خانه آیا استفاده از عینک آفتابی در زمستان ضروری است؟

آیا استفاده از عینک آفتابی در زمستان ضروری است؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی در زمستان

عینک آفتابی در زمستان

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از عینک آفتابی در زمستان ضروری نیست. این افراد از عینک دودی بیشتر در فصول گرم و‌ در نور مستقیم خورشید، استفاده می‌کنند. این در حالی است که در زمستان، به دلیل وجود اشعه‌های خطرناک خورشید و شدت نوری که از برف‌ها بازتاب می‌شود، بر ضروریت استفاده از عینک آفتابی در زمستان افزوده است.

چشم، حساس‌ترین عضو بدن است که بیشتر از سایر اعضای بدن در معرض آسیب دیدن قرار دارد. یک عینک آفتابی استاندارد متناسب با فصل و نیازهای فرد، می‌تواند تا حد زیادی از سلامت چشمان شما مراقبت کند. جهت انتخاب عینک دودی عوامل زیادی مانند: فصل، میزان شدت نور در منطقه، اندازه چشم و ... حائز اهمیت هستند.

استفاده از عینک آفتابی به چند دلیل در زمستان نیز توصیه می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم‌پرداخت.

استفاده از عینک آفتابی در زمستان برای کنترل اشعه فرابنفش ضروری است

در فصل زمستان، با بارش برف و‌سفیدپوش‌شدن سطح زمین، اشعه‌ی فرابنفش از سطح سفید و براق برف به چشم ما بازتاب می‌شود. این اشعه یکی از اشعه‌های زیان‌آور خورشید است که تابش مستقیم این اشعه به چشم بسیار خطرناک خواهد بود.

ضمن آنکه؛ تابش این اشعه خطرناک به پوست، مو و سایر بخش‌های بدن دچار پدید آمدن عارضه‌هایی خواهد شد. بعضی از چروک‌های پوستی و لکه‌ها، به‌ دنبال تابش اشعه فرا‌بنفش در پوست ایجاد می‌شوند. 

یکی از راه‌های کنترل این اشعه مضر، استفاده از عینک آفتابی در زمستان است. در فصل زمستان معمولا هوا ابری است و بنابراین شدت اشعه‌ی ماورابنفشی که به چشم می‌خورد، بیشتر از سایر مواقع است.

انواع عینک آفتابی با کیفیت، با داشتن لایه‌های محافظ، مانع برخورد اشعه فرابنفش به چشم شده و از چشمان شما در برابر اشعه‌های خطرناک مراقبت می‌کند. افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، بهتر است از عدسی‌هایی که دارای لایه‌ی محافظ در برابر اشعه فرابنفش هستند، بهره ببرند.

استفاده از عینک آفتابی در روزهای برفی یک ضرورت است نه انتخاب!

عینک دودی در زمستان

استفاده از عینک دودی در زمستان به بهبود دید شما کمک می‌کند

با بازتاب نور از طرف اجسام به چشم، انسان قادر به دیدن خواهد بود. در واقع انسان برای دیدن اجسام و محیط پیرامون خود به نور احتیاج دارد. کیفیت دید به عواملی مانند: کنترل میزان نور و بازتاب آن به چشم بستگی دارد.

اما توجه به مضرات شدت نور و امکان آسیب دیدن چشم نیز بسیار اهمیت دارد. در واقع شدت نور باعث ناتوانی در دید شده و از دید طبیعی و واضح جلوگیری می‌کند.

 علاوه بر آن؛ نور کم نیز مانع دید واضح خواهد شد. استفاده از عینک دودی در زمستان، با کنترل میزان نور بازتاب شده به چشم، کیفیت دید را بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن عینک دودی با ایجاد لایه‌ای محافظ در اطراف چشم، از نفوذ سرما به چشم و بافت‌های اطراف آن نیز جلوگیری می‌کند.

جهت داشتن دیدی واضح با شدت نور کنترل شده، از یک عینک دوی مناسب استفاده کنید. عینک دودی مورد استفاده در فصل زمستان، از لحاظ رنگ و نوع عدسی نسبت به سایر نمونه‌ها متفاوت است. افرادی که از عینک‌های طبی استفاده می‌کنند نیز می‌توانند در فصل زمستان از عدسی‌های فتوکرومیک بهره‌مند شوند.

این نوع عدسی با قرار گرفتن تحت تاثیر شدت نور زیاد متمایل به رنگ دودی می‌شود. در این صورت از آسیب به چشم به علت شدت زیاد نور جلوگیری می‌شود.

عینک آفتابی در زمستان

استفاده از عینک دودی در زمستان مانع سر‌درد و خستگی چشمان شما خواهد شد

میزان نور ورودی به شبکیه چشم، توسط مردک چشم کنترل می‌شود. در واقع مردمک چشم در صورت قرارگرفتن در شرایط پر نور با تنگ شدن، میزان نور ورودی را کنترل می‌کند. این عمل باعث کاهش میزان نور ورودی به شبکیه چشم خواهد شد.

این در حالی است که در صورت قرار گرفتن در شرایط کم نور، با گشاد شدن یا باز شدن مردمک چشم، نور بیشتری به شبکیه چشم برخورد می‌کند. افزایش انقباضات مردمک چشم، ممکن است سبب ایجاد حس خستگی، سنگینی و درد چشم‌ شود. در زمستان، به دلیل سفیدپوش‌شدن محیط اطراف، میزان بازتاب نور دو برابر می شود.

از این رو به دلیل کاهش انقباضات مردمک چشم و جلوگیری از ایجاد سردرد و هر گونه درد یا خستگی چشمی، خرید عینک آفتابی در زمستان توصیه شده ‌است.

ست‌کردن عینک دودی با لباس زمستانی

زمستان یکی از زیباترین فصل‌های سال است. وجود برف و باران و طبیعتی که سفید پوش شده، این فصل را به زیبایی هر چه تمام مزین می‌کنند.

یکی از اکسسوری‌های مورد نیاز در فصل زمستان که می‌توان آن را با لباس‌های زمستانی ست کرد، عینک دودی است. خرید عینک دودی مدرن و متناسب با کفش و لباس شما، علاوه بر حفظ سلامت چشمانتان، باعث ایجاد زیباترشدن ظاهر شما خواهد شد.

عینک دودی در زمستان

عینک ایمنی برفی

اسکی‌کردن در برف یکی از تجربیات هیجان‌انگیز است. این ورزش به کمک تجهیزات مخصوص مانند چوب اسکی و ... انجام می‌شود. جهت انجام اسکی برفی، علاوه بر تجهیرات و وسایل اسکی، داشتن لباس مخصوص نیز حایز اهمیت است.

لباسی که بتواند موجب گرم نگه داشتن فرد حین اسکی‌کردن در میان برف‌ها شود. علاوه بر لباس مناسب، استفاده از یک عینک برفی حرفه‌ای ، منتهی به تجربه و خاطره‌ای زیبا و فراموش نشدنی خواهد شد. این عینک‌ها با داشتن یک عدسی با کیفیت، به بهبود دید شما در برف کمک می‌کنند.

انواع عینک برفی، دارای عدسی‌هایی به مراتب پهن‌تر بوده و سطح دید قابل توجهی را پوشش می‌دهند. عینک دودی برفی، علاوه بر چشم، فضای اطراف چشم را نیز پوشش داده و لایه‌ای محافظ در برابر برخورد باد به چشمان شما در حین اسکی کردن، ایجاد می‌کند. این عینک با نام تجاری«عینک بادگیر» نیز به فروش می‌رسد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، این عینک در انواع متفاوتی در سراسر جهان تولید می‌شود. نمونه‌های پیشرفته عینک آفتابی برفی، ازقابلیت‌های زیادی برخوردار هستند.

سوالات رایج در مورد استفاده از عینک آفتابی در زمستان

کامنت بگذارید