خانه مد و سبک زندگیاستایل چگونه عینک آفتابی را با شال و روسری زنانه ست کنیم؟

چگونه عینک آفتابی را با شال و روسری زنانه ست کنیم؟

نویسنده فروغ بیداری
ست کردن عینک آفتابی با شال

ست کردن عینک آفتابی با شال

ست کردن عینک آفتابی با شال یکی از ساده‌ترین کارهایی است که خانم‌ها می‌توانند برای جذابیت تیپ خود انجام دهند. اما چگونه باید این کار را کرد؟ در ادامه این مطلب برایتان توضیح داده‌ایم. با لوناتو همراه باشید.

با رنگ‌ها بازی کنید

ست کردن عینک آفتابی با شال

یکی از اولین فاکتورها برای ست کردن عینک آفتابی زنانه با شال و روسری این است که به رنگ این دو اکسسوری توجه کنید. البته در کشورهایی اسلامی همچون ایران، روسری یک اکسسوری نیست و جز واجبات لباس زنانه در محیط‌های خارج از خانه است.

اما فارغ از این مساله، وقتی می‌خواهید در یک مراسم دوستانه، دورهمی ساده، یا مهمانی‌های کاری و خانوادگی حضور به هم برسانید، احتمالا دغدغه خوش‌تیپ بودن هم دارید. یعنی اغلب خانم‌ها دوست دارند همیشه شیک و برازنده به نظر برسند. به همین خاطر است که خرید کردن را دوست دارند.

بر این اساس، هنگام خرید شال و روسری، حتما به رنگ و طرح مانتوهای خود توجه می‌کنید تا بر اساس آنها شال بخرید. حالا ما پیشنهاد می‌کنیم این دفعه به عینک آفتابی خود هم توجه داشته باشید. یعنی اگر جزو کسانی هستید که چندین رنگ و طرح مختلف از عینک آفتابی دارند، روسری‌های جدید خود را بر اساس رنگ‌های عینک بخرید. یا برعکس، عینک را بر اساس رنگ اصلی تیپ خود خریداری کنید.

مثلا اگر رنگ زرد، سفید، بنفش یا هر رنگی را بیشتر از بقیه دوست دارید و بیشتر شال‌هایتان به آن رنگ است، عینک را هم از همان خانواده رنگ انتخاب کنید.

ست کردن عینک آفتابی با شال

یا ترجیحا سعی کنید یک رگه از رنگ عینک آفتابی روی شال شما هم باشد. مثل عکس زیر:

ست کردن عینک آفتابی با شال

به باف و طرح شال توجه کنید

علاوه بر رنگ، برای ست کردن عینک آفتابی با شال می‌توانید به بافت یا طرح پارچه هم توجه داشته باشید. مثلا اگر روسری شما طراحی فانتزی با رنگ‌های شاد دارد، عینک را هم با همین طرح خریداری کنید.

یا اگر جزو کسانی هستید که طرح‌های برجسته و بولد دوست دارند و می‌خواهند در مجالس رسمی بیشتر از همه جلب توجه کنند، سراغ عینک‌هایی با طرح‌های برجسته که با طرح شالتان ست است بروید.

در این حالت باید بقیه اکسسوری‌ها و مانتو خود را هم با همین ترکیب ست کنید. البته حتما می‌دانید که زیاده‌روی کردن در استفاده از طرح و اکسسوری باعث خراب شدن تیپتان می‌شود؛ یعنی دقیقا برعکس انتظاری که دارید، ممکن است تیپ نهایی شما زیبا نشود.

از شال و عینک آفتابی تک‌رنگ استفاده کنید

اگر مثلا شال سیاه به سر دارید، عینک را هم با فریم ساده‌ی مشکی انتخاب کنید. یا اگر شال نارنجی تک‌رنگ دارید، عینک را هم با فریم یا عدسی نارنجی انتخاب کنید.

ساده باشید

با تمامی تفاسیر بالا، اینجا جا دارد اشاره کنیم که شما برای خوش‌تیپ به نظر رسیدن لازم نیست کار خاصی انجام دهید. همین که ساده باشید هم کافیست. برای اینکه شال و عینک آفتابی با هم ست شوند می‌توانید از عینک‌های ساده با رنگ‌های رایج مثل مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

در عین سادگی می‌توانید رنگ‌ها را به تناسب هم انتخاب کنید. اما لازم نیست حتما عینک یا شال شما طرح خاصی داشته باشد تا شما شیک به نظر برسید.

توصیه آخر

برای انتخاب عینک آفتابی و برای ست کردن آن با هر لباسی باید اول از همه به فرم صورت خود توجه داشته باشید. در این مطلب می‌توانید فریم متناسب با صورت خود را انتخاب کنید: چه عینکی به صورت من می‌آید؟

سوالات رایج در مورد ست کردن عینک آفتابی با شال

رایج‌ترین مدل عینک آفتابی زنانه برای ست کردن با شال چیست؟

عینک خلبانی برای بیشتر تیپ‌ها و لباس‌ها مناسب است. حتی کسانی که حجاب کامل دارند و زنان چادری هم می‌توانند برای زیبا دیده شدن ظاهرشان از عینک مدل خلبانی استفاده کنند.

عینک گربه‌ای را با چه رنگ شال می‌توان ست کرد؟

عینک‌های گربه‌ای از محبوب‌ترین مدل‌های عینک زنانه هستند که در رنگ‌های متنوعی موجودند. اگر عینکتان رنگی است، آن را با شالی به رنگ متضاد یا همرنگ ست کنید.

برای ست کردن شال و عینک آفتابی به چه چیزی باید توجه کرد؟

بهتر است همیشه به رنگ یا طرح پارچه‌ی شال توجه کنید و عینک آفتابی را بر اساس آن خریداری کنید.

عینک مناسب شال فانتزی چیست؟

عینک‌های آفتابی آینه‌ای با رنگ‌های روشن و شاد را می‌توانید با انواع شال و روسری فانتزی ست کنید.

Related Articles

کامنت بگذارید