خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی ضدعفونی کردن عینک طبی برای پیشگیری از ویروس کرونا (COVID-19)

ضدعفونی کردن عینک طبی برای پیشگیری از ویروس کرونا (COVID-19)

نویسنده فروغ بیداری
ضدعفونی کردن عینک طبی

ضدعفونی کردن عینک طبی

ضدعفونی کردن عینک طبی برای پیشگیری از انتقال ویروس کوید 19 (کرونا) بسیار مهم و ضروری است. آیا می‌دانستید که عینک طبی (فریم و عدسی‌های آن) می‌تواند هر نوع ویروسی، من‌جمله کرونا را به چشم، بینی و حتی دهان منتقل کند؟

دلیلش این است که ویروس‌ها نیز همانند باکتری‌ها خیلی راحت از محیط اطراف به دست‌های ما منتقل می‌شوند. سپس از طریق دست‌ها به سطح عینک می‌چسبند.

در حقیقت، محققان نشان داده‌اند که کروناوایرس می‌تواند تا چندین روز روی سطح عینک باقی بماند. بنابراین، اگر مراقب نباشید هرگونه تماس با عینک طبی یا عینک آفتابی آلوده و سپس تماس با چشم‌ها، دهان یا بینی می‌تواند چرخه انتقال را ادامه دهد و خطراتی را برای فرد ایجاد کند.

این خطر مخصوصا افرادی که به پیرچشمی مبتلا هستند را بیشتر از بقیه تهدید می‌کند؛ پیرچشمی نوعی دور بینی ناشی از افزایش سن است که اغلب افراد بالای 40 سال به آن مبتلا می‌شوند. مبتلایان به پیرچشمی که از عینک مطالعه استفاده می‌کنند برای مطالعه یا کارهای ظریف و واضح دیدن تصاویر نزدیک، دایما عینک خود را می‌گذارند و برمی‌دارند. این اتفاق بارها در طی روز تکرار می‌شود. ازاین‌رو خطر تماس با ویروس کرونا دائما با آنها همراه است.

از همه مهم‌تر اینکه افراد در این سن بیشتر از جوان‌ها در معرض ابتلا به کوید 19 هستند.

اما خبر خوب این است که با ضدعفونی کردن می‌توان تمامی این مشکلات را برطرف کرد. شما با رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن عینک طبی خود به طور مکرر و دایمی می‌توانید احتمال خطر انتقال ویروس COVID-19 را تا حد زیادی کاهش دهید.

برای آشنایی با روش‌های این کار از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با لوناتو همراه باشید.

از چه موادی نباید برای ضدعفونی کردن عینک طبی استفاده کنید؟

بسیاری از ما این روزها در خانه پدهای الکلی و دستمال‌های ضدعفونی‌کننده داریم. شاید به نظرتان بهترین و ایمن‌ترین روش برای ضدعفونی کردن عینک، استفاده از این پدهای الکلی باشد. اما ما شما را از این کار منع می‌کنیم.

الکل موجود در این دستمال‌ها می‌تواند به عدسی عینک و مخصوصا پوشش‌های عدسی عینک آسیب جدی وارد کند.

از دیگر موادی که نباید برای ضدعفونی کردن عینک از آنها استفاده کنید، شامل مایع سفیدکننده، مواد آمونیاکی یا هر ماده‌ای که حاوی اسید باشد همانند سرکه یا آب‌لیموترش است. این مواد و محلول‌ها می‌توانند پوشش سطح عدسی عینک طبی را از بین ببرند.

چگونه عینک طبی را ضدعفونی کنیم؟

در بالا گفتیم که الکل، مواد آمونیاکی و مواد اسیدی را نباید برای عینک طبی مورداستفاده قرار دهید. بنابراین برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و به منظور ضدعفونی کردن عینک شما می‌توانید از مواد و روش‌هایی که در زیر نوشته‌ایم کمک بگیرید.

آب و صابون

یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های برای ضدعفونی کردن عینک طبی استفاده از یک صابون ملایم و آب ولرم است. دست‌های خود را زیر آب بشویید و صابون بزند. کف صابون را روی سطح عدسی عینک مالید و تمیز بشویید. همه‌ی گوشه‌وکنار فریم عینک را نیز با آب و صابون بشویید. سپس عینک را زیر آب بگیرید تا همه کف و صابون‌ها از بین بروند. در آخر آن را با دستمال میکروفایبری یا دستمال‌های نرم بدون پرز خشک کنید.

دستمال‌ مرطوب مخصوص عینک

برای تمیز کردن عینک طبی، نوعی دستمال مرطوب وجود دارد که می‌توانید از فروشگاه‌های مربوط به عینک و لنز خریداری کنید. این دستمال‌ها بدون اینکه آسیبی به عینک وارد کنند، هرگونه باکتری، گردوخاک، میکروب و آلودگی را از سطح فریم و لنز آن پاک می‌کنند.

سوالات رایج در مورد ضدعفونی کردن عینک طبی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا

آیا با پد الکلی می‌توان عینک طبی را ضدعفونی کرد؟

خیر پدهای الکلی سبب از بین رفتن پوشش‌های عدسی عینک می‌شوند. هرگز از این دستمال‌ها برای تمیز کردن یا ضدعفونی کردن عینک طبی خود استفاده نکنید.

از محلول‌های شوینده خانگی می‌توان برای ضوعفونی کردن عینک استفاده کرد؟

به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. مواد اسیدی و آمونیاکی پوشش عدسی عینک طبی را از بین می‌برند. همچنین ممکن است روی سطح عدسی خراش ایجاد کنند.

عینک طبی را چگونه ضدعفونی کنیم؟

با آب ولرم و صابون ملایم عینک را بشویید.

می‌توان مستقیما الکل به عینک طبی زد؟

برای حفظ نمره عینک و از بین نرفتن پوشش عدسی‌های عینک بهتر است از الکل استفاده نکنید.

منبع: millcreekvision

Related Articles

کامنت بگذارید