خانه عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل چه ویژگی‌هایی دارد؟

عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل چه ویژگی‌هایی دارد؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل

عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل

عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل مدل‌های مختلفی دارد که می‌توانید بر اساس سلیقه خود، یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید.

در زمان خرید عینک آفتابی ، دانستن این مسئله که چه مدل عینکی با فرم صورت شما متناسب است به شما در انتخاب عینک مناسب بسیار کمک خواهد کرد.

فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو در این مقاله انواع عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل را بررسی کرده است. تا اگر فرم صورت بیضی دارید، بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

صورت‌های بیضی شکل درواقع دارای گونه‌های کشیده‌تر و چانه باریک‌تر از سایر انواع فرم‌ها هستند. به همین علت فریم‌هایی که تکمیل کننده گونه‌های کشیده و چانه باریک باشند، گزینه مناسبی برای صورت بیضی خواهند بود.

در واقع عینک دودی برای صورت بیضی باید تعادل را در صورت برقرار کند. به همین علت فریم‌هایی که موجب کشیده‌تر نشان دادن فرم صورت می‌شوند، تعادل صورت را برهم می‌زنند و به هیچ وجه گزینه مناسبی جهت استفاده به شمار نمی‌روند.

عینک آفتابی با فریم‌هایی که دارای طرح‌های سنگین و شلوغ هستند به فرم صورت حالت کشیده‌تری می‌دهند. بنابراین از این نوع قاب‌های عینک به هیچ وجه استفاده نکنید.

مهم این است که شما مدل قاب عینک خود را بپسندید اما اگر عینک آفتابی مورد پسند شما متناسب با فرم صورتتان نباشد باعث می‌شود که زیبایی عینک اصلا به چشم نیاید.

بنابراین، برای خرید عینک برای صورت بیضی در کنار توجه به زیبایی فرم عینک باید درنظر داشته باشید که متناسب با فرم صورتتان هم باشد.

عینک دودی برای صورت بیضی
عینک گربه‌ای گزینه‌ای مناسب برای صورت بیضی است.

تشخیص فرم صورت برای خرید عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل

اگر نمی‌توانید فرم صورت خود را تشخیص دهید، روبه‌روی آینه بایستید. اگر زوایای استخوان فک شما تیز و زاویه دار نیست و دارای فرمی نرم است، عرض پیشانی شما پهن‌تر از چانه‌تان است و اگر استخوان گونه شما کمی رو به بالا است می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که فرم صورت شما بیضی شکل است.

البته شما آن دسته از افراد خوش شانسی هستید که هر مدل قاب عینک برای صورت شما مناسب است.

ما در ادامه به بررسی مطرح‌ترین انواع عینک دودی برای صورت بیضی می‌پردازیم.

عینک آفتابی با فریم مستطیلی یا مربعی

قاب‌هایی که فرم کشیده افقی مستطیل و یا مربع دارند می‌توانند گزینه مناسب عینک دودی برای صورت بیضی شکل هستند.

چرا که باعث می‌شوند چشم در امتداد افقی منحرف شده و بیضی بودن فرم صورت خیلی به چشم نیاید. بنابراین فرم‌هایی که کشیده به صورت عمودی هستند به دلیل آنکه بر کشیده‌تر نشان داده شدن فرم صورت تاکید بیشتری می‌کنند، گزینه مناسبی برای این فرم از صورت نخواهند بود.

عینک‌های مستطیلی، خصوصا با ضخامت بالا، برای صورت‌های بیضی شکل بسیار مناسب هستند و ظاهر شیک و جذابی به صورت می‌بخشند.

عینک آفتابی با فریم ابرودار

عینک‌هایی که دارای فریم مربع و یا مستطیل شکل هستند و بالای قاب عینک فرمی شبیه به ابرو وجود دارد، یکی دیگر از گزینه‌های عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل به شمار می‌روند.

این نوع قاب به علت وجود شکل ابرو مانند در بالای فریم، در تکمیل فرم صورت بیضی کمک بسیاری خواهد کرد.

عینک آفتابی با فریم نصفه

عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل
عینک کلاب‌مستر ری‌بن

فریم‌هایی که دارای شکل هندسی خاصی هستند و نیمه پایینی آنها بدون قاب است یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای فرم صورت بیضی شکل است.

این عینک‌ها در کنار آنکه کاملا متناسب برای فرم‌های بیضی است، دارای طراحی زیبایی هم هستند.

عینک آفتابی گربه‌ای

یکی از انواع عینک برای صورت بیضی شکل ، فریم‌های گربه‌ای است.

این مدل عینک آفتابی زنانه به علت داشتن فرم کشیده، تاثیر فراوانی در تعادل بخشیدن به فرم بیضی شکل صورت می‌گذارد.

این نوع قاب عینک از سال 1960 میلادی وارد بازار شد و هنوز هم در میان خانم‌ها یکی از پرطرفدارترین انواع عینک‌ها به شمار می‌رود. این فرم قاب عینک تاکید بیشتری بر روی گونه‌ها داشته و آنها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

عینک آفتابی برای صورت بیضی

عینک آفتابی پهن و سایز بزرگ

عینک‌های پهن و بزرگ از دیگر گزینه‌های مناسب عینک آفتابی صورت‌های بیضی شکل به شمار می‌آیند.

این فرم عینک نسبت به سایر انواع فرم‌های صورت بسیار بهتر و زیباتر بر روی صورت می‌نشیند و ظاهر افراد را جذاب‌تر نشان می‌دهد. اما توجه داشته باشید که قاب نباید خیلی بزرگتر از صورت شما باشد چرا که تعادل صورت شما را برهم زده و زیبایی‌های صورتتان را می‌پوشاند.

عینک آفتابی گرد

قاب گرد عینک آفتابی مردانه یا زنانه یکی از بهترین فرم‌های قاب‌ عینک طبی برای صورت بیضی شکل است که  این نوع قاب تعادل را در صورت برقرار کرده و ظاهر زیبایی به صورت شما می‌بخشد.

عینک آفتابی خلبانی

عینک دودی مدل خلبانی از دیگر انواع عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل است. این نوع عینک هم برای خانم‌ها و هم برای آقایانی با صورت بیضی شکل بسیار مناسب و زیبا است.

پاسخ به سوالات رایج در مورد عینک آفتابی برای صورت بیضی شکل

آیا برای صورت بیضی می‌توان عینک گرد خرید؟

بله. چرا که. یکی از متناسب‌ترین مدل‌های عینک آفتابی برای صورت بیضی، مدل‌های گرد است.

عینک دودی مناسب صورت بیضی چه مدلی است؟

صورت بیضی یکی از استانداردترین فرم‌های چهره است. از این رو هر مدل عینکی با آن جور در می‌آید. اما به طور کلی باید بگوییم مدل‌های گربه‌ای، خلبانی، گرد، مربعی، مستطیلی و عینک‌هایی که فریم‌های نصفه دارند، بهترین گزینه برای صورت بیضی هستند.

عینک گربه‌ای به آدمی با صورت بیضی می‌آید؟

بله. یکی از بهترین مدل‌های عینک آفتابی برای افرادی که صورت بیضی دارند، مدل‌های گربه‌ای است.

عینک آفتابی مناسب مرد با صورت بیضی چیست؟

آقایانی که صورت بیضی دارند می‌توانند از عینک آفتابی مربعی، مستطیلی، گرد یا مدل‌های کلاب‌مستر استفاده کنند.

کامنت بگذارید