توانند آسیب‌های جدی به چشم و بینایی شما وارد کنند. به همین خاطر، پیشنهاد ما این است که هیچ‌وقت سراغ اجناسی که به‌طور غیرواقعی ارزان هستند، نروید.

یا اگر خیلی اصرار دارید که این کار را انجام دهید، توصیه می‌کنیم 10 دلیلی که در ادامه نوشته‌ایم را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتر به کاری اقدام کنید که چندان منطقی نیست.

1- دلیل کاهش قیمت محصول را بررسی کنید

فروشگاه‌های آنلاین عینک اگر محصولات خود را با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌کنند، دلیلشان این است که از پرداخت هزینه‌های اضافی که فروشگاه‌های معمولی دارند، قِسِر در رفته‌اند.

اما نکته‌ای که ممکن استبه آن اشاره نشود، هزینه‌های پنهانی است که از آن بی‌خبر هستید. مثلا شما نمی‌توانید عینک را روی صورت خود امتحان کنید یا حتی کیفیت آن را با چشم‌پزشک چک کنید.

اما برخی از فروشگاه‌های آنلاین همانند لوناتو امکان تست رایگان درب منزل را برای کاربران خود مهیا کرده‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم روی لینک زیر کلیک کنید:

تست رایگان در منزل

2- ادعاهای بی‌اساس همانند «کیفیت عالی» را باور نکنید

یکی از ادعاهایی که اغلب فروشنده‌های عینک‌های ارزان و دست‌فروش‌ها دارند این است که محصول آن‌ها کیفیتی برابر با محصولات درجه یک بین‌المللی دارد.

اما این ادعا را چگونه ثابت می‌کنند؟

واقعیت این است که جنس عینک‌های مختلف، مواد اولیه و خاصیت ضد خش بودن‌شیشه‌ی آن‌ها حتی در میان محصولات یک برند مشابه هم تفاوت وجود دارد، چه برسد به مارک‌های متفرقه و ناشناس. همچنین، راحتی و دوام فریم‌های عینک نیز در برندهای گوناگون با هم فرق دارد.

بنابراین، بسیاری از فروشگاه‌های فیک و نامعتبر آنلاین عینک اقدام به فروش محصولات ارزان‌قیمت می‌کنند. عدسی عینک طبی باید در آزمایشگاه‌های مخصوص محصولات اپتیکی تولید شوند که تحت نظارت متخصصان قرار دارند. اما عدسی عینک طبی ارزان و فیک هیچ قابلیت و تکنولوژی خاصی ندارد و پلاستیکّ صرف است، بنابراین قیمتش هم ارزان تمام می‌شود.

عدسی‌های ارزان قیمت از چشم در برابر نور آبی محافظت نمی‌کنند.

3- حق انتخاب بیشتر همیشه هم خوب نیست!

فروشگاه‌های فیک اینترنتی و دست‌فروش‌ها این ادعا را دارند که هرگز تنوع محصولاتشان را نمی‌توانید در یک عینک‌فروشی پیدا کنید. این ادعا کاملا صحت دارد. اما این را هم در نظر داشته باشید که انتخاب از میان صدها یا هزاران فریم گوناگون در طرح‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و سایزهای مختلف هم خود مانعی برای انتخاب مناسب بشمار می‌روند.

4- امتحان کردن مجازی عینک روی چشم‌ها، ضامن رضایت شما نخواهد بود

با اینکه فروشگاه‌های آنلاین عینک امکان تست مجازی محصول را روی چشم‌های مشتری مهیا کرده‌اند، اما به این هم فکر کنید که همه جزئیات را نمایش نمی‌دهد و ممکن است فریم انتخابی شما در دنیای واقعی، آنگونه که مدنظرتان بوده، از آب درنیاید.

حتی در مواردی ممکن است عینکی که انتخاب کرده‌اید به لحاظ اندازه‌ای، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشد. پس خیلی به هر فروشگاه‌هایی که عینک‌های ارزان‌قیمت ارائه می‌کنند اعتماد نکنید. این را در نظر داشته باشید که وقتی به طور معقول هزینه کنید، از پیامدهای منفی خرید اشتباه مصون خواهید ماند.

در عوض می‌توانید صد درد صد به فروشگاه اینترنتی لوناتو اعتماد کنید. برای این ادعا چند دلیل داریم. یک اینکه شما هنگام خرید عینک طبی ارزان می‌توانید به صورت رایگان آن را در خانه تست کنید و درصورت رضایت بخرید. یا حتی امکان عوض کردن و پس دادن تا 7 روز پس از خرید را هم دارید. همچنین قبل از خرید برای اطمینان از انتخاب مدل مناسب، می‌توانید از پشتیبان‌های لوناتو مشاوره‌ی رایگان بگیرید.

همه این دلایل ثابت می‌کنند که خرید عینک طبی ارزان از فروشگاه لوناتو کاملا امن، ایمن، به‌صرفه و مطمئن است.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین لوناتو

5- عینک‌های ارزان که ضمانت ندارند، بیشتر از فایده ضرر خواهند داشت

احتمالا برایتان پیش آمده که عینک‌آفتابی ارزان‌قیمت برای مصارف دم‌دستی خود خریداری کنید. این عینک‌ها در ظاهر بسیار زیبا هستند و حتی در نور شدید خورشید هم چشمان شما را محافظت می‌کنند، اما نکته اصلی در مورد محافظت از چشم‌ها در برابر تابش‌های فرابنفش است. عینک‌هایی که قدرت جلوگیری از UV را ندارند، در واقع هیچ‌ مزیتی ندارند. این عینک‌ها در اصل یک فریم و عدسی رنگی هستند که فقط می‌توان برای مد و فشن از آن‌ها بهره گرفت.

بنابراین، گول قیمت‌های ارزان دست‌فروش‌ها را نخورید. حتی فریب برچسب‌های «پلاریزه» یا «محافظت 100درصدی در برابر یو.وی» را هم نخورید. عینک آفتابی باید از ورود تابش‌های فرابنفش و نورهای آبی به چشم پیشگیری کند.

6- عینک‌های طبی فیک می‌تواند موجب خستگی چشم‌ها بشود

وقتی یک فروشگاه نه‌چندان شناخته شده، عینک‌های طبی خود را زیر قیمت بازار و با تخفیف‌های کلان عرضه می‌کند، توجه داشته باشید که ممکن است استفاده از این محصولات مضراتی برای بینایی شما بدنبال داشته باشد. مثلا، شاید نزدیک‌بینی شما را تصحیح کند، اما عدسی آن به گونه‌ای طراحی نشده که برای استفاده از کامپیوتر یا مطالعه کتاب مفید باشذ.

همچنین، عدسی‌های ارزان قیمت از چشم در برابر نور آبی محافظت نمی‌کنند.

فریم‌های ارزان‌قیمت می‌توانند حساسیت پوستی ایجاد کنند

7- فریم‌های ارزان‌قیمت می‌توانند حساسیت پوستی ایجاد کنند

شاید در ظاهر این فریم عینک طبی ارزان با محصولات برندهای معروف فرق چندانی نداشته باشند، اما باید بدانید که عموما از متریال‌های بی‌کیفیت تهیه می‌شوند. در نتیجه، در طول زمان می‌توانند حساسیت پوستی، خارش یا قرمزی ایجاد کنند.

پلاستیک‌های ارزان‌قیمت حتی به مرور زمان زیر نور آفتاب سفید شده و رنگشان تغییر می‌کند. این فریم‌ها در خود نیکل دارند که موجب خارش پوست یا حتی از بین رفتن رنگدانه‌های پوستی شود.

8- عینک‌های ارزان‌قیمت و غیراستاندارد، گارانتی ندارند

آیا می‌توانید پس از خریداری عینک طبی ارزان ، از گارانتی تعمیر یا تعویض آنها استفاده کنید؟ به احتمال زیاد خیر! زیرا فروشگاه متفرقه‌ یا دست‌فروشی که عینک بی‌کیفیت عرضه می‌کند هرگز خود را به دردسر نمی‌اندازد.

9- آیا با دیدن قیمت‌های ارزان، وسوسه می‌شوید دو یا چند جفت عینک بخرید؟

به این فکر کنید که آیا از کیفیت همان یک جفتی که قصد خریدش را دارید، مطمئن هستید یا خیر! آیا لازم است پول خود را برای داشتن چندین عینک ارزان خرج کنید؟ یا بهتر است یک جفت عینک بادوام، شیک و درست داشته باشید؟

به تمامی دلایلی که در بالا ذکر کردیم، عینک‌های ارزان که فیک هستند و از فروشگاه‌های نامعتبر خریداری می‌شوند، گزینه‌های مناسبی برای خرید نیستند؛ مگر اینکه یک برند شناخته شده، به دلایل گوناگون، چوب حراج روی محصولات خود زده باشد. یا مثلا فروشگاهی مثل لوناتو با تخفیف یا در جشنواره‌ها و مسابقه‌های فصلی خود قیمت عینک را پایین‌تر از قیمت اصلی عرضه کنند.

10- هیچ ارزانی بی دلیل نیست

حتی اگر تصور کنید که با خرید عینک‌های طبی، آفتابی، عدسی یا فریم اززان‌قیمت برد کرده‌اید، باید به اطلاعتان برسانیم که در دراز مدت پیامدهای منفی آن مشخص می‌شود که شاید دیر بشده اشد. پس، برای مساله مهمی همانند بینایی چشمان خود، دنبال اجناس بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت نروید.

بیشتر بخوانید: آیا عینک آفتابی ضرر دارد ؟

سوالات رایج در مورد عینک طبی ارزان

چرا عینک آفتابی ارزان برای چشم ضرر دارد؟

عینک آفتابی غیر استاندارد، زردی سفیدی چشم را می‌گیرد و به دلیل نامرغوب بودن عدسی، آفتاب بیشتری به خود جذب می‌کند.

چرا نباید عینک طبی ارزان بخریم؟

چون عینک کالایی طبی است که به منظور مراقبت از چشم‌ها یا رفع عیوب آن استفاده می‌شود، ولی در صورتی که در انتخاب عینک دقت لازم انجام نشود، نه تنها کمکی به حفظ سلامت چشم نمی‌کند بلکه منجر به آسیب‌های چشمی خواهد شد.

چرا انتخاب و خرید عینک طبی «استاندارد» مهم است؟

اگر تجویز شماره عینک و ساخت آن بر اساس استانداردهای مربوطه نباشد، سیستم بینایی دچار اختلال شده و به دنبال آن فرد دچار کاهش تمرکز، بی حوصلگی، اختلال در یادگیری و کاهش کارایی در فعالیت‌های روزمره خواهد شد.

در خرید عینک طبی باید به چه مواردی توجه شود؟

انتخاب عدسی مناسب و استاندارد با به کارگیری رنگ‌های مناسب، تعیین صحیح فاصله کانونی عینک و انتخاب فریم مناسب به گونه‌ای که شکل‌، اندازه‌، جنس و رنگ فریم مناسب با نمره چشم فرد، سن و شکل صورت بیمار باشد، از جمله مواردی است که در تهیه عینک‌های طبی دارای اهمیت است.

Related Articles

کامنت بگذارید