خانه راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

راهنمای خرید عینک طبی بر اساس فرم صورت

نویسنده تیم لوناتو
راهنمای خرید عینک طبی

راهنمای خرید عینک طبی

راهنمای خرید عینک طبی به شما کمک می‌کند تا بهترین فریم را برای صورت خود انتخاب و خریداری کنید.

همانند لباس، عینک نیز باید به اندازه و متناسب صورت فردی باشد که آن را به چشم می زند. یک فریم مناسب، خیلی خوب روی صورت فرد نشسته و به بینائی بهتر او کمک کند، یا چشم هایش را از تابش مستقیم نور آفتاب مصون نگه می دارد.

از آنجا که بسیار مهم است تا عینکی انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی فریم، دقیقا اندازه سر و صورت فرد باشد، بنابراین در ادامه این مطلب یک راهنمای جامع برای خرید عینک برایتان آورده ایم تا با کمک آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید عینک طبی: اندزه فریم

اندازه فریم اصولا پهنای لنز، بزرگی پل و بلندی دسته عینک را شامل می شود، به طور مثال: ۵۱×۲۱×۱۴۵ میلی متر.

خرید عینک طبی

نکته کلیدی برای انتخاب متناسب ترین قاب عینک، در نظر گرفتن پهنای صورت است به این ترتیب که اندازه چشم های خود (پهنای لنز) و فاصله بین دو چشم (بزرگی پل) را باید مورد توجه قرار دهید.

به عنوان یک قانون، بهتر است اندازه های بخش های مختلف عینک را به ترتیب مد نظر داشته باشید. اما به عنوان یک راهنمای جامع، اندازه های کلی پهنای عینک را مطرح کرده ایم که در زیر می توانید ببینید:

  • صورت کوچک / باریک: ۱۲۵تا ۱۲۹ میلی متر
  • صورت متوسط: ۱۳۰ تا ۱۳۴ میلی متر
  • صورت بزرگ: ۱۳۵ تا ۱۳۹ میلی متر
  • صورت پهن: ۱۴۰ تا ۱۴۵ میلی متر

نکته های کلیدی برای خرید عینک طبی

راهنمای خرید عینک طبی:

۱- پهنای عینک باید به اندازه پهنای صورت شما باشد. به این مفهوم که وقتی کسی از رو به رو به شما نگاه می کند، فریم عینک از گوشه های صورتتان بیرون نزند و لبه های دسته عینک نیز دیده نشود. (در این صورت فریم بسیار باریک خواهد بود)

۲- باید ابروهایتان از بالای فریم عینک دیده شوند. یا دست کم نیمی از ابروها قابل مشاهده باشند.

۳- کره چشم دقیقا باید در مرکز عدسی‌های عینک قرار داشته باشند و از هر دو سمت راست و چپ، فاصله ای برابر داشته باشند. فاصله گوشه های چشم ها و لبه های فریم عینک در هر دو طرف چشم باید برابر باشند.

۴- چشم شما باید نیمه بالایی عدسی عینک را پر کند. پلک پائینی چشم باید در نیمه عدسی عینک قرار داشته باشد. یعنی اگر یک خط فرضی افقی روی شیشه ترسیم کنید، بخش پائین چشم باید مماس با آن باشد.

۵- دسته های عینک باید دقیقا روی گوش های شما قرار بگیرند. اگر عینک روی بینی شما درست نمی ایستد و دائم پائین می آید، باید از پایه دسته برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.

۶- فریم عینک به صورت کلی باید در میانه صورت هر فرد قرار بگیرد؛ به این ترتیب که بین دو نیمه بالایی و پائینی صورت یک تعادل زیبا ایجاد کند. به زبان ساده تر، فاصله بخش بالایی صورت از بالای فریم با بخش پائینی صورت از پائین فریم با هم برابر باشند.

راهنمای تصویری خرید عینک طبی

راهنمای خرید عینک طبی

در تصویر بالا می بینید که چانه خوش فرم این مرد با فریم مربعی عینکش کاملا جور شده اند. همان طور که می بینید، ابروها از بالای عینک دیده می شوند (کمی بیشتر از نیمه ابروها که بسیار ایده آل است) و چشم هایش نیز درست در نیمه ی بالایی لنز عینک جای گرفته اند. رنگ تیره قاب عینک برای رنگ پوست سفید و موهای بور این مرد کاملا عالی به نظر می رسند.

3

این مرد صورت و سر بزرگی دارد و در نتیجه به قاب عینک بزرگی هم نیاز خواهد داشت. برای صورت وی یک عینک گرد و بزرگ با پل بینی کوتاه در نظر گرفته شده است که برای چنین قاب هایی بسیار ایده آل به نظر می رسند.

در این تصویر نیز می توانید به خوبی تناسب فاصله های چشم، ابرو و بخش های بالایی و پائینی عینک روی صورت را مشاهده کنید. با رعایت تمامی موارد یاد شده در بالا، عینک همانند تصویر بسیار خوب روی صورت فرد نشسته و نمای خوبی خواهد داشت.

4

این مدل صورت مربع ای دارد و به همین خاطر، فریم دایره ای هم متناسب صورتش خواهد بود. باید بدانید که برای هر فرم صورت می توان از چندین شکل مختلف عینک استفاده کرد.

5

این مدل، صورت کشیده و لاغری دارد. بنابراین، به عینکی با لنز و پل باریک نیاز دارد. همچنین می توان از فریم های کشیده برای چنین صورتی بهره گرفت.

6

این مرد، صورت بیضی و سر بزرگ دارد. بنابراین، لازم است به دنبال قاب های بزرگ و مربعی برای عینک خود باشد. از آنجا که پل بینی وی نیز بزرگ است، برای راحت تر بودن بهتر است فریم هایی را انتخاب کند که پد بینی دارند. این کمک می کند تا عینک کمی پائین تر قرار گرفته و ابروهای فرد دیده شوند و کره چشم ها نیز در مرکز لنز عینک جای بگیرند.

رنگ قاب عینک

در این مرحله از راهنمای خرید عینک طبی ، پس از انتخاب شکل و اندازه صحیح عینک، باید به رنگ فریم آن نیز توجه داشته باشید. رنگ عینک باید متناسب با رنگ پوست، رنگ مو و رنگ لباس هایی باشد که در بیشتر مواقع به تن می کنید.

رنگ شیشه و شفافیت آن نیز تاثیر زیادی در این امر دارد. شیشه های رنگی فقط برای استفاده های گاه و بیگاه خوب هستند.

توصیه پایانی برای خرید عینک طبی

هنگام خرید یک عینک طبی جدید، فقط صرف اینکه یک قاب روی صورت دوست شما قشنگ است، آن را خریداری نکنید. حتما چندین نمونه مختلف با رنگ های گوناگون فریم دلخواهتان را روی صورت خود امتحان کنید تا مطمئن باشید پولی که در حال هزینه کردن آن هستید، هدر نمی رود. بهتر است هنگام خرید عینک، یکی از دوستان خود را همراه خود ببرید تا وی نیز نظر بدهد.

برای انتخاب فریم موردنظر خود، حتما شکل و اندازه صورت و رنگ پوست خود را در نظر بگیرید.

سوالات رایج در مورد راهنمای خرید عینک طبی

از کجا بفهمیم عینک طبی اندازه صورت ماست؟

کره چشم دقیقا باید در مرکز عدسی‌های عینک قرار داشته باشند و از هر دو سمت راست و چپ، فاصله ای برابر داشته باشند. فاصله گوشه های چشم ها و لبه های فریم عینک در هر دو طرف چشم باید برابر باشند.

عینک طبی مناسب برای کوچک و باریک چه اندازه‌ای باید داشته باشد؟

برای صورت کوچک و باریک بهتر است پهنای عینک طبی بین ۱۲۵تا ۱۲۹ میلی متر باشد.

چه مدل عینک طبی برای چشم آبی مناسب است؟

برای اینکه چشمان آبی خود را زیباتر و برجسته‌تر نشان دهید می‌توانید از فریم آبی استفاده کنید. این رنگ فریم برای کسانی که چشمانی آبی دارند و در اکثر مواقع آرایش می‌کنند به زیبایی رنگ چشمانشان را برجسته‌تر نشان می‌دهند و نیازی به سایه‌ی چشم نخواهند داشت.

عینک طبی برای صورت کشیده و بلند چگونه باید باشد؟

اگر صورتی کشیده و بلند دارید می‌توانید از عینک‌های عریض‌تر استفاده کنید تا با کشیدگی صورتتان در تعادل باشد.

کامنت بگذارید