خانه اخبار عینک بلوکات زایس بهترین گزینه برای کار با کامپیوتر است

عینک بلوکات زایس بهترین گزینه برای کار با کامپیوتر است

نویسنده فروغ بیداری
شیشه عینک طبی بلوکات

عینک بلوکات چه مشخصاتی دارد؟

عینک طبی بلوکات باید توانایی مسدود کردن نورهای آبی مضر را داشته باشد.

نورهای آبی-بنفش تقریبا در همه جا وجود دارند و قرار داشتن مستمر در معرض تابش‌ آن‌ها خطر آسیب‌های چشم و بینایی را افزایش می‌دهد. به همین خاطر است که تقریبا تمامی دانشمندان و کارشناسان حوزه چشم و بینایی تاکید ویژه‌ای بر محافظت چشم در برابر نورهای آبی دارند.

خوشبختانه کمپانی‌های به‌نام و شناخته‌شده‌ای همچون «زایس» برای این مشکل تمهیداتی اندیشیده‌اند و عدسی‌هایی با قدرت محافظتی بالا در برابر اشعه‌های آبی تولید و عرضه کرده‌اند که برای فضای داخلی خانه و بیرون از آن کاملا کاربردی خواهند بود. یکی از این محصولات، عدسی بلوپروتکت زایس است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

اما پیش از آن شاید بد نباشد مختصری در مورد ماهیت اصلی نورهای آبی و مضرات آن را بخوانید. برای این منظور در ادامه با لوناتو همراه باشید.

خرید عدسی Zeiss از فروشگاه آنلاین لوناتو

نور آبی چیست و چه مضراتی دارد؟

نور آبی به طور کلی، نور قابل مشاهده ای است که بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ نانومتر طول‌موج دارد. این نور خودش به دو بخش تقسیم می شود: نورهای آبی‌بنفش (بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ نانومتر) و نورهای آبی‌فیروزه‌ای (بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نانومتر).

دانشمندان بر این باور هستند که گستره نورهای قابل مشاهده‌، شامل اشعه‌های الکترومغناطیسی با طول‌موج‌های بین ۳۸۰ نانومتر در قسمت نور آبی و ۷۰۰ نانومتر در قسمت نور قرمز قرار دارند.

بنابراین، حدودا یک‌سوم از همه نورهای قابل مشاهده را به‌عنوان انرژی‌های محسوس (HEV) یا «نور آبی» می‌شناسند.

عدسی بلوکات

آفتاب منبع اصلی نورهای آبی‌ است و وقتی ما در بیرون از خانه حضور داریم، در معرض شدید این تابش هستیم. اما برخی از منابع نوری دست‌ساز بشر هم حاوی نور آبی هستند. از جمله می‌توان به لامپ‌های فلورسنت، LED و تلویزیون‌های صفحه‌تخت اشاره کرد.

از همه مهم‌تر، نمایشگر کامپیوتر، موبایل، تبلت و دیگر گجت‌های الکترونیک به مقدار بسیار زیادی نور آبی از خود متصاعد می‌کنند که می‌تواند برای چشم‌ها مضر باشد.

مقدار نور HEV که این دستگاه‌ها منتشر می‌کنند، کسر کوچکی از نور آبی منتشر شده از خورشید است. اما به دلیل این که مردم بیشتر زمان خود را به نگاه کردن به این صفحه‌نمایش‌ها سپری می‌کنند، لذا این تابش به‌طور مستقیم روی چشم‌هایشان اثر می‌گذارد و مشکلات بینایی متعدد را سبب می‌شود.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

شیشه عینک طبی بلوکات / عدسی بلوپروتکت زایس

ساختار بخش جلویی چشم بزرگسالان به‌گونه‌ای است که می‌تواند از ورود اشعه‌های فرابنفش به شبکیه چشم پیشگیری کند. به این معنی که شما اگر در نور روز و بیرون از خانه، حتی اگر عینک آفتابی نزنید هم مقدار اندکی از تابش فرابنفش به شبکیه چشم می‌رسد. (البته باید بدانید که با استفاده از عینک آفتابی می‌توانید از بروز بیماری‌های همچون آب مروارید، برف‌کوری، ناخنک چشم یا حتی سرطان چشم پیشگیری کنید.)

اما، نورهای آبی مصنوعی همگی از قرنیه و عدسی چشم عبور کرده و مستقیما وارد شبیکه می‌شوند. به همین خاطر است که وسایل الکترونیک به چشم و بینایی فرد آسیب می‌رسانند.

برای همین اگر عینکی هستید بهتر است از شیشه عینک طبی بلوکات استفاده کنید.

چگونه از چشم در برابر نور آبی محافظت کنیم؟

عدسی BlueProtect  زایس برای اشخاصی طراحی و ساخته شده است که زمان زیادی از زندگی روزانه خود را به نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت، موبایل یا تلویزیون سپری می‌کند و به‌طور مستمر در معرض نورهای LED و CFL هستند.

سیستم پیشرفته «بلوپروتکت» (فیلتر نور آبی) میزان قابل توجهی از نورهای مضر آبی-بنفش را مسدود می‌کند. از این‌رو، محصولی همچون عدسی ضدنورآبی DuraVision زایس یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بشمار می‌رود زیرا فرد این اطمینان را خواهد داشت که نورهای آبی بسیار کمتری امکان ورود به چشم‌هایش را خواهند داشت.

شیشه عینک بلوکات / عدسی بلوپروتکت زایس

این عدسی عینک همچنین با تکنولوژی‌های ضدخش و ضدبازتاب همراه هستند تا این اطمینان را به کاربر بدهند که علاوه بر چشم‌ها، عینک او نیز در برابر هر نوع آسیب و مشکلی محافظت‌شده است.

بازتاب سطحی از عدسی می‌تواند موجب حواس‌پرتی فرد شده و روی دید او نیز تاثیر منفی بگذارد. این مساله به‌خصوص در محیط‌های کم‌نور و تاریک و هنگام رانندگی بیشتر بروز می‌کند و خطراتی نیز ممکن است بدنبال داشته باشد. از این رو، لنزهای ضدبازتاب باعث واضح‌تر دیده شدن دید فرد می‌شوند.

تکنولوژی ضد خش نیز از توسعه هرنوع خراشیدگی روی سطح عدسی پیشگیری می‌کند و در نتیجه شیشیه عینک کاملا صاف بوده و خطای دیدی ایجاد نمی‌شود.

گاهی تمیز کردن عدسی عینک با پارچه‌های نامناسب یا بدون پوشش گذاشتن عینک در کیف یا جیب باعث ایجاد خراش روی عدسی آن می‌شود.

خرید عدسی عینک از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

شیشه عینک طبی بلوکات DuraVision زایس

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، عدسی‌های بلوپروتکت زایس برای کاربرانی طراحی شده است که دایما در معرض نورهای ال‌ای‌دی هستند. این عدسی‌ها به جای فیلتر کردن کامل نور آبی، انتقال طیف‌های 380 تا 455 نانومتری (نور آبی خطرناک) را کاهش می‌دهد این در حالیست که سطح انتقال نور را در سطح بالاتر از 460 نانومتری حفظ می‌کند.

کاهش این طیف از نورهای آبی از آسیب دیدن شبکیه چشم پیشگیری می‌کند.

همانند دیگر عدسی‌های آنتی‌رفلکت مدرن، این لنزها نیز به دلیل داشتن خاصیت ضد استاتیک و اولیوفوبیک به سادگی تمیز می‌شوند. همچنین خاصیت ضدخراش آن نیز علاوه بر افزایش عمر عدسی به فروش بهتر آن نیز کمک می‌کند.

باید بدانید که این عدسی‌ها دید کاملا واضحی را برای کاربر ایجاد می‌کنند و هیچ تغییر رنگ یا تغییر نوری را به واسطه داشتن تکنولوژی آبی در آنها شاهد نخواهید بود.

شیشه عینک طبی بلوکات / عدسی بلوپروتکت زایس

آیا نور آبی باعث ایجاد اختلال خواب می‌شود؟

به این دلیل که نورهای پرانرژی آبی با طول‌موج کوتاه بسیار آسان‌تر از بقیه تابش‌های نوری پراکنده می‌شوند، بنابراین خیلی سخت متمرکز می‌شوند. وقتی شما به صفحه کامپیوتر یا دیگر وسایل الکترونیک نگاه می‌کنید، مقدار زیادی نور آبی به چشم تابیده می‌شود و این نویزهای پراکنده و غیرمتمرکز، موجب کاهش کنتراست شده و خستگی چشم را سبب می‌شوند.

همچنین اگر در شب به صفحه نمایش وسایل الکترونیک خیره شوید، نور آبی منتشرشده از آن به چرخه طبیعی خواب آسیب رسانده و موجب بی‌خوابی و حواس‌پرتی در طول روز خواهد شد.

فیلترهای DuraVision BlueProtect زایس نورهای آبی مضر را فیلتر می‌کند و بنابراین نه تنها از خستگی چشم‌ها پیشگیری می‌شود بلکه خوابی آرام‌تر را نیز برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

سوالات رایج در مورد شیشه عینک طبی بلوکات

شیشه عینک طبی بلوکات چه مزیتی دارد؟

عینک بلوکات مانع از رسیدن نور آبی به چشم‌ها می‌شود و با این کار از خستگی، آبریزش و ضعیف شدن چشم‌ها پیشگیری می‌کند. این نور از لوازم الکترونیک همانند کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون ساطع می‌شود و می‌تواند سردرد و بی‌خوابی به‌دنبال داشته باشد.

چرا باید از عینک بلوکات (ضد نور آبی) استفاده کرد؟

به دلیل اینکه وقتی نورهای آبی به چشم می‌رسند جلوی شبکیه چشم تجمع می‌کنند و در نتیجه، فشار زیادی به چشم وارد می‌شود. این فشار هم باعث ایجاد سردرد و خستگی چشم می‌شود. اگر در شب به صفحه نمایش وسایل الکترونیک خیره شوید، نور آبی منتشرشده از آن به چرخه طبیعی خواب آسیب رسانده و موجب بی‌خوابی و حواس‌پرتی در طول روز خواهد شد.

عینک بلوکات چگونه نور آبی را مسدود می‌کند؟

عدسی‌های بلوکات با ایجاد فیلتر در برابر عبور طیف‌های نور آبی از رسیدن این نور به چشم شما جلوگیری می‌کنند.

کاربرد عدسی بلوپروتکت زایس چیست؟

عدسی BlueProtect زایس برای اشخاصی طراحی و ساخته شده است که زمان زیادی از زندگی روزانه خود را به نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت، موبایل یا تلویزیون سپری می‌کند و به‌طور مستمر در معرض نورهای LED و CFL هستند.

آیا با عینک می‌توان بی خوابی را درمان کرد؟

فیلترهای DuraVision BlueProtect زایس نورهای آبی مضر را فیلتر می‌کند و بنابراین نه تنها از خستگی چشم‌ها پیشگیری می‌شود بلکه خوابی آرام‌تر را نیز برای فرد به ارمغان خواهد آورد. این درصورتی است که بی خوابی شما به خاطر استفاده زیاد از وسایل الکترونیکی باشد.

Related Articles

کامنت بگذارید