خانه راهنمای انتخاب بهترین رنگ فریم عینک طبی برای پوست سبزه

راهنمای انتخاب بهترین رنگ فریم عینک طبی برای پوست سبزه

نویسنده فروغ بیداری
رنگ عینک طبی برای پوست سبزه

رنگ عینک طبی برای پوست سبزه

برای انتخاب بهترین رنگ عینک طبی برای پوست سبزه باید به چندین فاکتور توجه داشته باشید که ما در ادامه‌ی این مطلب به طور کامل برایتان شرح داده‌ایم.

اما قبل از انتخاب رنگ، باید شکل مناسب فریم عینک بر اساس فرم صورت خود را بشناسید. در زیر به طور مختصر توضیح داده‌ایم چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید. اما در مطلب راهنمای انتخاب عینک بر اساس شکل صورت و رنگ پوست هم می‌توانید توضیحات کامل را در این رابطه بخوانید.

راهنمای انتخاب عینک طبی مناسب بر اساس فرم صورت

اول از همه شما باید فرم صورت خود را بشناسید و بر اساس آن فریم عینک را خریداری کنید. عموما این طور است که فریم عینک باید شکل متضاد فرم صورت شما را داشته باشد. یعنی اگر صورت شما گرد است، باید به سراغ عینک‌های زاویه‌دار مثل فریم‌های مربعی یا مستطیلی بروید. اما اگر مثلا صورت مربعی دارید، عینک‌های گرد و بیضی برای فرم صورتتان مناسب‌تر است.

مزیت این تضاد در این است که عینک، مکمل فرم صورت شما باشد. یعنی گردی، تیزی، بلندی یا کوتاهی صورت را بتوانید با کمک عینک طبی یا عینک آفتابی بپوشانید.

بعد از انتخاب فرم صحیح عینک بر اساس شکل صورت، وقت انتخاب رنگ صحیح فریم عینک است.

از اینکه یک عینکی بخرید که رنگ خنثی داشته باشد و با همه چیز ست شود، خودداری کنید. برای خرید این وسیله مهم وقت صرف کنید تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

برای اینکه بدانید چگونه بهترین رنگ عینک طبی برای پوست سبزه را انتخاب کنید، در ادامه با لوناتو همراه باشید.

رنگ عینک برای پوست سبزه

پوست سبزه چه رنگی است؟

برای زیبایی بسیار مهم است که رنگ فریم عینک متناسب با رنگ طبیعی پوست صورت شما انتخاب شود. اما اول از همه باید بدانید رنگ سبزه چه رنگی است.

رنگ پوست انسان به دو دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

  • پوست سرد: به سمت رنگ صورتی یا آبی متمایل است.
  • پوست گرم: به سمت رنگ زرد یا سبز متمایل است.

جالب است بدانید برخی از افراد هر دو رنگ پوست را به طور همزمان دارند. در این حالت، این افراد باید رنگ فریم عینک را بر اساس رنگ مو یا رنگ چشم‌های خود انتخاب کنند.

رنگ پوست سبزه شبیه رنگ زیتون است. به همین خاطر به آن رنگ پوست زیتونی هم می‌گویند. این رنگ از ترکیب سه رنگ زرد، سبز و کمی قهوه‌ای تشکیل شده است. رنگ پوست برنزه با سبزه فرق دارد زیرا قهوه‌ای آن بیشتر از پوست سبزه استو.

رنگ گندمی تیره هم با سبزه فرق دارد زیرا زردی آن بیشتر است.

رنگ پوست سبزه جزو رنگ‌های سرد است.

  • برای رنگ پوست با تناژ گرم بهتر است فریم هم از میان رنگ‌های گرم انتخاب شود؛ مثل رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، طلایی، صورتی، نارنجی، قرمز، زرد و البته رنگ سبز.
  • برای رنگ پوست با تناژ سرد بهتر است فریم از میان رنگ‌های سرد همچون مشکی، توسی، صورتی‌ها، آبی‌ها و بنفش‌ها انتخاب شود.

فریم‌هایی که طرح پلنگی، ببری یا لاک‌پشتی دارند (ترکیبی از چند رنگ هستند) برای هر دو رنگ پوست مناسبند.

انتخاب بهترین رنگ عینک طبی برای پوست سبزه

برای پوست سبزه بهتر است عینک طبی با فریمی به رنگ‌های سرد همچون مشکی، توسی، بژ، خاکی، انواع مختلف صورتی‌ها، آبی‌ها و بنفش‌ها را انتخاب کنید

به طور کلی، رنگ‌های خنثی برای پوست سبزه از همه مناسب‌تر هستند.

حالا که متوجه شدید که رنگ‌های پوست با هم تفاوت دارند، باید بدانید که این رنگ‌ها ممکن است روشن، متوسط یا تیره باشند. این مساله هم در انتخاب رنگ فریم عینک موثر است.

به طور کلی، عینک طبی شما باید بُعد جدیدی به چهره‌تان ببخشد. برای این منظور می‌توانید تناژ تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوست خود را برای فریم عینک در نظر بگیرید. با ایجاد چنان تضادی می‌توانید باعث افزایش جذابیت صورت خود شوید.

انتخاب فریم عینک طبی بر اساس سایه و تُن رنگ پوست

تا اینجا متوجه شدیم که رنگ فریم عینک بر اساس رنگ پوست باید انتخاب شود. حالا بد نیست بدانید که تفاوت تُناژ رنگ پوست و سایه‌روشن آن به 6 دسته کلی تقسیم می‌شود که در زیر معرفی کرده‌ایم:

  1. پوست روشن با تن رنگ گرم: یعنی فرد دارای رنگ پوست روشن و هلویی است که ته‌مایه‌ی زرد یا سبز دارد. بهترین رنگ فریم عینک طبی برای این پوست، رنگ‌های گرم خنثی با سایه‌های اشباع و پررنگ است. رنگ‌های تیره‌تر عینک برای این پوست مناسب‌تر است. به این خاطر که با روشنی پوست کنتراست خوبی ایجاد می‌کند. این افراد بهتر است عینک با فریمی به رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، بنفش تیره یا پلنگی خریداری کنند.
  2. پوست روشن با تن رنگ سرد: پوست‌ روشن با ته‌مایه‌ی صورتی یا آبی یعنی فرد دارای پوست روشن با تن رنگ سرد است. برای این رنگ پوست شما باید عینک با رنگ‌های سرد و خنثی انتخاب کنید. رنگ‌های خانواده آبی، صورتی، بژ و رنگ‌های براق برای این رنگ پوست مناسب هستند. از انتخاب رنگ زرد، طلایی و سبز برای این رنگ پوست خودداری کنید زیرا عینک اصلا روی صورتتان زیبا دیده نخواهد شد.
  3. رنگ پوست متوسط با تن گرم: افرادی که رنگ پوستشان نه تیره است و نه روشن و به زردی یا سبزی می‌زند، پوست متوسط با تن گرم دارند. برای این افراد باید عینک با رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا رنگ‌های خنثی و خاکی خریداری شود. عینک با طرح پلنگی یا با رنگ‌های قهوه‌ای و سبز با این تن رنگ بسیار سازگار است. عینک به رنگ سبز خاکی یا طلایی هم رنگ مناسبی برای این پوست است. این افراد نباید رنگ سرد برای عینک طبی خود انتخاب کنند.
  4. رنگ پوست متوسط با تن سرد: افرادی که رنگ پوستشان نه تیره است و نه روشن و به صورتی یا آبی می‌زند، پوست متوسط با تن سرد دارند. رنگ پوست زیتونی هم در این دسته طبقه‌بندی می‌شود. به این خاطر که پوست زیتونی ترکیبی از تن‌های زرد و سبز است و می‌توان آن را رنگ پوست خنثی دانست. رنگ سنگ‌های جواهر با این تن رنگ پوست بسیار تناسب دارد. خانواده رنگ‌های آبی، بنفش و قرمزی که به آبی می‌زند بهترین رنگ فریم عینک برای این نوع پوست است. رنگ‌های خنثی مثل سیاه و توسی تیره هم انتخاب خوبی برای عینک طبی برای این رنگ پوست است.
  5. رنگ پوست تیره با تن گرم: افرادی که پوست تیره با ته‌مایه‌ی طلایی دارند در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. برای پوست‌های سبزه و سیاه بهتر است عینک با رنگ‌های گرم خریداری کنید. قهوه‌ای تیره، سبز-طلایی و انواع رنگ‌های طلایی برای پوست تیره با تن گرم بسیار مناسب است. تمامی طرح‌های لاک‌پشتی و پلنگی هم با این رنگ پوست تناسب دارند.
  6. رنگ پوست تیره با تن سرد: افرادی که پوست تیره با تن سرد دارند، رنگ پوستشان به آبی می‌زند. این افراد باید بدنبال عینک طبی با رنگ‌های آبی تیره باشند. فریم عینک به رنگ آبی-سبز ، رنگ‌های خاکستری و دودی و آبی تیره برای این رنگ پوست بسیار مناسب است.

سوالات رایج در مورد انتخاب بهترین رنگ عینک طبی برای پوست سبزه

کدام رنگ عینک طبی برای پوست سبزه مناسب است؟

رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا رنگ‌های خنثی و خاکی. عینک با طرح پلنگی یا با رنگ‌های قهوه‌ای و سبز هم با این تن رنگ بسیار سازگار است.

عینک مشکی برای کدام رنگ پوست مناسب تر است؟

برای رنگ پوست با تناژ سرد مثل پوست سبزه و زیتونی، بهتر است فریم از میان رنگ‌های سرد همچون مشکی انتخاب شود.

افرادی که پوست سیاه دارند باید چه رنگ عینکی خریداری کنند؟

رنگ های تیره مثل توسی سیر، آبی تیره و قهوه‌ای سوخته.

کدام رنگ عینک طبی برای پوست سفید مناسب است؟

برای پوست سفید و سرد رنگ‌های خانواده آبی، صورتی، بژ و رنگ‌های براق مناسب است. برای پوست سفید گرم رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، بنفش تیره یا پلنگی مناسب تر است.

منبع: coastal و eyebuydirect

کامنت بگذارید