خانه مد و سبک زندگیاستایل چگونه عینک آفتابی خود را با لباس‌هایمان ست کنیم؟

چگونه عینک آفتابی خود را با لباس‌هایمان ست کنیم؟

نویسنده فروغ بیداری
ست کردن لباس با عینک آفتابی

ست کردن لباس با عینک آفتابی

ست کردن لباس با عینک آفتابی در این زمانه که مد و زیبایی در اولویت‌های اصلی زندگی اجتماعی قرار دارد، بسیار مهم است.

هر کسی در جهان استایل خاص خود را دارد، از نحوه لباس پوشیدن و انتخاب اکسسوری گرفته تا نحوه رفتار، باورها و افکار و ....

صورت یکی از بخش‌هایی است که بیشترین توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. عینک آفتابی نیز یکی از اکسسوری‌های صورت محسوب می‌شود. آقایان می‌توانند تنها با یک جفت عینک دودی تیپ و استایل خود را به طوری اساسی تغییر دهند. این مساله در مورد زنان هم مصداق دارد اما بدون شک اثر آن کمتر از عینک آفتابی مردانه است. دلیلش هم این است که خانم‌ها گزینه‌های متنوعی برای جذاب‌تر نشان دادن چهره و تیپ خود دارند؛ همچون وسایل آرایشی و زیورآلات.

اما برای ست کردن لباس با عینک دودی در اولین مرحله باید رنگ پوست خود را بشناشید. بسیار مهم است که رنگ فریم عینک متناسب با رنگ طبیعی پوست صورت شما انتخاب شود.

ست کردن لباس با عینک آفتابی با توجه به رنگ پوست

رنگ پوست انسان به دو دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

  • پوست سرد
  • پوست گرم

پوست‌های گرم متمایل به زرد یا سبز هستند. این در حالیست که پوست سرد بیشتر به سمت رنگ صورتی یا آبی متمایل است. جالب است بدانید برخی از افراد هر دو رنگ پوست را به طور همزمان دارند. در این حالت، این افراد باید رنگ عینک آفتابی را بر اساس رنگ مو یا رنگ چشم‌های خود انتخاب کنند.

برای رنگ پوست با تناژ گرم بهتر است عینک هم از میان رنگ‌های گرم انتخاب شود؛ مثل رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، طلایی، صورتی، نارنجی، قرمز، زرد و البته رنگ سبز.

برای رنگ پوست با تناژ سرد بهتر است عینک آفتابی از میان رنگ‌های سرد همچون مشکی، توسی، صورتی‌ها، آبی‌ها و بنفش‌ها انتخاب شود.

فریم‌هایی که طرح پلنگی، ببری یا لاک‌پشتی دارند (ترکیبی از چند رنگ هستند) برای هر دو رنگ پوست مناسبند.

حالا که متوجه تفاوت رنگ‌های پوست شدید باید بدانید که این رنگ‌ها ممکن است روشن، متوسط یا تیره باشند. این مساله هم در انتخاب رنگ عینک آفتابی موثر است.

به طور کلی، عینک آفتابی شما باید بُعد جدیدی به چهره‌تان ببخشد. برای این منظور می‌توانید تناژ تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوست خود را برای فریم عینک در نظر بگیرید. با ایجاد چنان تضادی می‌توانید باعث افزایش جذابیت صورت خود شوید.

ست کردن لباس با عینک آفتابی با توجه به لباس‌های اصلی

ست کردن لباس با عینک آفتابی

پیش از انتخاب و خرید عینک آفتابی به این مساله دقت کنید که لباس‌های اصلی شما بیشتر در چه مایه رنگ هستند! این کار کمک می‌کند تا علاوه بر تناسب رنگ عینک با رنگ پوست، به درستی هم با لباس‌هایتان ست شود.

ست کردن عینک آفتابی با اکسسوری‌ها

در زمان انتخاب و خرید عینک آفتابی به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر اکسسوری‌ها و زیورآلات شما به چه رنگ و شکلی است. آیا زیورآلات طلا و نقره دوست دارید؟ یا مثلا به لوازم چرمی علاقه‌مند هستید؟

اگر زیورآلات طلایی استفاده می‌کنید، ترجیحا سراغ رنگ‌های طلایی و گرم برای عینک آفتابی بروید. اما اگر تیپ‌های خاص و هنری دارید، سعی کنید عینک آفتابی را هم بر اساس لباس‌ها و با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و خاص ست کنید.

مثلا عینک‌هایی که فریم قرمز، سفید یا زرد دارند برای هیپی‌ها و تیپ‌های بوهمی خوب است. یا عینک‌های پلنگی برای استایل‌های کلاسیک.

ست کردن لباس با عینک آفتابی بر اساس موقعیت و مراسم

شما برای انتخاب عینک آفتابی متناسب با لباس باید به مراسم و موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید هم توجه کنید. عینک آفتابی برای مراسم رسمی بهتر است به رنگ تیره و طرح کلاسیک باشد. چون برای لباس‌های رسمی همانند کت و شلوار نمی‌توانید مثلا از فریم سفید یا قرمز استفاده کنید.

یا برای کویر و ساحل که لباس‌های راحت و خنک به رنگ روشن دارید خوب است از عینک آفتابی جیوه‌ای یا آینه‌ای استفاده کنید.

برای مهمانی‌های دوستانه که لباس‌های رنگی می‌پوشید آزادید از هر نوع عینک آفتابی که دوست دارید استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که تمامی توصیه‌های ما در حد پیشنهاد هستند و شما ملزم به رعایت آنها نیستید. اما اگر این اصول را رعایت کنید خوش‌تیپ‌تر به‌نظر خواهید رسید.

سوالات رایج در مورد ست کردن لباس با عینک آفتابی

آیا عینک آفتابی باید همرنگ لباس باشد؟

نه لزوما این طور نیست. شما برای ایجاد تنوع می‌توانید از عینک دودی با رنگ مکمل یا حتی رنگ متضاد لباس خود استفاده کنید تا شیک به نظر برسید. مثلا اگر لباس‌های سفید به تن دارید، بهتر است عینک آفتابی شما به رنگ مشکی و از جنس کائوچو (استات) باشد.

عینک آفتابی باید با لباس ست شود یا اکسسوری؟

هر دو مورد درست است. اگر اهل زیورآلات و اکسسوری‌های متنوع هستید، بهتر این است که عینک را هم با طرح و رنگ آنها ست کنید. اما تیپ ساده‌اید دارید، بدون شک باید عینک را با لباس یا کفش خود ست کنید.

چه رنگ عینک آفتابی با همه لباس‌ها ست می‌شود؟

رنگ‌های کلاسیک مثل مشکی، قهوه‌ای و سورمه‌ای تیره با هر رنگ لباسی ست می‌شوند. فریم‌های شفاف که در سال‌های اخیر مد شده هم با همه لباس‌ها سازگار است. اما در عین حال می‌توانید از عینک آفتابی با طرح پلنگی و لاک‌پشتی هم استفاده کنید.

برای ست کردن عینک و لباس آیا جنس عینک آفتابی اهمیت دارد؟

بله جنس عینک باید بر اساس لباس‌هایتان انتخاب شود. مثلا برای لباس‌های اسپرت ترجیحا از عینک کائوچویی (استات) استفاده کنید. عینک فلزی اگر فرم معمولی داشته باشد و عدسی آن رنگی نباشد با تیپ اسپرت چندان ست نیست. اما مثلا اگر عینک فلزی گرد با مربعی با عدسی زرد یا قرمز داشته باشید می‌توانید با تیپ‌های غیرررسمی ست کنید.

منبع: eyefoster

Related Articles

کامنت بگذارید