خانه سلامت چشمبیماری های چشمی 10 ترفند آرایشی برای درشت نشان دادن چشم‌ها

10 ترفند آرایشی برای درشت نشان دادن چشم‌ها

نویسنده تیم نویسندگان
درشت نشان دادن چشم

درشت نشان دادن چشم

درشت نشان دادن چشم با آرایش یا لنز رنگی / طبی چیزی است که بیشتر زنان و دختران جواب دوست دارند انجام دهند.

خوشبختانه همچون بسیاری دیگر از امکاناتی که با انجام مطالعات و ورود وسایل و تجهیزات آرایشی اکنون در دسترس هستند این رویا نیز به آسانی قابل دستیابی است.

در ادامه این نوشته برخی از ترفندهایی که بهترین و پرآوازه ترین آرایشگران جهان برای داشتن چشم های درشت در میان مشتری های خود به کار می برند را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید آنها را برای درشت تر نشان دادن چشمان تان به کار گیرید.

اما پیش از آن باید بگوییم که به جز مدل آرایش، شما با کمک لنزهای دور دار هم می‌توانید چشم‌های خود را درشت نشان دهید.

با چه مدل لنز می‌توان چشم‌های خود را درشت‌تر نشان داد؟

لنزهای دور مشکی که قطر بزرگ دارند و باعث درشت دیده شدن چشم‌ها می‌شوند را Circle یا همان «دور دار» می‌نامند. این لنزها اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی طراحی و عرضه شد و خیلی زود توانست در میان مردم کشورهای کره‌ی جنوبی، ژاپن، تایوان و چین محبوبیت پیدا کند.

جالب است بدانید که فروش لنز رنگی دور دار در کشور آمریکا ممنوع است. لنزهایی که در ایالت متحده آمریکا عرضه می‌شوند بین ۱۴ تا ۱۶ میلی‌متر قطر دارند. اما لنزهای درشت کننده چشم دارای قطر بیشتر از ۱۵ میلی‌متری هستند. به گفته‌ی کارشناسان بزرگ بودن قطر لنز برای چشم مضر است و می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد. به همین خاطر، آمریکا خرید و فروش این لنزها را ممنوع کرده است.

این لنزها در چشم حالت «مانگا»یی دارند و کاملا عروسکی دیده می‌شوند.

اگر می‌خواهید چشم‌های خود را درشت نشان دهید، علاوه بر قطر لنز رنگی و دور مشکی بودن آن، باید به رنگ لنز هم توجه کنید.

اگر چشم‌های روشن دارید هر رنگ لنز درشت‌کننده که بخرید می‌تواند باعث بزرگ‌تر دیده شدن چشم‌های شما بشود. اما اگر چشم‌هایتان تیره است، باید نوعی لنز دور دار (Circle) بخرید که تیره‌تر از چشم‌تان باشد؛ یا حداقل، مات باشد که سطح زیر لنز دیده نشود.

البته لنزهای درشت‌کننده به صورت چند رنگ هم عرضه می‌شوند که می‌توانید از این مدل‌ها هم استفاده کنید.

1- برای بزرگ تر به نظر آمدن چشمان تان از دو ردیف سایه استفاده کنید

درشت نشان دادن چشم

یکی از متخصصان گریم هالیوود به نام «جیک بایلی» برای این مورد دو رنگ سایه با توناژهای نزدیک به هم را پیشنهاد می کند. این کار می تواند عمیقا در درشت به نظر رسیدن چشمان تان موثر باشد.

2- سایه ها را در مکان های درست اعمال کنید

درشت نشان دادن چشم

یکی از متخصصان گریم پرآوازه به نام «سارا لوکرو» که «کاترین هاگل» و «اولیویا وایلد» از مشتری های او هستند، برای داشتن چشم های زیباتر توصیه هایی می کنند.

آنها می گویند که بیشترین میزان رنگ باید در وسط پلک باشد. همچنین اشاره می کنند با تمرکز بیشتر سایه در قسمت وسط پلک بالا می توان حالت زیباتری به چشم داد. همچنین با این کار مشخص می شود که سایر مناطق پلک باید میزان سبک تری از سایه را داشته باشند.

3- از به کار بردن مدادها یا خط چشم هایی با رنگ های روشن واهمه نداشته باشید

cheshm3
درشت نشان دادن چشم

یکی دیگر از متخصصان گریم به نام «لورا گلر» می گوید برای درشت نشان دادن چشم: "سایه ها یا خط چشم هایی به رنگ های آبی و بنفش را هم گاهی امتحان کنید." هر رنگی که روشن تر باشد، چشم ها را درشت تر نشان می دهد و اگر به درستی استفاده شوند، می توانند عمق بسیار خوبی را به چشم ها بدهند.

4- برای داشتن نگاه گیرا و طبیعی از قانون زیر استفاده کنید

cheshm4

«جوانا شلیپ» که کارهای گریم سلبریتی هایی چون خانم ها «مدونا» و «آنجلینا جولی» را انجام می دهد در این مورد توضیح می دهد که برای طبیعی به نظر رسیدن چشم ها و درشت نشان دادن چشم تنها در پلک بالا از خط چشم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 5 ترفند برای آرایش چشم برای خانم‌هایی که از عینک یا لنز استفاده می‌کنند

5- تکنیک آمبره تنها مخصوص موها نیست

cheshm6

«شارلوت ویلر» از متخصصان گریم شما به استفاده از تکنیک اُمبره تشویق می کند. برای درشت نشان دادن چشم در گوشه های خارجی چشم از سایه های تیره تر و برای گوشه های داخلی از سایه های روشن تر استفاده کنید.

6- سایه هایی با توناژ بژ حالت طبیعی تری به آرایش شما می دهند

درشت نشان دادن چشم

برای آنکه بتوانید بدون استفاده بیش از اندازه از سایه، چشمان درشت تری داشته باشید می توانید از رنگی های صدفی در گوشه های داخلی چشم های تان استفاده کنید. استفاده از خط چشم های بژ و قهوه ای می تواند در مقایسه با رنگ سفید یا سایه های بسیار براق چهره طبیعی تری به شما بدهند.

7- چشم ها را درخشان تر به نظر برسانید

cheshm8

برای درشت نشان دادن چشم بر روی پلک های بالا و پایین اندکی از سایه های قهوه ای روشن استفاده کنید و گوشه های خارجی چشم را نیز را با سایه های روشن و صدفی رنگ آرایش کنید. هرگز هم استفاده از سایه سفید در زیر ابروها را فراموش نکنید چرا که با این کار به چشمان خود برق و درخشانی بیشتری خواهید داد.

بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید تفاوت بین لنز دور دار و لنز بدون دور چیست؟

8- برای بدست آوردن ظاهری دراماتیک می توانید از تکنیک های قدیمی دودی رنگ برای چشم ها استفاده کنید

cheshm9

برای اینکه چشم ها را جذاب تر به نظر برسانید و مقدار رنگ تیره آرایش در آن را کمتر به بیننده نشان دهید ابتدا تنها با سایه کل پلک ها را آرایش کرده و سپس از ماد استفاده کنید.

ابتدا هم روی پلک بالا این کار را انجام دهید و سپس روی پلک پایین این کار را انجام دهید. حتما بعد از انجام این کار رنگ تیره را پخش و کمرنگ تر یا به اصطلاح «بِلند» کنید تا اثر اصلی دودی رنگ را روی چشم ها اعمال کرده باشید. گوشه های داخلی چشم را هم با سایه سفید هایلایت کنید.

9- برای خط انداختن روی چشم از سایه استفاده کنید

cheshm10

سایه هایی به رنگ های قهوه ای و صدفی، می توانند چشم شما را بازتر و نگاه تان را جذاب تر کند. ابتدا با مداد سفید گوشه های داخلی چشم را بکشید. سپس، سایه اصلی را به تمام پلک بزنید. با سایه های قهوه ای و خاکستری پلک بالا را آرایش کنید. برای پلک پایین هم از رنگ های صدفی استفاده کنید.

10- حد فاصل چشم ها را با سایه های درخشان روشن آرایش کنید

cheshm11

سایه ها یا خط چشم های روشن و درخشان می توانند برای هایلایت کردن سایه ها مناسب باشند و باعث می شوند که چشم ها شکیل تر به نظر برسند. برای آنکه چشم تان درشت تر و بازتری داشته باشیم، حد فاصل بین چشم ها را با سایه های این چنینی آرایش کنید.

برای خرید لنز رنگی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لوناتو سر بزنید. از جمله می‌توان به لنز رنگی سالانه فستیوال ، لنز رنگی فصلی فرشلوک و لنز رنگی سالانه سولکو اشاره کرد.

سوالات رایج در مورد ترفندهای درشت نشان دادن چشم

آیا با لنز چشم می‌توان از مژه مصنوعی استفاده کرد؟

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان همراه با لنز چشم، مژه مصنوعی استفاده نکنید.

سایه دو رنگ باعث درشت دیده شدن چشم می‌شود؟

یکی از متخصصان گریم هالیوود به نام «جیک بایلی» برای درشت نشان دادن چشم‌ها دو رنگ سایه با توناژهای نزدیک به هم را پیشنهاد می کند. این کار می تواند عمیقا در درشت به نظر رسیدن چشمان تان موثر باشد.

فرق لنزهای دور دار و بدون دور چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت لنز دور دار و بدون دور این است که لنزهای دور دار (Circle) قطر بزرگ‌تر از لنزهای معمولی دارند و یک نوار مشکی دورتادور لنز را پوشانده است. بیشتر بودن قطر و وجود نوار مشکی باعث می‌شود تا چشم فرد بزرگ‌تر و درشت‌تر از حالت عادی دیده شود. قطر لنزهای معمولی عموما ۱۴.۰۰ یا ۱۴.۲ میلی‌متر است. رایج‌ترین قطر لنز در ایران بین ۱۴ تا ۱۴.۵ میلی‌متر است.

چگونه با سایه چشم‌ها را درشت کنیم؟

برای درشت نشان دادن چشم بر روی پلک های بالا و پایین اندکی از سایه های قهوه ای روشن استفاده کنید و گوشه های خارجی چشم را نیز را با سایه های روشن و صدفی رنگ آرایش کنید. هرگز هم استفاده از سایه سفید در زیر ابروها را فراموش نکنید چرا که با این کار به چشمان خود برق و درخشانی بیشتری خواهید داد.

منبع: eyecandys

Related Articles

کامنت بگذارید