خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی چگونه بهترین مدل عینک طبی را برای کودکان انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین مدل عینک طبی را برای کودکان انتخاب کنیم؟

نویسنده فروغ بیداری
خرید عینک طبی بچه گانه

خرید عینک طبی بچه گانه

خرید عینک طبی بچه گانه نیازمند رعایت برخی اصول است. کودکان روحیه حساسی دارند و در مقابله با رفتار اطرافیان نمی‌توانند واکنش‌های درستی از خود نشان دهند. از آنجا که ممکن است کودکی عینک طبی دوست نداشته باشد اما برای اصلاح عیوب انکساری مجبور به استفاده از عینک باشد، شما به عنوان والدین باید حتما به همه مسایل مربوط به خرید عینک بچه‌گانه توجه داشته باشید.

حالا این مسائل چه هستند؟ در ادامه به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم. با فروشگاه عینک و لنز لوناتو همراه باشید.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

(اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت)

فیت بودن عینک طبی بچه گانه

عینک طبی بچه گانه

پس از انجام بینایی‌سنجی و مشخص شدن نمره عینک فرزندتان، مرحله بعدی پیدا کردن عینکی است که درست و راحت روی صورت او قرار بگیرد. عینکی که علاوه بر راحتی و ایمن بودن، دید کاملا واضحی هم برای فرزند شما ایجاد کند. برای انتخاب متناسب‌ترین عینک طبی کودک و نوجوان دنبال مدل‌هایی باشید که متناسب سن عرضه می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید از اندازه بودن عینک روی صورت کودک مطمئن شوید.

در مرحله بعدی باید به پد بینی عینک هم توجه کنید. پد بینی برخی از عینک‌های بچه‌گانه خیلی پایین است و باعث می‌شود تا عینک دایم به سمت پایین سر بخورد. هنگام خرید از ثابت ماندن عینک روی بینی کودک خود مطمئن شوید.

جنس فریم و نرم یا سفت بودن لولای دسته‌ی عینک را هم حتما قبل از خرید عینک طبی بچه گانه تست کنید. یادتان باشد که عینک بچه گانه باید نرم ، راحت و ایمن باشد. پس اندازه و راحتی دسته عینک هم بسیار مهم است تا درست روی گوش کودک قرار بگیرد.

جنس عینک بچه‌گانه

از مهم‌ترین مواردی که پیش از خرید عینک طبی بچه گانه باید مورد توجه قرار دهید، جنس فریم آن است. عینک کودکان همچون عینک بزرگسالان در دو جنس فلزی و پلاستیکی عرضه می‌شود. فریم فلزی فقط زمانی برای کودک مناسب است که پد بینی محکم و باکیفیت داشته باشد و سنگین هم نباشد. اما فریم پلاستیکی، مخصوصا آنهایی که از جنس استات و پلی‌کربنات هستند برای کودکان بسیار مناسبند. این پلاستیک‌ها تقریبا نشکن محسوب می‌شوند و با سبک زندگی بچه‌ها که پر از جنب‌وجوش و فعالیت‌های بدنی است، هم‌خوانی کامل دارند.

رنگ و شکل فریم عینک طبی

خرید عینک طبی بچه گانه

این قسمت از خرید برای بچه‌ها هم بسیار هیجان‌انگیز است. سعی کنید رنگی بخرید که کودک شما دوست دارد. این سبب می‌شود تا کودک عینک را همیشه با علاقه به چشم بزند و استفاده کند.

انتخاب لنز با دوام و ایمن برای عینک

خرید عینک طبی بچه گانه

بعد از انتخاب فریم مناسب، حالا نوبت انتخاب عدسی عینک بچه‌گانه است. شما باید عدسی مقاوم و ایمن که وضوح دید کاملی داشته باشد برای عینک فرزند خود انتخاب کنید. از آنجا که فعالیت کودکان زیاد است، پیشنهاد کارشناسان این است که حتما از عدسی‌های پلی‌کربناتی یا ترایوکس برای عینک طبی کودکان استفاده شود.

برای اطلاع شما باید بگوییم که ترایوکس حدود 10 درصد سبک‌وزن‌تر از عدسی‌های پلی‌کربناتی است.

همچنین، عدسی عینک کودکان باید توانایی مسدود کردن نورهای آبی را هم داشته باشد. محققان ثابت کرده‌اند که قرار داشتن در معرض نورهای آبی وسایل الکترونیکی برای مدت زمان طولانی می‌تواند سبب بروز سردرد، تاری دید، خشکی چشم و بی‌خوابی و بد خوابی شود. بنابراین هنگام خرید عینک طبی بچه گانه حتما به این مساله توجه داشته باشید.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

ضد UV بودن عدسی عینک

حتما هنگام خرید عینک برای کودکان به پوشش ضد یو وی آن هم توجه داشته باشید. از آنجا که کودکان بیشتر وقت خود را زیر نور خورشید و در بیرون از خانه سپری می‌کنند، بسیار مهم است که عینکشان ضد UV باشد.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

(اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت)

سوالات رایج در مورد خرید عینک طبی بچه گانه

آیا لازم است برای کودک عینک طبی یدک خریداری کنیم؟

از آنجایی که بچه‌ها معمولا خیلی به عینک خود وابسته می‌شوند، بهتر است برای آنها یک عینک یدک در نظر بگیرید. به‌ویژه اگر شماره عینک بالاست و بدون عینک از کارهای روزانه خود باز می‌مانند.

کدام عدسی برای عینک کودک مناسب است؟

عدسی‌های پلی‌کربنات و Trivex به طور قابل توجهی سبک تر از عدسی‌های پلاستیکی معمولی هستند. همین باعث می‌شود استفاده از عینک برای کودک راحت‌تر باشد.

دسته عینک کودکان با عینک بزرگسالان فرق دارد؟

دسته‌هایی که ساختار آنها بصورتی است که تا پشت گوش کشیده می‌شوند برای فیکس شدن بر روی صورت کودک و جلوگیری از افتادن عینک بسیار بهتر است. برای عینک کودک باید به دنبال دسته عینک با لولای فنری و انعطاف‌پذیر باشید.

آیا کودکان به عینک آفتابی هم نیاز دارند؟

بله آن‌ها به عینک‌های آفتابی ضد اشعه‌های UVA و UVB نیازمندند. استفاده از عینک آفتابی حتی در روزهای ابری که اشعه UV هنوز هم می‌تواند اثرات مضری داشته باشد، مهم است. کودکان بیرون از خانه در معرض اشعه ماورای بنفش قرار می گیرند که می‌تواند به صورت عمیقی در چشم نفوذ کرده و مشکلات ناشی از دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و بیماری‌های چشمی را در بزرگسالی افزایش دهد.

منبع: zennioptical

Related Articles

کامنت بگذارید