خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک آفتابی با انواع مختلف عینک‌های آفتابی برند Ray-Ban آشنا شوید

با انواع مختلف عینک‌های آفتابی برند Ray-Ban آشنا شوید

نویسنده فروغ بیداری
عینک ری بن

عینک ری بن

عینک ری بن از آن عینک‌هایی است که برندهای کمی در جهان قدرت رقابت با آن را دارند. دلیلش هم تنوع محصولات آن است.

در دنیای مد و فشن، عینک آفتابی همیشه شاهد ظهور شرکت‌های متعددی است که برای در دست گرفتن بازار رقابت‌ها سعی در نوآوری و تولید محصولات جدید دارند. اما اغلب این کمپانی‌ها وقتی به عرصه‌ی رقابت می‌رسند تقریبا هیچ حرفی در مقابل شرکت‌های قدیمی ندارند. کمپانی خوش‌نام و باتجربه‌ای همچون Ray-Ban به‌قدری قدرتمند، خلاق و شناخته‌شده است که هیچ نام جدیدی در کنار آن نمی‌تواند خودنمایی کند.

ری‌بن از همان ابتدای فعالیت‌های خود در سال 1937 میلادی، محصولات باکیفیت تولید می‌کرد. اما همانند الان، عینک‌هایش همه‌چیزتمام نبودند. در پشت خوشنامی ریبن، سال‌ها تحقیق، مطالعه و آزمایش‌های گوناگونی خوابیده است که باعث شده که این برند طی سال‌های متمادی به عنوان برترین و محبوب‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی عینک به‌شمار بیاید.

ریبن اولین بار توانست با طراحی و عرضه‌ی عینک‌های خلبانی خود انقلابی بزرگ در صنعت مد و عینک ایجاد کند. بعدها هم با تولید عینک‌های ویفرر ثابت کرد که کارخانه‌ی خلاقیت این برند هرگز خاموش نمی‌شود و همیشه حرفی تازه برای بیان دارد.

همین پیشینه بسیار عالی باعث شده تا ما در این راهنمای خرید، انواع عینک آفتابی ریبن را به شما معرفی کنیم. با شناخت آنها می‌توانید مناسب‌ترین عینک را بر اساس سلیقه و سبک زندگی خود انتخاب کنید.

خرید عینک Ray-Ban از فروشگاه آنلاین لوناتو

کلاسیک‌های Ray-Ban

برند ری‌بن در سال 1936 میلادی متولد شد. از همان زمان عینک‌هایی روانه بازار کرد که محبوب مردم بود. جالب اینجاست که همان عینک‌های کلاسیک هنوز هم جزو مدل‌های پرفروش در زمان حال هم هستند. حالا برای اینکه با کلاسیک‌های Ray-Ban که هنوز هم در ویترین فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کنند بیشتر آشنا شوید، تاریخچه‌ی آنها را در زیر به طور خلاصه برایتان نوشته‌ایم.

عینک آفتابی ویفرر جدید کلاسیک (New Wayfarer)

شاید به جرات بتوان گفت که برند ریبن بدون مدل‌های ویفرر خود نمی‌توانست امروز تا این اندازه مشهور و خوشنام باشد. البته عینک‌های New Wayfarer Classic ریبن با مدلی که در بیش از 50 سال پیش وجود داشته کمی تفاوت دارد. ریبن بر اساس نیاز روز مردم و تغییر سبک و سلیقه آنها، در طراحی مدل‌های ویفرر اندکی تغییر ایجاد کرده است. به طور مثال، فریم این عینک‌ها از مدل‌های کلاسیک و قدیمی کوچک‌تر است و عدسی‌های آن خمیدگی بیشتری دارند تا روی صورت زیباتر دیده شوند. اما مثلا عدسی‌های سبز رنگ G-15 که در آن زمان برای عینک ارتشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت همچنان روی مدل‌های ویفرر وجود دارند.

این مدل عدسی برای کسانی که انتظار پلاریزه بودن از عینک دارند بسیار مناسب است.

عینک آفتابی اریکا کلاسیک (Erika)

عینک ری بن

مدل Erika کلاسیک ریبن هم از دیگر مدل‌های عینک آفتابی است که از قدیم تاکنون مورد توجه عموم مردم قرار داشته. فریم این عینک از جنس نایلون بسیار سبک ساخته می‌شود و دسته‌هایش فلزی هستند که در بخش انتهایی خود با لاستیک پوشانده شده‌اند.

عینک آفتابی اریکا با طراحی خمیده خود باعث می‌شود تا علاوه بر زیبایی، فرد روی بینی یا در پشت گوش‌های خود احساس خستگی یا فشار نداشته باشد. همچنین برای مردانی که می‌خواهند در میان جمع خاص و متفاوت به‌نظر برسند، مدل اریکا یک انتخاب عالی است.

بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص عینک ریبن اصل

عینک آفتابی خلبانی کلاسیک (Aviator)

شاید بتوان گفت نماد برند ریبن، عینک‌های آفتابی خلبانی با فریم طلایی و عدسی‌های سبز است. دست‌کم یک مدل از عینک آویاتور کلاسیک را تقریبا بیشتر مردها در سراسر جهان دارند. از همان سال 1937 میلادی که عینک آفتابی خلبانی ریبن روانه بازار شد تا به همین امروز این مدل هرگز از مد نیفتاده است. همیشه مردم دنبال خرید این مدل کلاسیک بوده‌اند و خواهند بود.

مدل خلبانی اول برای افزایش وضوح دید خلبان‌ها طراحی و تولید شد. اما فریم فلزی طلایی با عدسی‌های سبزرنگ G-15 پلاریزه و ضد UV و کیفیت عالی عینک باعث شد تا عموم مردم هم عاشق آن شوند. با اینکه امروزه برندهای زیادی مدل خلبانی طراحی و تولید کرده‌اند اما بدون شک عینک آفتابی خلبانی کلاسیک ریبن همچنان در صدر توجه‌ها قرار دارد.

عینک آفتابی کلاب‌مستر کلاسیک (Clubmaster)

از دیگر انواع عینک ری بن که تحولی بزرگ در صنعت مد ایجاد کرد می‌توان به مدل‌های کلاسیک کلاب‌مستر اشاره کرد. این مدل بیشتر مورد توجه چهره‌های شناخته‌شده سیاسی و هنری قرار داشت و افرادی همچون مالکوم ایکس یا روسای جمهور آمریکا از عینک آفتابی کلاب‌مستر کلاسیک استفاده می‌کردند. با اینکه اولین بار این مدل در دهه 1950 میلادی تولید و عرضه شد اما همچنان در بازار فروش عینک خودنمایی می‌کند و طرفداران خاص خود را دارد.

کلاب‌مستر به این صورت است که بخش بالایی فریم عینک از جنس کائوچو (استات) ساخته شده اما بخش پایینی آن فلزی است. در واقع این عینک، نیم‌فریم محسوب می‌شود. ترکیب رنگ مشکی پلاستیک و طلایی فلزِ فریم عینک، جلوه زیبایی به آن بخشیده است. دسته‌های عینک هم از جنس استات هستند. عدسی‌های آن هم سبزرنگ با لوگوی ریبن است که 100 درصد ضد UV است.

عینک آفتابی ویفرر اصلی کلاسیک (Original Wayfarer)

عینک ری بن

در بالا عینک آفتابی New Wayfarer ریبن را معرفی کردیم اما باید بدانید که مدل اصلی و اورجینال ویفرر به شکل عکس بالاست. این مدل در آن زمان بسیار مورد توجه سلبریتی‌ها، هنرپیشه‌ها، اهالی موسیقی و دیگر اسطوره‌های صنعت مد و فشن قرار داشت.

فریم تماما مشکی، عدسی‌های مشکی مستطیلی و دسته‌های کائوچویی بسیار پهن در دهه 1950 میلادی باعث شد تا عینک ویفرر به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های عینک آفتابی در میان عموم مردم تبدیل شود.

عینک آفتابی جاستین کلاسیک (Justin)

عینک ری بن

با موفقیت چشمگیر و استقبال بسیار زیاد مردم از مدل ویفرر کلاسیک چندان بعید بود که مدل «جاستین» نیز مورد توجه عموم قرار بگیرد. عینک آفتابی جاستین تقریبا شبیه مدل ویفرر است با این تفاوت که کمی مدرن‌تر و امروزی‌تر شده است. عدسی‌های این عینک پلاریزه است و بدنه‌ی آن هم یک پوشش لاستیکی مقاوم روی خود دارد. این مدل برای کسانی مناسب است که فکر می‌کنند مدل ویفرر را زیاد استفاده کرده‌اند و می‌خواهند تغییرات جزئی در شکل عینک خود ایجاد کنند.

عینک آفتابی 6 ضلعی با عدسی‌های تخت (Hexagonal)

برند خوشنام Ray-Ban که همیشه به دنبال نوآوری و خلق عینک‌های جدید بود، در اقدامی جالب و غیرمرسوم دو عینک گرد و مربعی خود را در هم ادغام کرد و مدل عینک آفتابی 6 ضلعی با عدسی‌های تخت را تولید و روانه بازار کرد. تخت بودن عدسی‌ها، ظریف بودن فلز طلاییِ فریم عینک و دسته‌های فلزی با انتهای کائوچویی باعث شد تا این مدل هم همانند دیگر محصولات ریبن موردتوجه عموم قرار بگیرد.

عینک ری بن مدل گرد دو پل (Round Double Bridge)

عینک آفتابی گرد دو پل برای مردهایی مناسب است که ترکیب تیپ مدرن با تیپ سنتی را دوست دارند. این عینک ریبن جزو پرفروش‌ترین مدل‌هاست و سهم بزرگی در محبوبیت این برند دارد. از ویژگی‌های مدل گرد 2 پل باید به عدسی‌های شفافی اشاره کرد که درون قاب دوگانه‌ی قهوه‌ای و طلایی جای گرفته است. عدسی کاملا ضد UV است و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. افرادی که می‌خواهند شیک، امروزی و تا حدی کلاسیک به نظر برسند می‌تواند یک جفت عینک گرد دو پل بخرند.

عینک آفتابی ویفرر 2 کلاسیک (Wayfarer II)

عینک ری بن

گفتیم که مدل ویفرر برند ریبن جزو پرفروش‌ترین مدل‌های عینک آفتابی است. اما ویفرر فقط در یک طرح عرضه نمی‌شود و به غیر از مدل «اورجینال» و «ویفرر جدید»، مدل Wayfarer II هم دارد. البته این مدل با دو نمونه قبلی تفاوت زیادی دارد. برخلاف ویفرر کلاسیک، مدل ویفرر II دارای عدسی‌های گرد، فریم کائوچویی (استات) باریک و دسته‌های کائوچویی باریک است.

بیشتر بخوانید: عینک آفتابی کلاب مستر

سوالات رایج در مورد عینک ری بن

پرفروش‌ترین عینک‌های کلاسیک ریبن کدام مدل‌ها هستند؟

عینک‌های آفتابی خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر و عینک‌های گرد.

عینک ویفرر ری بن مناسب چه صورتی است؟

برای صورت‌های مربعی، مستطیلی، قلبی و بیضی مناسب است. اما افرادی که صورت گرد، لوزی یا مثلثی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

عینک خلبانی ریبن برای کدام فرم صورت مناسب است؟

عینک خلبانی ریبن برای تمامی فرم‌های صورت مناسب است افراد با فرم صورت بیضی، مثلثی، لوزی، قلبی، گرد، مربعی و مستطیلی می‌توانند از عینک خلبانی استفاده کنند.

آیا هنوز عینک ری بن مدل کلاب‌مستر مد است؟

بله با اینکه کلاب‌مستر در طول دهه‌های گذشته با فراز و فرود زیادی همراه بوده اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین عینک‌های ریبن به حساب می‌آید.

منبع: hiconsumption

Related Articles

کامنت بگذارید