خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی عدسی‌های ophthalmic چیست و چه مشخصاتی دارند؟

عدسی‌های ophthalmic چیست و چه مشخصاتی دارند؟

نویسنده فروغ بیداری
عدسی ophthalmic

عدسی ophthalmic

عدسی ophthalmic نوعی عدسی عینک طبی است که برای اصلاح عیوب انکساری چشم افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نور و تصاویر روی شبکیه چشم آنها کانونی نمی‌شود.

عدسی ophthalmic همچنین برای اصلاح آستیگماتیسم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این عدسی‌ها در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند و از انواع پلاستیکی دارند تا شیشه‌ای. ophthalmic حتی لنز چشم هم دارد که مستقیم روی قرنیه قرار می‌گیرد و عیوب انکساری را اصلاح می‌کند.

برای استفاده از انواع لنزهای ophthalmic باید حتما نسخه پزشکی داشته باشید. رایج‌ترین عدسی عینک ophthalmic برای اصلاح نزدیک بینی و دور بینی است. اما برای اینکه با انواع مختلف این عدسی‌ها آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم ادامه مطلب را بخوانید. با لوناتو همراه باشید.

عدسی‌های چشمی (ophthalmic) از چه موادی ساخته می‌شوند؟

در حال حاضر عدسی ophthalmic از موادی که در زیر نوشته‌ایم ساخته، تولید و عرضه می‌شوند:

  • ارگانیک (Organic): این عدسی‌ها تقریبا نشکن هستند و وزن بسیار سبک‌تری نسبت به عدسی شیشه‌ای دارند. اما ایرادشان این است که سریع خراش برمی‌دارند.
  • پلی‌کربناتی (Polycarbonate): این عدسی‌های چشمی هم شبیه مدل‌های ارگنیک هستند، اما میزان نشکن بودن و سبک‌وزنی آنها بیشتر از ارگانیک‌هاست. در اغلب موارد از عدسی پلی‌کربناتی برای ساخت عینک کودکان استفاده می‌شود.
  • شاخص بالا (High index lenses): این عدسی‌ها برای نمره‌های بالای چشم استفاده می‌شود و عموما قطر باریک‌تری نسبت به عدسی‌های معمولی دارند.

تمامی مدل‌های عدسی ophthalmic بازتاب نور ندارند و در محیط‌های پرنور و روشن به صورت تدریجی تیره‌تر می‌شوند. رنگ آنها هم سفید و خش برنمی‌دارند.

عدسی ophthalmic
خرید عدسی عینک در انواع مختلف و قیمت‌های مناسب از لوناتو. شما تا 30 روز گارانتی بازگشت وجه دارید پس با خیال راحت عدسی عینک خود را انتخاب کنید.

خرید عدسی ophthalmic از فروشگاه لوناتو

شما به چه نوع عدسی چشمی (ophthalmic) نیاز دارید؟

این مساله به نیاز چشم شما بستگی دارد و پزشک یا اپتومتریست است که تعیین می‌کند چه نوع عدسی خریداری کنید. اما به طور کلی، عدسی‌های ophthalmic با کاربردهای تک دید، دو دید یا تدریجی عرضه می‌شوند.

عدسی ophthalmic
  • عدسی تک دید (Monofocal lenses): این لنز ophthalmic فقط برای اصلاح بینایی فقط دور یا نزدیک کاربرد دارد و نمی‌تواند هر دو را به طور همزمان درمان یا اصلاح کند. عدسی تک دید برای کسانی تجویز می‌شود که فقط یکی از مشکلات دور بینی یا نزدیک بینی را دارند. یا برای اصلاح بینایی به منظور انجام کارهای روزانه مثل مطالعه، کار با کامپیوتر یا وسایل الکترونیک.
  • عدسی دو دید (Bifocals): این نوع عدسی هر دو مشکل دور بینی و نزدیک بینی را به طور همزمان اصلاح می‌کند. این مدل عدسی تا قبل از ظهور لنزهای تدریجی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما اکنون تا حد زیادی جای خود را به لنزهای پراگرسیو (تدریجی) داده‌اند. عدسی دو دید از جنس ارگانیک ساخته می‌شود.
  • عدسی تدریجی (Progressive lenses): این عدسی می‌تواند همه مشکلات عیوب انکساری را به طور یکجا اصلاح کند.

خرید عینک طبی از فروشگاه لوناتو

عدسی ophthalmic

عیوب انکساری چشم چیست؟

نزدیک‌بینی (Myopia) یکی از عیوب انکساری چشم به معنی این است که چشم بیمار نوشته‌ها و علامتها را در فاصله نزدیک تشخیص می‌دهد ولی در فاصله دور (نسبت به افراد سالم) نمی‌تواند تشخیص دهد.

دوربینی (Hyperopia) یکی از عیوب انکساری چشم و به معنی این است که چشم بیمار در دیدن اشیای نزدیک دچار اشکال باشد.

آستیگماتیسم یا کژبینی یکی از شایع‌ترین مشکلات اپتیکی چشم است، و معمولاً علت آن نامنظمی شکل و انحنای قرنیه است. گاهی نیز علت آن نامنظمی شکل و انحنای لنز که در پشت عنبیه قرار دارد است. آستیگماتیسم حالتی است که چند تا از دیوپترهای چشم کرویت خود را از دست داده‌است.

پیر چشمی (Presbyopia) دوربینی و اختلال دید بر اثر بالا رفتن سن است که در آن با از دست رفتن تدریجی خاصیت ارتجاعی عدسی چشم، قدرت تطابق کم خواهد شد.

منبع: opticaenaltea

Related Articles

کامنت بگذارید