خانه مد و سبک زندگیسلبریتی ها مدل عینک آفتابی نیکی کریمی چیست؟ اولین ستاره زن سینمای ایران پس از انقلاب

مدل عینک آفتابی نیکی کریمی چیست؟ اولین ستاره زن سینمای ایران پس از انقلاب

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی نیکی کریمی

عینک آفتابی نیکی کریمی

عینک آفتابی نیکی کریمی بیشتر به شکل پروانه‌ای یا مربعی به لبه‌های گرد و منحنی است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم مدل‌های عینک این هنرمند را مورد بررسی قرار دهیم. با فروشگاه عینک و لنز لوناتو همراه باشید.

عینک آفتابی نیکی کریمی : مدل پروانه‌ای

عینک آفتابی نیکی کریمی

عینک آفتابی مدل پروانه ای همان‌طور که از نامش پیداست، فریمی شبیه به بال پروانه دارد.

البته توجه داشته باشید که عینک پروانه‌ای لزوما هم نباید شکل بال پروانه داشته باشد. همین که فریم عینک به شکل دو مثلث افقی به سمت داخل باشد، یعنی پروانه‌ای است.

به زبان ساده، وقتی لبه‌های بیرونی فریم عینک پهن است و بخش داخلی آن (پل عینک) باریک، یعنی عینک، مدل پروانه‌ای است.

عینک آفتابی مدل پروانه ای سایز بزرگ شکلی همانند ماسک روی صورت ایجاد می‌کند. به همین خاطر حالتی اغراق شده اما فانتزی به صورت فرد می‌بخشد.

عینک مدل پروانه ای حالتی زنانه دارد و بیشتر مناسب خانم‌هاست. پهن و بزرگ بودن لبه‌های بیرونی فریم این مدل عینک، می‌توانند استخوان‌های گونه و پل روی بینی را پوشش دهد که ظاهری زیبا برای خانم‌ها می‌سازد.

عینک آفتابی زنانه مدل پروانه‌ای نیز همانند پروانه دارای رنگ‌های متنوعی است. فریم مشکی ساده، جذابیت زیادی دارد اما رنگ‌های روشن این مدل عینک و مخصوصا آنهایی که بافت و طرح خاص دارند هم زیبا و برای دختران و زنان جوان بسیار مناسب است.

از دختران نوجوان تا خانم‌های پیر و مسن می‌توانند عینک آفتابی مدل پروانه ای را انتخاب کنند. استفاده از این طرح هیچ محدودیت سنی ندارد.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

عینک مدل پروانه ای مناسب کدام فرم صورت است؟

عینک آفتابی نیکی کریمی

صورت مربعی: افرادی که صورت مربعی دارند بهتر است سراغ عینک مدل پروانه ای بروند. صورت مربعی چه شکلی است؟ وقتی طول و عرض صورت شما با هم برابر است و پیشانی پهن و استخوان فک بزرگ دارید، یعنی صورت شما مربعی است.

برای فرم صورت مربعی بهتر است عینک مدل پروانه ای انتخاب کنید. عینک‌های بیضی و گرد هم کمک می‌کنند تا زاویه‌های تیز صورت شما نرم‌تر به نظر برسند. همچنین، عینکی که پهنای آن بیشتر از طول آن است، کمک می‌کند تا صورت بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد.

صورت بیضی: همچنین افرادی که صورت فرم بیضی دارند هم می‌توانند از عینک پروانه‌ای استفاده کنند. صورت بیضی به این شکل است که درازی صورت از پهنای آن (عرض صورت) بیشتر است. در صورت بیضی، چانه گرد است و پهن‌ترین قسمت صورت، گونه‌هاست. البته پیشانی به اندازه‌ی خیلی کم از چانه پهن‌تر است.

صورت گرد: عینک آفتابی مدل پروانه ای و مدل‌های گربه‌ای، خلبانی، ویفری و مربعی و مستطیلی برای صورت گرد هم بسیار مناسب هستند. صورت گرد یعنی طول و عرض صورت با هم برابر هستند و چانه به اندازه پیشانی پهن است. برای این فرم صورت باید عینکی استفاده شود که صورت کشیده‌تر دیده شود. به همین خاطر عینک‌هایی که عرض بیشتری دارند بسیار مناسب خواهند بود.

عینک آفتابی نیکی کریمی

نگاهی کوتاه به زندگی و کار نیکی کریمی

نیکی کریمی 19 آبان سال 1350 در تهران به دنیا آمد. او بازیگر، کارگردان و مترجم است و از دوران دبستان بازی در گروه های کوچک تئاتری را آغاز کرد.

نخستین نقش سینمایی را در سال 1368 در فیلم وسوسه به کارگردانی جمشید حیدری بازی کرد.

نخستین حضور جدی این هنرمند در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1369 است. او و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می دانند.

پس از آن، کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های سارا و پری بازی کرد. بازی در فیلم سارا برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان آورد.

پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال 1377 در فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد.

کریمی برای پنجمین بار برای فیلم دو زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

عینک آفتابی مدل مربعی نیکی کریمی

نیکی کریمی در سال 1380 فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان داشتن یا نداشتن ساخت که برنده جایزه باران شد و در سال 1383 اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد.

در سال 1381 در دو فیلم دیوانه ای از قفس پرید به کارگردانی احمدرضا معتمدی و واکنش پنجم به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.

Related Articles

کامنت بگذارید