خانه مد و سبک زندگیاستایل راهنمای انتخاب مدل عینک برای صورت لوزی

راهنمای انتخاب مدل عینک برای صورت لوزی

نویسنده فروغ بیداری
عینک برای صورت لوزی

عینک برای صورت لوزی

بهترین عینک برای صورت لوزی ، عینک‌های Horn-rimmed هستند. اما مدل‌های مستطیلی و بیضی هم برای صورت‌های لوزی گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌روند. عینک بیضی باعث می‌شود تا زاویه‌های تیز صورت لوزی، متعادل‌تر دیده شود. عینک مستطیلی هم دقیقا برعکس شکل لوزی است و این دو شکل می‌توانند مکمل همدیگر باشند.

صورت لوزی چه شکلی است؟

اگر صورت شما در بخش میانی پهن‌تر از پیشانی و چانه باشد، یعنی صورت لوزی (الماسی) دارید. بخش پیشانی و چانه در این فرم صورت تقریبا باریک و تیز است.

بهترین عینک برای صورت لوزی چیست؟

عینک برای صورت لوزی

عینک گربه‌ای

اگر عاشق عینک‌های کلاسیک و طرح‌های برجسته و جسورانه هستید، عینک مدل گربه‌ای گزینه‌ی بسیار مناسبی برایتان است. این عینک‌ها در بخش دسته به سمت بالا کشیده شده‌اند و در نتیجه، توجه‌ها را از چانه‌ی شما به سمت چشم‌ها پرت می‌کنند. به این ترتیب باعث ایجاد تعادل در فرم صورتتان خواهند شد.

خرید عینک آفتابی گربه‌ای از فروشگاه آنلاین لوناتو

عینک بیضی

وقتی می‌خواهید عینک مناسب صورت خود انتخاب کنید، بهتر است همیشه دنبال فُرمی متضاد با شکل صورتتان باشید. چرا؟ چون تضاد فریم عینک با فرم صورت شما باعث می‌شود تا ایرادهای چهره پوشانده شوند. به طور مثال، صورت لوزی که دارای زاویه‌های تیز در چهار گوشه خود است را می‌توان با عینک بیضی که گرد و منحنی است، متعادل‌تر نشان داد.

خرید عینک طبی بیضی از فروشگاه آنلاین لوناتو

عینک Horn-rimmed

اگر در فروشگاه‌های آنلاین انگلیسی زبان گشتی زده باشید احتمالا با عبارت عینک Horn-rimmed مواجه شده‌اید. اما آیا می‌دانید مفهوم این عبارت چیست و به چه عینک‌های «قاب شاخی» می‌گویند؟ یا اصلا می‌دانید چرا اسم «شاخ» را روی فریم عینک گذاشته‌اند؟

عینک «هورن ریمد» نوعی عینک است که برای اولین از جنس شاخ حیوانات یا لاک لاک‌پشت ساخته شد. اما بعدها پلاستیک جایگزین این مواد طبیعی شد. مدل‌های امروزی از پلاستیک‌های ضخیم ساخته می‌شوند. ویژگی بارز آنها، ظاهر بزرگ، فریم ضخیم و بسیار جلب‌توجه‌کننده است.

عینک قاب‌شاخی همانند مدل‌های گربه‌ای دارای لبه‌های اضافی است که نگاه بیننده را به خود جلب می‌کند.

عینک برای صورت لوزی 4

عینک مستطیلی

عینک‌های مستطیلی که قاب تیره و ضخیم دارند برای ایجاد تعادل در صورت‌های لوزی یکی از بهترین گزینه‌هاست. هنگام خرید حواستان باشد که عینک‌هایی را انتخاب کنید که فریم پهن و ضخیم دارند. چون ضخامت فریم باعث زیبا دیده شدن چهره الماسی می‌شود.

خرید عینک طبی مستطیل از فروشگاه آنلاین لوناتو

سوالات رایج در مورد عینک برای صورت لوزی

برای صورت لوزی چه فریمی مناسب‌تر است؟

فریم‌های مستطیلی، قاب‌شاخی، گربه‌ای و بیضی‌شکل برای صورت‌هایی با فرم لوزی یا الماسی مناسب‌تر است.

صورت لوزی چه شکلی است؟

این صورت‌ها به این صورت هستند که در بخش‌های بالا و پایین خود، باریک می‌شوند و در قسمت گونه، پهنایشان زیاد خواهد بود. این فرم صورت بسیار کم است. برای انتخاب بهترین فریم، بهتر است عینک‌های گربه‌ای، بیضی شکل یا مستطیلی را برای آن انتخاب کنید.

کسی که صورت لوزی دارد بهتر است چه عینکی بخرد؟

صورت‌های الماسی (لوزی) طول چشم و خط فک باریکی دارند و البته گونه‌هایی به‌نسبت عریض که ممکن است برجسته هم به نظر آید. صورت‌های لوزی باید عینک با فریم‌های بدون لبه استفاده کنند.

برای کسی که پوست سبزه و صورت لوزی دارد چه عینکی مناسب است؟

فریم‌های مستطیلی، گربه‌ای و بیضی به رنگ خاکی، طلایی، هلویی، نارنجی، زغالی، قرمز آتشین، بلوند لاکی و آبی پررنگ انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای پوست‌های سبزه و فرم لوزی بشمار می‌آیند.

منبع: allaboutvision

Related Articles

کامنت بگذارید