خانه کدام مدل عینک آفتابی برای چادری ها مناسب است؟

کدام مدل عینک آفتابی برای چادری ها مناسب است؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی برای چادری ها

عینک آفتابی برای چادری ها و زنان محجبه

مناسب‌ترین عینک آفتابی برای چادری ها چیست؟ اگر محجبه و چادری باشید، حتما این سوال را بارها از خودتان پرسیده‌اید.

برای اینکه بدانید با حجاب کامل بهتر است از چه مدل عینک‌های دودی استفاده کنید، در ادامه ترفندهایی را برایتان نوشته‌ایم که می‌توانند کمک‌کننده باشند.

حجاب کامل و حتی چادر این روزها محدود به کشورهای اسلامی نیست. زنان مسلمان در کشورهای غیرمسلمان نیز از مدل‌های مختلف حجاب برای پوشش سر و بدن خود استفاده می‌کنند.

بدون شک، حتی زنان چادری هم دوست دارند شیک و مرتب دیده شوند و در نتیجه، برایشان مهم است بدانند کدام مدل عینک آفتابی برای چادری ها مناسب است!

ما در این مطلب چند مدل عینک آفتابی جذاب برای دختران نوجوان و جوان که حجاب کامل دارند را معرفی کرده‌ایم.

مدل‌های مختلف عینک آفتابی برای چادری ها

عینک آفتابی با فریم مشکی

عینک برای چادریها

از آنجا که چادر تقریبا همیشه به رنگ مشکی است، بنابراین بهتر است عینک را هم با رنگ چادر ست کنید.

یعنی عینک دودی با فریم مشکی و حتی عدسی‌های مشکی و تیره برای دختران چادری، گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد.

این رنگ عینک را می‌توانید در مدل‌های مختلف حتی گربه‌ای انتخاب کنید.

عینک آفتابی با طرح‌های برجسته از برندهای مشهور

یکی از مدل‌های مناسب عینک آفتابی برای دختران نوجوان چادری، عینک‌های برندهایی مثل دلچه و گاباناست. این برند اخیرا برای زنان با حجاب، روسری و عینک هم طراحی می‌کند. تا این دختران نوجوان علاوه بر حفظ حجاب، شیک و امروزی باشند. همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، برند D&G روسری‌های بزرگ و گل‌دار با عینک‌هایی که روی فریم آنها پر از گل‌های برجسته را ست کرده که بسیار زیباست.

عینک آفتابی برای چادری ها
عینک آفتابی D&G

عینک آفتابی با عدسی آینه‌ای

از دیگر مدل‌های مناسب عینک آفتابی برای چادری ها ، آنهایی است که عدسی آینه‌ای دارند. مخصوصا اگر زیر چادر از روسری به رنگ قاب عینک یا عدسی عینک استفاده شود، تیپ آن خانم زیباتر دیده خواهد شد.

عینک آفتابی خلبانی برای چادری‌ها

عینک خلبانی برای بیشتر تیپ‌ها و لباس‌ها مناسب است. حتی کسانی که حجاب کامل دارند و زنان چادری هم می‌توانند برای زیبا دیده شدن ظاهرشان از عینک مدل خلبانی استفاده کنند.

عینک آفتابی ویفری برای زنان چادری

مدل‌های ویفری عینک دودی به خاطر سادگی , زیبایی که دارند، برای استفاده با چادر گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌شمار می‌روند.

عینک آفتابی کلاب‌مستر

مدل‌های کلاب‌مستر آنهایی هستند که بالای عینک فریم دارد و زیر آن ندارد. یعنی فریم عینک فقط بخش بالایی عدسی را پوشش می‌دهد. این مدل را در میان برندهایی مثل ری‌بن می‌توانید پیدا کنید. اغلب هم برای صورت‌های مربعی و کشیده‌ گزینه‌های خوبی هستند.

عینک آفتابی برای چادری ها

عینک‌های رنگی (فریم رنگی / شیشه رنگی)

زنانی که به جای چادر، روسری‌های بزرگ می‌پوشند و حجابشان را با این اکسسوری حفظ می‌کنند، بهتر است سراغ عینک آفتابی زنانه رنگی بروند. برای این منظور هم بهتر است رنگ فریم عینک را با رنگ روسری خود ست کنند. یا مثلا رنگ شیشه عینک با رنگ روسری یکی باشد.

البته برای اینکه خیلی جلب توجه نکنید و ترکیب عینک و حجاب خیلی بد به نظر نرسد، توصیه می‌کنیم سراغ رنگ‌های جیغ مثل عینک قرمز نروید. سعی کنید از رنگ‌های ملایم‌تر یا رنگ‌هایی که جلب توجه کمتری دارند استفاده کنید.

نظر مراجع تقلید در مورد استفاده از عینک آفتابی برای زنان چادری

از نظر اسلام و مراجع تقلید، استفاده از عینک آفتابی برای زنان هیچ اشکالی ندارد مگر اینکه جلب توجه نامحرم کند.

یعنی به طور کلی، عینک‌های آفتابی موجود در بازار، مخصوصا مدل‌های ویفری، خلبانی و کلاب‌مسترها برای همه زنان چادری مناسب است.

لازم به یادآوری است که هدف و منظور اصلی استفاده از عینک آفتابی، محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. هر انسانی، حتی کودکان هم باید در زمانی که بیرون از خانه هستند، عینک آفتابی که 100 درصد صد UV است به چشم بزنند.

پرتوهای مضر فرابنفش می‌توانند مشکلاتی همچون آب‌مروارید را به همراه داشته باشند.

همچنین، عینک آفتابی فقط وسیله‌ای برای زیبایی ظاهری نیست و کاربرد اصلی آن برای حفظ سلامتی است. اسلام هم همیشه ارائه‌دهنده راهکارهای لازم برای حفظ سلامت، ایمنی و عزت‌نفس انسان‌هاست. بنابراین، استفاده از عینک برای زنان خالی از اشکال است.

نتیجه گیری کلی در مورد عینک آفتابی مناسب چادری ها

اگر چادر را به عنوان یک نوع پوشش متفاوت در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که می‌توان تقریبا همه‌ی مدل‌های عینک را با آن ست کرد.

چادر هم نوعی تیپ است. فقط به خاطر محدودیت رنگی که دارد، شاید بهتر باشد عینک را از میان رنگ‌های مکمل یا رنگ‌های شبیه به رنگ چادر انتخاب کنید. البته اگر از زیر چادر روسری رنگی می‌پوشید، می‌توانید فریم عینک را با رنگ روسری ست کنید.

اما به طور کلی، هیچ محدودیتی برای استفاده از عینک با چادر وجود ندارد. شما فقط باید بر اساس فرم صورت خود، فریم مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

منبع: outfittrends و lissomecollection

سوالات رایج در مورد عینک آفتابی برای چادری ها

آیا استفاده از عینک آفتابی برای زنان چادری اشکالی دارد؟

خیر، اشکالی ندارد. از نظر مراجع تقلید استفاده از عینک برای زنان بلامانع است.

چه مدل عینک برای زنان چادری مناسب‌تر است؟

عینک‌های که رنگ‌های تیره و خنثی داشته باشند و زیاد جلب توجه نکنند، برای زنان چادری مناسب‌تر است.

آیا دختران جوان چادری می‌توانند عینک رنگی بزنند؟

بله، چرا که نه. دختران نوجوان که حجاب کامل دارند می‌توانند روسری‌های گل‌دار یا رنگی زیر چادر سر کنند و رنگ فریم یا عدسی عینک آفتابی خود را با رنگ روسری ست کنند.

زنان چادری چه مدل عینکی بزنند بهتر است؟

بسیاری از مدل‌های عینک آفتابی موجود در بازار برای چادر مناسب است؛ از مدل‌های خلبانی گرفته تا ویفری، کلاب‌مستر، پروانه‌ای و بیضی. هیچ محدودیتی برای انتخاب عینک برای زنان چادری وجود ندارد. زیرا چادر نیز نوعی سبک پوشش و تیپ به‌شمار می‌رود.

کامنت بگذارید