خانه اخبار عینک آفتابی امین حیایی، داور مسابقه عصر جدید چه مدلی است؟

عینک آفتابی امین حیایی، داور مسابقه عصر جدید چه مدلی است؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی امین حیایی

عینک آفتابی امین حیایی

عینک آفتابی امین حیایی که این روزها با عنوان داور مسابقه عصر جدید از او یاد می‌شود خلبانی ری بن است. البته گاهی از مدل ویفری و سیگنت این برند هم استفاده می‌کند.

امین حیایی تقریبا همیشه از مدل‌ها و رنگ‌های مختلف عینک خلبانی استفاده می‌کند. این مدل تناسب بسیار خوبی با چهره این هنرمند دارد و همین امر سبب شده تا به یار همیشگی او در نشست‌های هنری و بیرون از خانه تبدیل شود.

برای آشنایی با مدل عینک آفتابی امین حیایی تا انتهای این مطلب با لوناتو همراه باشید.

عینک آفتابی امین حیایی : مدل خلبانی از برند ری بن

عینک آفتابی داور عصر جدید

در سال ۱۹۳۷ میلادی بود که نیروی هوایی آمریکا به کمپانی Bausch & Lomb سفارش تولید عینک آفتابی داد و این کارخانه، برند ریبن را متولد کرد.

نیروی هوایی آمریکا، عینک‌هایی می‌خواست که از چشم خلبانان خود در برابر اشعه‌های مخرب خورشید محافظت کنند و در عین حال پرستیژ و استایل آنها را نیز حفظ کنند. همین شد که عینک‌ آفتابی بسیار مشهور ریبن یعنی مدل «خلبانی» وارد بازار شد.

لنزهای سبز رنگ این عینک مانع نفوذ اشعه‌های فرابنفش و فروسرخ به داخل چشم می‌شد. فریم فلزی و طلا اندود آن نیز فوق‌العاده سبک بود.

این مدل خیلی زود مورد توجه خلبانان نیروی هوایی آمریکا قرار گرفت و پس از آن به الگوی تمامی عینک‌هایی بدل شد که طراحی خلبانی دارند.

ray ban خلبانی زمانی به محبوبیت جهانی دست یافت که در جنگ جهانی دوم، «ژنرال داگلاس مک آرتور» در ساحل فیلیپین مقابل دوربین عکاسان عینک خلبانی به چشم داشت. از آن زمان به بعد، عینک خلبانی ریبن به بخشی از مد آمریکایی و فرهنگ عامه‌ی مردم این سرزمین مبدل شد.

  • نحوه تشخیص عینک ریبن اصل

عینک آفتابی امین حیایی : مدل ویفری (ویفرر) از برند ری بن

عینک آفتابی امین حیایی ویفری

امین حیایی در کنار عینک دودی خلبانی از عینک آفتابی ویفری هم استفاده می‌کند.

بیشتر مردان عاشق این مدل عینک آفتابی از ریبن هستند. چون فوق‌العاده باکیفیت است، به سختی می‌شکند و حالت ظاهری بسیار غرورآمیزی به آن‌ها می‌بخشد.

داستان تولد مدل ویفری از این قرار است که ریبن به موفقیت عینک‌های خلبانی خود بسنده نکرد و پا را فراتر گذاشت. در سال ۱۹۵۲ میلادی، این کمپانی سنت‌شکنی کرد و فریم‌های فلزی خود را کنار گذاشت و یکی دیگر از محبوب‌ترین محصولات خود را روانه بازار کرد: «فریم ویفِرِر ری‌بن».

فریم ویفِرِر برند ری‌بن نیز به سرعت محبوب شد و با گذر از مرزهای اجتماعی‌-اقتصادی و فرهنگی، به تولید انبوه رسید. با اینکه ویفرر در ابتدا برای استفاده مردان طراحی شده بود، اما زنان نیز پس از مدت کوتاهی جذب طراحی این مدل شدند و ویفرر توانست قلب زن‌ها را نیز برباید.

اوج شهرت و محبوبیت عینک آفتابی ویفرر ریبن زمانی بود که یکی از زیباترین زنان هالیوود یعنی «آدری هپبورن» در فیلم سینمایی «صبحانه در تیفانی» این مدل را استفاده کرد.

عینک آفتابی امین حیایی : مدل سیگنت از برند ری بن

عینک آفتابی امین حیایی signet

در سال ۱۹۵۳ ریبن مدل سیگنت (Signet) را معرفی کرد. این عینک آفتابی بدنه طلایی یا نقره‌ای با لولایی افقی در قسمت پل بینی دارد. البته سیگنت در سال ۲۰۱۱ دوباره به‌رروزرسانی شد.

عینک آفتابی امین حیایی با عدسی آبی

عینک آفتابی امین حیایی

عدسی آبی در عینک آفتابی مناسب فعالیت‌هایی مثل اسکی، ماهی‌گیری و گلف مناسب است. این رنگ برای عدسی عینک فقط جنبه تزئینی دارد و کارایی خاصی نمی‌توان برای آن نام برد.

لنزهای آبی یا بنفش سبب تقویت رنگ‌ها می‌شوند و بازتاب نور را کاهش می‌دهند. به همین خاطر برای فضای داخلی هم می‌توان از آنها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید رنگ‌های مختلف عینک آفتابی چه معنایی دارند؟

نگاهی کوتاه به زندگی امین حیایی

عینک امین حیایی

امین حیایی متولد 19 خرداد 1349 در شهر تهران است. او در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر نامزد دریافت جایزهٔ بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

خیلی طول کشید تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند و در نخستین نقش‌آفرینی‌اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود.

اما در سال ۱۳۸۶ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنوارهٔ فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.

او همچنین برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنوارهٔ سی و ششم فیلم فجر برای فیلم شعله‌ور شد.

Related Articles

کامنت بگذارید