خانه عینک بیضی مناسب چه مدل صورت‌هایی است؟

عینک بیضی مناسب چه مدل صورت‌هایی است؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک بیضی

عینک بیضی

عینک بیضی یکی از رایج‌ترین شکل‌های عینک است که در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در فروشگاه لوناتو نیز موجود است.

اما آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید که هر تیپ از عینک را چگونه و برای چه مواقعی می‌توان استفاده کرد؟ به طور مثال، عینک‎های بیضی برای گردش در روزهای آفتابی گزینه خوبی هستند و یک عینک آفتابی سایز بزرگ که بخش بالایی صورت را بپوشاند، انتخاب هوشمندانه‌ای برای این مواقع بشمار می‌رود.

الیزابت تیلور یا گریس کلی، سلبریتی‌هایی بودند که اغلب برای گردش‌های روزانه خود زیر نور آفتاب از چنین عینک‌های آفتابی با قاب‌های بزرگ و بیضی استفاده می‌کردند.

مدل‌های مختلف عینک‌های بیضی چه تفاوتی با هم دارند؟

همان‌طور که از ظاهر این عینک‌ها مشخص است، هیچ زاویه تیزی ندارند و همه قسمت‌های قاب کاملا خمیده و گرد است. همین خطوط منحنی می‌توانند به اشکال گوناگون ساخته شوند. گاهی کاملا گرد هستند و بعضا به صورت تخم‌مرغی طراحی و ساخته می‌شوند.

برخی از فریم‌های بیضی در قسمت خط ابرو یا در بخش پایینی صاف هستند.

عینک بیضی

نمونه‌های گوناگون این فریم‌ها را می‌توانید در این صفحه از فروشگاه اینترنتی لوناتو مشاهده کنید. از عینک‌های بیضی بدون قاب گرفته تا کشیده و گرد.

خرید عینک طبی بیضی از فروشگاه لوناتو

این عینک‌ها جنس و وزن و طرح‌های متفاوتی هم دارند و هر کاربری بر اساس سلیقه شخصی خود می‌تواند مناسب‌ترین مدل را انتخاب و خریداری کند.

عینک بیضی مناسب چه تیپ صورت‌هایی است؟

فریم‌های بیضی بیشتر برای صورت‌های مربعی و مثلثی مناسب هستند. خطوطی منحنی و نرمی که این تیپ از عینک‌ها دارند، مکملی مناسب برای زوایای صورت افراد است. به زبان ساده‌تر، انحنای نرم فریم عینک بیضی، تیزی گوشه‌های مختلف صورت اشخاص را خنثی می‌کند و در نتیجه برای صورت‌های مربعی و تیز گزینه هوشمندانه‌تری بشمار می‌روند.

صورت‌های قلبی نیز می‌توانند از عینک‌های بیضی برای تاکید و تکمیل برجستگی‌های صورت خود کمک بگیرند.

اگر صورت گرد دارید این را بدانید که با استفاده از فریم‌های بیضی، ظاهر بسیار شیکی پیدا خواهید کرد و خیلی راحت در میان جمع می‌توانید جلب توجه کنید و بدرخشید.

جالب است بدانید که عینک‌های بیضی برای صورت‌های بیضی هم بسیار مناسب هستند. به این خاطر که فرم صورت و عینک کاملا منطبق بر هم خواهد بود و ترکیب متناسبی با هم خلق می‌کنند. در چنین حالتی لازم است کمی جسارت به خرج دهید و از طرح‌ها یا رنگ‌های خاص‌تری استفاده کنید تا زیبایی عینک بیشتر به چشم بیاید.

اگر نمی‌دانید صورت شما چه شکلی است، از شما دعوت می‌کنیم تا به این مطلب مراجعه کنید:

راهنمای انتخاب فریم عینک طبی مناسب

با آگاهی در رابطه با فرم صورت خود می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری برای فریم عینک داشته باشید.

در آخر هم اشاره کنیم که فریم‌های بیضی جزو عینک‌هایی هستند که تاریخ مصرف ندارند و همیشه و در همه دوره‌های تاریخی مورداستفاده داشته‌اند و اصطلاحا از مد نیفتاده‌اند.

بنابراین، بدون واهمه، دامنه‌ی انتخاب‌های خود را گسترده‌تر کنید و برای ایجاد تنوع هم که شده، فریم بیضی را نیز به عینک‌های طبی یا آفتابی خود بیفزایید.

عینک آفتابی بیضی برای روزهای گرم تابستانی و قدم زدن زیر نور آفتاب، گزینه مناسبی است.

سوالات رایج در مورد عینک بیضی

عینک بیضی برای چه فرم صورت مناسب است؟

برای صورت‌های مربعی، مستطیلی، لوزی و مثلثی مناسب است.

عینک بیضی برای کدام فرم صورت مناسب نیست؟

افرادی که صورت گرد، قلبی یا بیضی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

برای صورت بیضی می‌توان عینک بیضی خرید؟

جالب است بدانید که عینک‌های بیضی برای صورت‌های بیضی هم بسیار مناسب هستند. به این خاطر که فرم صورت و عینک کاملا منطبق بر هم خواهد بود و ترکیب متناسبی با هم خلق می‌کنند.

کامنت بگذارید