خانه مد و سبک زندگیاستایل راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل و سبک زندگی

راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل و سبک زندگی

نویسنده فروغ بیداری
راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل

راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل

راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل در قضاوت مردم تاثیر زیادی دارد. هر فرد با توجه به شغل و پیشه اصلی خود باید فریم‌های متفاوتی انتخاب و خریداری کند. مثلا عینکی که مناسب یک هنرمند است با فریمی که یک تاجر باید انتخاب کند کاملا متفاوت است.

از آنجا که انسان‌ها از روی صورتشان شناخته می‌شوند، بنابراین انتخاب فریم درست عینک می‌تواند در قضاوت ظاهری مردم در مورد شما بسیار تاثیرگذار باشد. به‌طور مثال، برای وقت‌هایی که می‌خواهید شاد و پرانرژی، جوان، باهوش یا شیک به‌نظر برسید، با انتخاب عینک‌های مختلف می‌توانید راحت‌تر به مقاصد ذهنی خود دست پیدا کنید. اما اگر فقط یک جفت عینک برای همه مناسب‌ها به چشم بزنید، باز هم به‌نوعی دیگر مورد قضاوت‌  اطرافیان قرار خواهید گرفت!

عینک شما چه رازی در مورد شخصیتتان را برملا می‌کند؟

با فریمی که برای عینک خود انتخاب می‌کنید، در واقع اشاره غیرمستقیمی به شخصیت واقعی خود یا آن‌چه که دوست دارید بقیه ببینند را به دیگران نشان می‌دهید.

از منظر کارشناسان این حوزه، نخستین قدم برای انتخاب عینک این است که بدانید «برای چه مقصودی قصد خرید آن را دارید.» در این راستا، «روبرت مارک» ، طراح و مدیر عینک‌فروشی بسیار مشهور روبرت مارک در شهر بزرگ نیویورک، بیان داشته که از خودتان این سوال‌ها را بپرسید: عموما در چه فعالیت‌ها و مراسمی شرکت می‌کنید؟ کار شما از چه جنسی است؟

به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر مردم برای موقعیت‌های مختلف به عینک‌های متفاوتی نیاز دارند. درست همانند اینکه کفشی که در مراسم رسمی می‌پوشیم با کفش‌های روزمره‌مان فرق دارد. هر فرد با توجه به شغل و پیشه اصلی خود باید فریم‌های متفاوتی انتخاب و خریداری کند. مثلا عینکی که مناسب یک هنرمند است با فریمی که یک تاجر باید انتخاب کند کاملا متفاوت است.

از این رو در ادامه، فریم‎های متناسب با مشاغل گوناگون را برایتان معرفی کرده‌ایم. همراهمان باشید.

راهنمای انتخاب عینک برای تجارت‌های مهم و جدی

برای اینکه از نظر مشتریان و همکاران همیشه قابل اعتماد و معتمدبه‌نفس به‌نظر برسید، بهتر است فریم‌ها و رنگ‌های محافظه‌کارانه را انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب شما حتما منتقل‌کننده شغل و حرفه‌تان باشد.

  • طرح‌های کلاسیک بیضی، مربعی و بادامی‌شکل
  • رنگ‌های کلاسیک همچون طلایی، قهوه‌ای، توسی، نقره‎ای و مشکی
  • برای فریم‌های پلاستیکی، رنگ روشن یا شکل عجیب انتخاب نکنید.
راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل
این فریم مردانه‌ی دانهیل مخصوص تُجار ساخته شده است.

بر اساس راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل ، تیتانیوم و استیل‌های ضدزنگ بهترین گزینه برای انتخاب بشمار می‌روند. رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، قهوه‌ای و مشکی برای مردها بیشتر پیشنهاد می‌شوند زیرا با رنگ‌های رایج کت‌وشلوار بیشتر جور می‌شوند. رنگ‌های مشکی، شرابی، طلایی و قهوه‌ای سوخته نیز برای زنان متناسب‌تر هستند.

راهنمای انتخاب عینک برای نمایش خلاقیت و مدگرایی

برای نشان دادن این‌که تا چه اندازه خلاق و مدگرا هستید، بهتر است فریم‌های پلاستیکی بزرگ و ضخیم که طراحی‌های هندسی دارند را انتخاب کنید. البته برخی از فریم‌های فلزی هم می‌توانند حسی از خلاقیت را به بیننده القاء کنند.

امروزه عینک‌های سایز بزرگ با رنگ‌های غیرمرسوم همانند آبی، سبز و بنفش برای چنین مقاصدی عرضه می‌شوند.

راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل
این فریم زنانه برای برند Emilio Pucci است.

پلاستیک‌های چندلایه با طراحی‌های شلوغ همانند پلنگی، راه‌راه یا گل‌دار نیز دیگر گزینه‌های مناسب برای نمایش خلاقیت و مدگرایی هستند. امسال تاکید زیادی روی تکرار مدهای قدیمی وجود دارد. عینک‌هایی که در سال 2018 شاهد آن‌ها خواهیم بود، فریم‌های بزرگ با طراحی‌های خلبانی یا گربه‌ای خواهند بود؛ طرح‌هایی که در دهه‌های 60 و 70 میلادی رواج زیادی داشتند. این مدل‌ها برای علاقه‌مندان مد و فشن بهترین گزینه به‌شمار می‌روند.

راهنمای انتخاب عینک برای افراد سالخورده

فقط به این خاطر که سن بالایی دارید نباید عینک‌های قدیمی با مدل‌های از مد افتاده استفاده کنید. فریم‌های فلزی و بزرگ که همه صورت شما را می‌پوشانند را کنار بگذارید. برای اینکه جوان‌تر و مدرن به‌نظر برسید، می‌توانید از قاب‌های مستطیلی و گرد برای مردان یا گربه‌ای برای زنان استفاده کنید.

عینک زنانه برای برند Alain Mikli

برخی رنگ‌ها صورت فرد را جوان‌تر نشان می‌دهند. از جمله می‌توان به برنزی، قهوه‌ای تیره، شرابی برای مردان و رنگ‌های روشن و براق برای زنان اشاره کرد.

رنگ‌های براق به صورت و چهره زنان سالخورده زندگی می‌بخشد. البته توجه داشته باشید که رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و تیره، رنگ‌های مرده همچون رنگ موی سالخورده‌ها به هیچ‌وجه مناسب‌ زنان پیر نیست.

راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل برای دانش‌آموزان

فارغ از اینکه در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید، از مهندسی گرفته تا هنر یا تجارت، دیگر وقت آن است که یک سبک ویژه برای خود داشته باشید. در این سن، چون مجبور نیستید طرح‌های محافظه‌کارانه‌ی محیط‌های اداری را انتخاب کنید، گزینه‌های بیشماری در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون برایتان وجود دارد.

عینک مردانه برای برند Woow

مدل‌های عجیب، رنگ‌های روشن، اندازه‌های بزرگ و جزئیات جالب و قابل لمس از جمله مواردی هستند که می‌توانید در این برهه از زندگی به آن‌ها توجه بیشتری داشته باشید. حتی اگر به طرح‌های کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید مدل قدیمی با رنگ بسیار شاد و غیرمرسوم انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب عینک برای پدر یا مادرهای پرمشغله

والدینی که فرصت چندانی برای پیروی از مد روز ندارند نیز بهتر است عینکی را انتخاب کنند که همچنان شیک و زیبا به‌نظر می‌رسد. طرح‌های بیضی، بالاگِرد و گربه‌ای برای این قشر از جامعه بسیار مناسب هستند.

عینک زنانه برای برند Zac Posen

با توجه به استایل شخصیتی خود، می‌توانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که از سنگ‌های تزئینی در طراحی‌شان استفاده شده یا مثلا رنگ خاصی دارند.

رنگ‌هایی همچون بنفش، قرمز تیره، سبز کمرنگ یا مشکی می‌تواند با یک قاب ساده و کلاسیک گزینه خوبی باشد.

راهنمای انتخاب عینک برای تفریحات آخر هفته

بیشتر مردم این روزها زندگی دوگانه‌ای دارند؛ در طول روزهای هفته به زندگی حرفه‌ای خود می‌پردازند و در روزهای آخر هفته نیز تمرکزشان روی تفریحاتشان است. از این رو، همان‌طور که لباس‌های مخصوص محل کار با لباس‌های تفریح و مهمانی می‌پوشیم با هم فرق دارند، عینک‌ نیز همین‌طور است.

اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز در طبیعت هستید، توصیه می‌کنیم حتما یک جفت عینک اسپرت برای چنین مواقعی داشته باشید تا امنیت و راحتی آن‌ها مطمئن باشید. یا فریم‌هایی را برگزینید که غیررسمی هستند.

راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل
عینک مردانه برای برند Oakley

عینک‌های اسپرت می‌توانند رنگ‌های نئونی، طرح‌های راه‌راه یا عجیب و غریب و از ترکیبی از جنس‌های پلاستیک و فلز باشند. تقریبا هیچ محدودیتی در طراحی و رنگ‌آمیزی این عینک‌ها وجود ندارد. اما فاکتورهای مهمی که برای انتخاب عینک اسپرت باید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • لنزهای پلاریزه درخشش شدید نور و انعکاس آب را کاهش می‌دهند.
  • لنزهای پلی‌کربناتی در برابر ضربه مقاوم هستند.
  • رنگ‌های مختلف شیشه عینک آفتابی می‌تواند در بهبود دید شما در موقعیت‌های مختلف نقش موثری داشته باشد.

راهنمای انتخاب عدسی مناسب عینک

در آخر نکاتی برای انتخاب عدسی مناسب عینک را ذکر کرده‎‌ایم که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست:

  1. همیشه شیشه‌ای را انتخاب کنید که ضدبازتاب باشد. این مساله کمک می‌کند تا دید شما در شب بهتر شده، در روز نور در عینک منعکس نشود و دیگران نیز چشمان شما را به طور واضح ببینند.
  2. برای شیشه‌های سبک و باریک، قاب‌های پلی‌کربناتی یا پلاستیک‌های فشرده و باکیفیت انتخاب کنید.
  3. لنزهای فتوکرومیک که به صورت خودکار در نور خورشید تیره می‌شوند برای کسانی که بیشتر وقتشان در بیرون خانه است و نمی‎‌خواهند عینک دودی اضافی با خود حمل کنند، بهترین گزینه است.

سوالات رایج در مورد راهنمای انتخاب عینک بر اساس شغل

کسانی که کار هنری دارند بهتر است چه عینکی انتخاب کنند؟

برای نشان دادن این‌که تا چه اندازه خلاق و مدگرا هستید، بهتر است فریم‌های پلاستیکی بزرگ و ضخیم که طراحی‌های هندسی دارند را انتخاب کنید. البته برخی از فریم‌های فلزی هم می‌توانند حسی از خلاقیت را به بیننده القاء کنند.

چه مدل عینک برای مدیران و بیزینسمن ها مناسب تر است؟

برای اینکه از نظر مشتریان و همکاران همیشه قابل اعتماد و معتمدبه‌نفس به‌نظر برسید، بهتر است فریم‌ها و رنگ‌های محافظه‌کارانه را انتخاب کنید. تیتانیوم و استیل‌های ضدزنگ بهترین گزینه برای انتخاب بشمار می‌روند.

بهترین رنگ عینک برای مدیران کدام است؟

رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، قهوه‌ای و مشکی برای مردها پیشنهاد می‌شود زیرا با رنگ‌های رایج کت‌وشلوار بیشتر جور می‌شوند. رنگ‌های مشکی، شرابی، طلایی و قهوه‌ای سوخته نیز برای زنان متناسب‌تر است.

چه عینک‌هایی صورت را جوان‌تر نشان می‌دهند؟

برای اینکه جوان‌تر و مدرن به‌نظر برسید، می‌توانید از قاب‌های مستطیلی و گرد برای مردان یا گربه‌ای برای زنان استفاده کنید.

Related Articles

کامنت بگذارید