خانه مد و سبک زندگیاستایل شخصیت شناسی آدم ها از روی رنگ عینک آنها

شخصیت شناسی آدم ها از روی رنگ عینک آنها

نویسنده تیم لوناتو
شخصیت شناسی از روی رنگ عینک

شخصیت شناسی از روی رنگ عینک

درون‌مایه شخصیت شناسی از روی رنگ عینک از روانشناسی رنگ‌ها گرفته شده است. هر فردی یک یا چند رنگ را بیشتر از بقیه رنگ‌ها دوست دارد. همین مساله می‌تواند تا اندازه‌ای روحیه و اخلاق او را نشان دهد.

رنگ‌ها، دارای ویژگی‌هایی هستند که قادرند تاثیرات خاصی را روی انسان‌ها ایجاد کنند. به همین خاطر، روانشناسی رنگ‌ها (Color psychology) به معنای مطالعه رنگ‌ها به عنوان عامل تعیین‌کننده رفتار انسان تلقی می‌شود.

رنگ‌ها از معیارهای سنجش شخصیت به‌شمار می‌آیند. چون که هر یک از آن‌ها تأثیر خاص روحی و جسمی را در یک فرد باقی می‌گذارند. حتی می‌توان رنگ‌ را نشانگر وضعیت روانی و جسمی افراد به‌شمار آورد.

باید بدانید که این موضوع با توجه به پیشرفت‌های دو دانش فیزیولوژی و روانشناسی به اثبات رسیده‌ است.

حالا که متوجه شدیم رنگ‌ها نقش مهمی در زندگی عاطفی و معنوی ما بازی می‌کنند، برای شخصیت‌شناسی از روی رنگ عینک با لوناتو همراه باشید.

پیش از مطالعه ادامه مطلب لازم است یادآوری کنیم که اغلب مردم ترجیح می‌دهند از عینک‌های مشکی، طلایی یا رنگ‌های تیره و کلاسیک استفاده کنند. به این خاطر که با هر تیپ و لباسی ست می‌شوند. در هر مجلس و موقعیتی هم می‌توان از آنها استفاده کرد.

بنابراین، رنگ‌هایی که در زیر توضیح داده‌ایم بیشتر در مورد «علاقه‌مندی» افراد است. ممکن است شما عینک طبی کلاسیک با رنگ خنثی داشته باشید، اما دلتان بخواهد عینک آفتابی قرمز به چشم بزنید. یا مثلا دوست داشته باشید که عینک طبی دوم (یدکی) شما فریم سفید یا شیشه‌های آبی داشته باشد!

افرادی که عینک «قرمز» را ترجیح می‌دهند

شخصیت شناسی از روی رنگ عینک

افرادی که عاشق عینک قرمز هستند، عموما رهبران قوی، متفکران پرسرعت، پذیرنده‌ی ریسک، هدفمند، بااراده، نه چندان صبور، دارای انرژی مطلق، آشکارا رقابت‌پذیر، رسمی، عقل‌گرا هستند.

ویژگی روحی طرفدران رنگ قرمز در بسیاری از رهبر‌ها وجود دارد، چون آن‌ها مسئولیت کامل را می‌پذیرند. همچنین عادت دارند با سرعت زیاد فکر کنند.

قرمزها از کنترل شدن بیزارند. در واقع دوست دارند همیشه کنترل را در دست داشته باشند.

تحقیقی که در دانشگاه راچستر صورت گرفت نشان داد که آدم‌ها با دیدن رنگ قرمز، واکنش‌های قدرتمندتری از خود بروز می‌دهند. پس انتخاب عینک به رنگ قرمز، علاوه بر بالا بردن جذابیت شما، می‌تواند بر سرعت و قدرت واکنش‌هایتان نیز اضافه کند.

خرید عینک قرمز از فروشگاه آنلاین لوناتو

شخصیت شناسی از روی رنگ عینک : «سبز»

افرادی که عاشق عینک سبز هستند، اغلب خونسرد، بی‌خیال، آرام، و صبورند. همچنین آن‌ها خوش‌مشرب هستند و روی روابط تمرکز دارند. برای همین ممکن است عاطفی به نظر برسند.

کنار آمدن با آن‌ها آسان است و رویکردی خیلی غیررسمی دارند.

افرادی که رنگ و عینک سبز دوست دارند در فکر کردن کمی کندتر از قرمزها هستند. اما در عوض، آدم‌های بسیار دموکراتیکی هستند.

برقراری ارتباط با دوست‌داران رنگ سبز خیلی آسان است. اما به هیچ‌عنوان سعی نکنید در بحث چیره شوید یا شتاب‌زده عمل کنید، آن‌ها دوست ندارند برای‌شان تصمیم بگیرید، پس از آن اجتناب کنید.

خرید عینک سبز از فروشگاه آنلاین لوناتو

افرادی که طرفدار عینک «زرد» هستند

شخصیت شناسی از روی رنگ عینک

افرادی که طرفدار عینک زرد هستند، اغلب خوش‌مشرب، خوش‌صحبت، بسیار خیال‌باف و پر اشتیاقند. بیشتر آنها رفتار غیررسمی دارند و خیلی خوش‌بین و سرزنده هستند.

البته این افراد خیلی دوست ندارند نظرات‌شان را نقض کنید یا به جزییات خیلی ریز بپردازید. بهترین روش ارتباط برقرار کردن با طرفداران رنگ زرد این است که درباره‌ی گزینه‌ها و آدم‌های دیگر با او صحبت کنید. از خوش‌وبش کردن خوششان می‌آید.

خوب است بدانید، روانشناسان رنگ مانند آیسمن و رایت، زرد را «قوی‌ترین رنگ» نامیده‌اند، زیرا آن را با هیجان، عزت نفس و خلاقیت مرتبط می‌دانند.

خرید عینک زرد از فروشگاه آنلاین لوناتو

افرادی که عینک «آبی» را ترجیح می‌دهند

شخصیت شناسی از روی رنگ عینک

افرادی که عینک «آبی» را ترجیح می‌دهند ذاتا تحلیل‌گر، شدیدا متمرکز روی جزییات، و در تفکرشان رسمی هستند. ممکن است فردی کناره‌گیر به نظر برسند، اما در رویکردشان سنجیده، اصولی، و دقیق هستند و به جزییات اهمیت می‌دهند.

طرفدران رنگ آبی دوست دارند همه چیز در جای خودش باشد، خیلی منظم هستند و در مدیریت زمان مهارت‌های خوبی دارند.

وقتی با یک طرفدارا رنگ آبی سر و کار دارید نامنظم و آشفته نباشید، چون آن‌ها بسیار تمیز و مرتب هستند. سعی کنید دیر نرسید، چون به موقع رسیدن برای آن‌ها به شدت مهم است.

خرید عینک آبی از فروشگاه آنلاین لوناتو

سوالات رایج در مورد شخصیت شناسی از روی رنگ عینک

افرادی که عینک «سفید» دوست دارند چه شخصیتی دارند؟

سفید بیانگر صلح، شفقت و خلوص است. افرادی که عینک سفید را دوست دارند بسیار متواضع و مهربان هستند. رنگ سفید وقتی با دیگر رنگ‌ها مخلوط شود به سادگی با آن‌ها ترکیب می‌شود و دوستداران این رنگ هم همین ویژگی را دارند.

افرادی که عینک «نارنجی» را ترجیح می‌دهند چه روحیه ای دارند؟

نارنجی رنگ انرژی، هیجان و گرماست. رنگ قدرت و ریاست و نمایانگر روحیه رقابتی به عنوان یک جنگجو است. برای دوستداران این رنگ موقعیت از دست رفته بد‌ترین چیزی است که ممکن است برای آن‌ها رخ دهد. این افراد اشتیاق بسیار زیادی برای یادگیری چیز‌های جدید دارند. بسیار با نفوذند و قابلیت تحریک کردن دیگران را دارند. مردم اغلب برای تشویق و نصیحت به آن‌ها رجوع می‌کنند.

روحیه افرادی که عینک بنفش دوست دارند چگونه است؟

بنفش به عنوان رنگی شاهانه در نظر گرفته می‌شود. دوستداران این رنگ به سمت معنویت تمایل دارند و رگه‌هایی از خلاقیت در آن‌ها دیده می‌شود. همیشه ایده‌های شگفت انگیزی ارائه می‌دهند و اگر شما هیچ ایده‌ای در مورد چیزی نداشته باشید می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید اگرچه آن‌ها اغلب خود را برتراز دیگران می‌دانند.

Related Articles

کامنت بگذارید