خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی بهترین رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید و روشن چیست؟

بهترین رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید و روشن چیست؟

نویسنده فروغ بیداری
رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید

رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید

برای انتخاب رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید باید به چندین فاکتور توجه داشته باشید که ما در ادامه‌ی این مطلب به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم.

البته همزمان با انتخاب رنگ عینک، شما باید به شکل فریم عینک هم توجه داشته باشید. عینک مناسب عینکی است که بر اساس فرم صورت انتخاب و خریداری شود. برای اینکه بدانید صورتتان چه شکلی است و چه فریمی به آن می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب بلاگ را مطالعه کنید: راهنمای انتخاب عینک بر اساس شکل صورت و رنگ پوست. البته در ادامه هم به طور مختصر و خیلی کوتاه توضیح داده‌ایم که برای فریم مناسب صورت باید به چه مسایلی توجه داشته باشید.

انتخاب عینک طبی متناسب با فرم صورت

کلیت این موضوع به این صورت است که فریم عینک باید شکل متضاد فرم صورت شما را داشته باشد. یعنی اگر صورت شما گرد است، باید به سراغ عینک‌های زاویه‌دار مثل فریم‌های مربعی یا مستطیلی بروید. اما اگر مثلا صورت مربعی دارید، عینک‌های گرد و بیضی برای فرم صورتتان مناسب‌تر است.

به طور مثال، در صورت‌های گرد، عرض و ارتفاع صورت برابر است. افراد دارای این فرم صورت اکثرا دارای پیشانی کوتاه و خط فک منحنی و بدون زاویه هستند. صورت‌های گرد باید عینک با فریم زاویه‌دار و باریک استفاده کنند تا صورت کشیده به نظر برسد. عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای، مربع و مستطیل شکل برای این فرم صورت‌ها مناسب است.

مزیت چنین تضادی در این است که عینک، مکمل فرم صورت شما می‌شود و ایرادات آن را برطرف می‌کند. یعنی گردی، تیزی، بلندی یا کوتاهی صورت را می‌توانید با کمک عینک طبی یا عینک آفتابی بپوشانید.

بعد از انتخاب فرم صحیح عینک بر اساس شکل صورت، وقت انتخاب رنگ مناسب فریم عینک است؛ یعنی باید دنبال رنگی باشید که با رنگ پوست شما ست شود.

از اینکه عینکی با رنگ خنثی بخرید که با همه چیز ست شود، خودداری کنید. برای خرید این وسیله مهم وقت صرف کنید تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

خرید عینک طبی از فروشگاه لوناتو

راهنمای انتخاب رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید

پوست سفید تقریبا مشخص است و نیاز به شناخت خاصی ندارد. اما به طور کلی برای اینکه رنگ پوست خود را بشناسید می‌توانید از رگ‌های روی مچ دستتان کمک بگیرید. چگونه؟ رگ‌های داخلی مچ دست را زیر نور طبیعی نگاه کنید. اگر آبی بود یعنی پوست سرد اگر سبز بود یعنی پوست گرم دارید.

رنگ پوست انسان به دو دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

  • پوست سرد: به سمت رنگ صورتی یا آبی متمایل است.
  • پوست گرم: به سمت رنگ زرد یا سبز متمایل است.
  • برای رنگ پوست با تناژ گرم بهتر است فریم هم از میان رنگ‌های گرم انتخاب شود؛ مثل رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، طلایی، صورتی، نارنجی، قرمز، زرد و البته رنگ سبز.
  • برای رنگ پوست با تناژ سرد بهتر است فریم از میان رنگ‌های سرد همچون مشکی، توسی، صورتی‌ها، آبی‌ها، سبزها و بنفش‌ها انتخاب شود.
بهترین رنگ عینک برای پوست سفید با تناژ سرد

به طور کلی رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید که تن سرد دارد بهتر است از صورتی تا آبی باشد. که در این میان توسی، مشکی، بنفش، سبز، فیروزه‌ای، یاسی، آبی کاربنی و ... را هم شامل می‌شود.

از انتخاب رنگ زرد، طلایی و سبز برای این رنگ پوست خودداری کنید زیرا عینک اصلا روی صورتتان زیبا دیده نخواهد شد.

رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید

البته اگر پوست سفید با تناژ گرم دارید داستان کاملا است. یعنی اگر دارای رنگ پوست روشن و هلویی هستید که ته‌مایه‌ی زرد یا سبز دارد، بهترین رنگ فریم عینک طبی برای شما، رنگ‌های گرم خنثی با سایه‌های اشباع و پررنگ است.

رنگ‌های تیره‌تر عینک برای این پوست مناسب‌تر است. به این خاطر که با روشنی پوست کنتراست خوبی ایجاد می‌کند. این افراد بهتر است عینک با فریمی به رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، بنفش تیره یا پلنگی خریداری کنند.

بهترین رنگ عینک برای پوست سفید با تناژ گرم

سوالات رایج در مورد رنگ فریم عینک طبی برای پوست سفید

کدام رنگ عینک طبی برای پوست سفید مناسب است؟

برای پوست سفید و سرد رنگ‌های خانواده آبی، صورتی، بژ و رنگ‌های براق مناسب است. برای پوست سفید گرم رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، بنفش تیره یا پلنگی مناسب تر است.

برای پوست سرد چه رنگ عینکی مناسب‌تر است؟

رنگ‌های سبز، بنفش، آبی، صورتی، نقره‌ای و مشکی.

از کجا بفهمیم پوست ما سرد است یا گرم؟

اگر رگ دست شما زیر نور آفتاب آبی است، یعنی پوست سرد دارید. اگر سبز است یعنی پوست گرم دارید.

منابع: sunglasswarehouse و lentiamo

Related Articles

کامنت بگذارید