خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک آفتابی تشخیص عینک آفتابی اصل با کمک موبایل

تشخیص عینک آفتابی اصل با کمک موبایل

نویسنده تیم لوناتو
تشخیص عینک آفتابی اصل

اهمیت تشخیص عینک آفتابی اصل

تشخیص عینک آفتابی اصل برای حفظ سلامتی چشم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. عینک دودی اصل می‌تواند به طور کامل مانع از ورود اشعه‌های مضر فرابنفش به چشم شود و این دقیقا همان مشخصه‌ای است که باعث تولید و عرضه‌ عینک‌های آفتابی شد.

با اینکه لایه ازن بخش زیادی از پرتوهای فرابنفش را جذب می‌کند، اما همچنان بخشی از این پرتوها به زمین می‌رسند که تابش آن‌ها بر چشم می‌تواند خطراتی برای سلامت ‌چشم به همراه داشته باشد.

به این علت است که متخصصان چشم و بینایی تأکیدی ویژه بر استفاده از عینک آفتابی دارند.

اما باید توجه داشته باشید عینک‌های تقلبی که توسط فروشگاه‌های غیر معتبر یا فروشندگان دستفروش عرضه می‌شوند، قدرت جذب اشعه فرابنفش را ندارند و چه بسا ممکن است به سطح چشم هم آسیب برسانند. در این راستا، توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی چشم‌های خود از عینک‌های آفتابی اصل استفاده کنید.

حالا این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توان با روش‌های ساده عینک آفتابی اصل را از مدل‌های تقلبی تشخیص داد؟ فروشگاه اینترنتی لوناتو چند ترفند ساده برای تشخیص عینک آفتابی اصل برای شما فراهم آورده است.

تشخیص عینک آفتابی اصل

باور غلط: تشخیص عینک آفتابی اصل با کنترل تلویزیون

همه می‌دانیم بهترین عینک ‌آفتابی، عینکی است که حداقل 90 تا 95 درصد اشعه ‌ماوراء‌بنفش را جذب کند. به طور کلی برای تشخیص این درصد جذب اشعه از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود.

اما شاید شما هم پیشتر با این پیشنهاد مواجه شده‌ باشید که می‌توانید برای تشخیص اصل یا فیک بودن عینک از کنترل تلویزیون کمک بگیرید به این صورت که اگر کنترل از پشت عینک عمل نکرد یعنی عدسی عینک مانع عبور اشعه ماورابنفش شده و این مطلب اثبات اصالت عینک دودی شماست. اما باید بدانید این روش به هیچ عنوان صحت ندارد.

شما با کمک ریموت کنترل نمی‌توانید ضد UV بودن عدسی عینک آفتابی را تشخیص دهید.

اما در عوض می‌توانید به روش‌های زیر از ضد UV بودن عدسی عینکی که خریداری کرده‌اید اطمینان حاصل کنید. پس، با ما در لوناتو همراه باشید.

پیش از همه چیز به خاطر داشته باشید که برای تشخیص عینک آفتابی اصل باید به جعبه بسته‌بندی، قاب عینک، بارکد روی محصول، کدهای درج شده روی دسته عینک و تناسب آن با بارکد روی جعبه، درستی املای لوگوی برندهای مختلف و جای درج لوگو توجه کنید. به طور مثال در مورد برند مشهور ریبن، کلمه Ray-Ban بعلاوه کدِ اندازه‌ عینک باید در زیر نوار فلزی بالای پل عینک درج شده باشد. اگر این کد با برچسب روی جعبه و جزئیات نوشته شده روی دسته سمت چپ آن مطابقت داشته باشد می توانید از اصالت عینک ریبن خود اطمینان حاصل کنید.

تشخیص عینک آفتابی اصل با کمک عینک فوتوکرومیک

حتما می‌دانید که عینک‌های طبی فتوکرومیک در برابر نور آفتاب به رنگی تیره درمی‌آیند. بنابراین می‌توان از این عینک‌ها در تشخیص مناسب‌ بودن عینک‌ آفتابی در جذب اشعه نورخورشید استفاده کرد. مراحل انجام این کار را یک به یک مرور خواهیم کرد.

  1. عینک ‌آفتابی را روی یک عینک ‌فتوکرومیک قرار دهید.
  2. آن‌ها را مقابل نور خورشید بگیرید.
  3. چنانچه عینک ‌فتوکرومیک تغییر رنگ ندهد عینک ‌آفتابی جاذب خوب اشعه UV است.
  4. اگر رنگ عینک فتوکرومیک تیره شد، عینک ‌آفتابی، استاندارد لازم برای جذب اشعه ‌ماوراءبنفش را ندارد.
بیشتر بخوانید: نحوه تشخیص عینک ریبن اصل ؛ آموزش تصویری خرید عینک آفتابی اصل
تشخیص-عینک-آفتابی-اصل


تشخیص پلاریزه بودن عینک آفتابی با موبایل

معمولا عینک‌های آفتابی برچسب پلاریزه دارند. اما واقعیت این است که همیشه نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

برای تشخیص عینک آفتابی اصل و پلاریزه بودن آن، یک روش ساده وجود دارد که می‌توانید خودتان در خانه انجام دهید. برای این منظور، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. موبایل خود را روشن کنید.
  2. یکی از عدسی‌های عینک آفتابی را در مقابل صفحه‌نمایش موبایل بگیرید. توجه داشته باشید که بخش داخلی لنز به سمت نمایشگر باشد (مثل وقتی عینک را به چشم می‌زنید) و بخش بیرونی عینک رو به بیرون.
  3. در این مرحله، خیلی آرام عینک یا گوشی موبایل را 90 درجه بچرخانید.
  4. اگر تصویری که مشاهده می‌کردید، از لحاظ رنگ و روشنایی هیچ تغییری نکرد، این عینک پلاریزه نیست و اگر رنگ‌ها و روشنایی آن تیره‌تر و یا حتی به طور کامل سیاه شد، عینک پلاریزه و اصل است.
تشخیص-عینک-آفتابی-اصل

عدسی پلاریزه چه مزیتی دارد؟

نورهای عمودی به چشم انسان کمک می‌کنند تا رنگ‌ها را با وضوح بیشتر و خلوص کامل مشاهده کند. همچنین کنتراست تصویر را هم افزایش می‌دهد. اما در محیط‌های پرنور و روزهای آفتابی، نوری که از خورشید می‌تابد به صورت نرمال از سطوح صافی همچون جاده، آب، شن، ماسه و برف منعکس شده و به صورت افقی قطبی می‌شوند. در نتیجه‌ی این امر، نور در جهات مختلف پخش و منتشر می‌شود.

این نورهای افقی را ما بازتاب و درخشش زیاد می‌نامیم. درخشش زیاد نور سبب بروز مشکلات متفاوتی می‌شود که همگی ناشی از تجمع نادرست نور هستند و در نتیجه‌ی آن رانندگی یا دوچرخه سواری کردن یا حتی انجام یک فعالیت ساده بدون عینک آفتابی مناسب غیرممکن می‌شود.

به زبان ساده‌تر، وقتی نور به جای اینکه عمودی حرکت کند، افقی می‌شود، چشم را اذیت خواهد کرد و بازتاب شدید نور موجب کاهش دید شخص نیز می‌شود. اما عدسی‌های پلاریزه حاوی فیلترهایی هستند که این بازتاب‌های شدید نوری را مسدود کرده و سبب کاهش درخشش و تابناکی می‌شوند.

شاید به طور خلاصه بتوان گفت، عینک آفتابی پلاریزه تدریجی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

تشخیص عینک آفتابی اصل

راهنمای خرید عینک آفتابی اصل

معمولا عینک‌های تقلبی چینی و عینک‌های با کیفیت ساخت ایتالیا هستند. راه تشخیص درجه جذب یو وی به صورت حرفه‌ای، استفاده از دستگاه یو -وی‌متر است که در عینک فروشی‌های معتبر به راحتی یافت می‌شود.

متخصصان چشم‌پزشکی همیشه توصیه می‌کنند که افراد تا حد امکان از عینک‌های استاندارد استفاده کنند. هنگام خرید، علاوه بر تشخیص عینک آفتابی اصل از فیک، خوب است موارد زیر را هم مدنظر داشته باشید:

  • همچنین باید توجه داشته باشید که قاب‌ عینک باید بزرگ باشد و تمام کره‌ چشم را بپوشاند. دسته‌های عینک هم باید پهن باشند تا از ورود اشعه به چشم جلوگیری کنند.
  • در مورد نوع رنگ عینک ‌آفتابی باید گفت در حالت کلی بهترین رنگ عینک‌های آفتابی خاکستری و پس از آن قهوه‌ای است. عینک‌های خاکستری تغییر رنگی در اشیاء ایجاد نمی‌کند و موجب می‌شود افراد بتوانند بهتر با این نوع رنگ‌ عینک فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند. اما به یاد داشته باشید که رنگ عینک ‌آفتابی بسته به نوع کاربرد آن تعیین می‌شود.
بیشتر بخوانید: خرید عینک بلوکنترل، دروغی برای فروش یا ناجی چشم؟

در پایان هم یادآوری می‌کنیم که تشخیص عینک آفتابی اصل برای حفظ سلامتی چشم‌ها بسیار مهم است. شما قبل از خرید عینک دودی باید حتما از اصل یا فیک بودن آن مطمئن شوید. به این خاطر که فقط یک عینک آفتابی اصل می‌تواند به طور کامل مانع از ورود اشعه‌های مضر فرابنفش به چشم شما شود.

پاسخ به سوالات رایج در مورد تشخیص عینک آفتابی اصل

تشخیص عینک آفتابی اصل چه اهمیتی دارد؟

شما با خرید عینک اصل می‌توانید از چشمان خود که یکی از مهم‌ترین سرمایه‌هایتان است، محافظت کنید. عینک اصل توانایی مسدود کردن اشعه‌های UV را دارد، اما عینک‌های غیراصل این ویژگی را ندارند.

آیا واقعا می‌توان با کنترل تلویزیون عینک آفتابی اصل را تشخیص داد؟

اصل بودن یک عینک برند به موارد زیادی بستگی دارد ولی برای تست عدسی عینک آفتابی میتوان از کنترل تلویزیون استفاده کرد. اگر عدسی عینک آفتابی یووی ۴۰۰ باشد، اشعه‌های کنترل تلویزیون از آن عبور نخواهد کرد. به این ترتیب شما متوجه می‌شوید که عینکی که خریده‌اید استاندارد اولیه یک عینک آفتابی را دارد.

موبایل چگونه پلاریزه بودن عینک دودی را مشخص می‌کند؟

با موبایل می‌توان پلاریزه بودن عدسی‌های عینک آفتابی را تشخیص داد. به این شکل که عدسی را برابر صفحه سفید موبایل بگیرید و ۹۰ درجه بچرخانید. اگر صفحه سیاه شد عینک شما پلاریزه است. برای اینکه بدانید عدسی پلاریزه چیست هم از شما دعوت می‌کنیم بخش «عدسی پلاریزه چه مزیتی دارد؟ » همین مطلب را بخوانید.

بزرگ یا کوچک بودن فریم عینک مهم است؟

اگر فریم و عدسی‌های عینک آفتابی بزرگ باشند، این مزیت را دارند که تمامی قسمت‌های چشم و اطراف آن را پوشش دهند. خوبی این امر این است که مطمئن می‌شوید اشعه‌های ماورابنفش به چشم شما هیچ آسیبی نمی‌رساند.

برای اطمینان از اصل بودن عینک آفتابی خود از مجموعه متنوع عینک‌های ما در لوناتو دیدن کنید. در صورت تمایل می‌توانید از سرویس تست رایگان درب منزل بهره مند شده و از میان ۵ مدل انتخابی خود، یکی را خریداری کنید.

Related Articles

4 کامنتها

محمدرضا 13 تیر 1401 - 12:50

با سلام. در پاسخ به سوالات رایج، و در سوال دوم، اشتباها پاسخ داده شده که از کنترل تلویزیون میتوان برای تست عدسی عینک استفاده کرد. پاسخ کاملا اشتباه است. در متن نیز به این مورد اشاره شده

پاسخ
حسین 20 تیر 1401 - 20:42

سلام خسته نباشید من یه عینک ریبن ایتالیا بی دارم ولی وقتی مدلشو میزنم همچین مدلی نیست اینم مدلشRB9871 خواهشمندم ببینین همچین مدلی هست

پاسخ
میلاد 26 اسفند 1401 - 22:14

سلام درود. من یه عینک آفتابی مدل منگو m3519 c1 از لوناتو خریدم.. با تخفیف نصف قیمت.. از نظر جنس فریم کیفیت خوبی واقعا داره.. ولی تو پولاریزه و uv بودنش مطمعن نیستم..تحقیق کردم تو سایت دیجی کالا این مدل عینک رو بدون uv درج کرده.. از بابت خیلی ناراحت شدم..من روزای آفتابی خیلی از عینک استفاده میکنم.. وسلامتی چشمم مهمه برام.. متاسفانه سایت لوناتو تو بعضی عینک های قابل فروش از uvدار بودن یا نبودنش چیزی درج نکرده.. چون فکرشم نمیکردم همچین عینکی تمام مزایا رو نداشته باشه.. 😔

پاسخ
Mega 1 اسفند 1402 - 18:55

اساتید لطفا تا از چیزی اطلاع نداربد ،همینحوری چون ی تریبون دستتونه ننویسید.

عینک اصل تو ایران وجود نداره.
۱۲ ساله کارم عینکه.

تمامی عینک ها از ۱یوان تا ۶۸۰ و ۱۱۵۰ یوان از چین میاد ، با هر لیبل هر برند و هر جنسی بخوایین.

هرکی میگه عینکاش اورجیناله و ایتالیاییه، فاکتور بخوایین ازش که اینا از ایتالیا اومده !! تمامی عینک ها از چین میاد امارات از امارات یا قاچاق و یا با کانتینر وارد ایران می‌شه.

اقد عینک اصل عینک اصل نکنید.

لیبل اصلی بارکد داخل ایران زده میشه

چاپ بارکد مثلا اصلی با پرینتر یا لیزر در چین و بعضا امارات زده میشه.
قاب های اصلی از چین میاد که کیفیت بهتری دارن نسبت به قاب های تولید ایران.
عینکو میذارن تو قاب اصلی به اسم اصلی میفروشن بهتون

عینکی که میگن اصلیه ،میگن کدشو بزن میاد تو سایت هم چرت و پرتی بیش نیست.

مثلا عینک ۲۱۴۰ ریبن. کد ۴تا عینک اصلیو برمیدارن رو تیراژ عینک ها چاپ میکنن، که شما سرچ کنید عینک میاد واستون.

باور نکنید.

پاسخ

کامنت بگذارید