خانه اخباراخبار لوناتو آموزش ساخت 3 نوع تمیز کننده عینک در خانه برای افزایش طول عمر عدسی عینک

آموزش ساخت 3 نوع تمیز کننده عینک در خانه برای افزایش طول عمر عدسی عینک

نویسنده تیم لوناتو
تمیز کننده عینک

تمیز کننده عینک

اسپری‌های تمیز کننده عینک و انواع عدسی را علاوه بر اینکه می‌توان به صورت آماده تهیه کرد، می‌توان در خانه هم درست کرد. در این مطلب 3 روش ساخت تمیز کننده عدسی عینک را برایتان نوشته ایم.

تمیز کردن عدسی (لنز) عینک بخشی از زندگی روتین و روزمره شماست. پس باید این کار را جدی گرفت. اگر به طور منظم عدسی ها را پاک نکنید و حفاظت‌های لازم را انجام ندهید، این عدسی ها ممکن است تار شوند و به مرور زمان به چشم‌ها آسیب برسانند.

اما تمیز کردن روزانه و مکرر با آب امکان‎پذیر نیست. برای این کار شما نیاز به اسپری‌های پاک کننده عدسی عینک نیاز خواهید داشت.

محلول اسپری تمیز کننده عینک و انواع لنز

اگر واقعا به تمیزی و سالم ماندن عینک خود توجه می‌کنید، می‌توانید عینک خود را به دست اسپری‌های پاک‌کننده بسپارید. محلول‌های تمیزکننده باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • این محلول‌های تمیزکننده شامل مواد شیمیایی با نسبت‌های صحیح است. به گونه‌ای که به لنزهای عینک آسیبی نرساند.
  • این اسپری‌ها در بطری‌هایی قرار داده شده‌اند که حمل آن آسان باشد و هر زمان که لازم بود، بتوان به راحتی از آن استفاده کرد.

برای اطمینان از بینایی بهتر و نبود هیچ‌گونه خاک و یا لکه روی لنزها، مطمئن شوید که از بهترین محلول تمیزکننده استفاده می‌کنید.

ترکیب آب و صابون

مقداری از مایع شوینده را در آب بریزید و بهم بزنید تا محلول شوینده عینک حاصل شود. می‌توانید در داخل بطری‌های اسپری ریخته و از آن استفاده کنید.

ترکیب الکل

دستورالعمل محبوب برای ساخت پاک‎کننده خانگی شامل ترکیب دو عنصر است. ابتدا یک بطری اسپری با سایز دلخواه انتخاب کنید. سه چهارم از بطری را با الکل پر کنید. دو قطره از مایع شوینده را به بطری اضافه کنید و به آرامی به هم بزنید تا حباب و کف ایجاد نشود. به این ترتیب محلول پاک‌کننده شما آماده است.

محلول Steam Preventative

این پاک‌کننده عینک به صورت پیش‌گیر بخار عمل می‌کند. یک چهارم صابون، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و نصف قاشق چایخوری روغن ساسافراس (sassafras) اجزای تشکیل‌دهنده محلول هستند. آب را تا جایی اضافه می‌کنیم که از سطح صابون بالاتر رود. این ترکیب را زیر حرارت اجاق به هم می‌زنیم تا زمانی که آب بجوش آید و صابون به طور کامل حل شود. سپس محلول را از روی شعله برداشته و گلیسیرین و روغن ساسافراس را اضافه می‌کنیم. بعد از سرد شدن محلول می‌توان در بطری ریخت و از آن استفاده کرد.

انواع و مشخصات تمیز کننده عینک و انواع لنز

تمیزکننده‌های زیادی برای لنز وجود دارند که در بازار به فروش می‌رسند. بنابراین آشنایی با تمیزکننده عینک و انواع لنز قبل از خرید می‌تواند به انتخاب شما دید بدهد. از این‌رو در این مطلب شما را با انواع تمیزکننده‌ها و نحوه کار آنها آشنا می‌سازیم.

تمیزکردن عدسی عینک با پارچه‌های میکروفیبر

تمیز کننده عینک

پارچه‌های تمیز کننده عینک میکروفیبر از جمله معروف‌ترین پارچه‌هایی هستند که برای پاک کردن لنزها استفاده می‌شود. این نوع پارچه‌ها برای پاک کردن همه نوع دستگاه می‎تواند استفاده شود. از لنزهای عینک گرفته تا یک تلوزیون HD صفحه بزرگ استفاده می‌شود. این تمیزکننده می‌تواند در کیف هر شخص جای داده شود تا در مواقع لزوم مانند پاک کردن لب‌تاپ و حتی گوشی موبایل استفاده شود.

از دید اکثر مردم بهترین بسته‌های تمیزکننده لنز، پارچه‌های پاک‌کننده میکروفیبر نم‌دار هستند که با مایع پاک‌کننده لنز مرطوب شده‌اند. در این حالت در هنگام پاک کردن لنزهای عینک از خراشیده شدن عینک جلوگیری می‎شود. این پارچه‌ها حتی وقتی خشک باشند، باز هم پاک‌کنندگی عالی دارند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام پاک کردن ابتدا با پارچه‌های میکروفیبر خشک، لنزها را پاک کنید. سپس اگر لکه‌ها مقاومت نشان دادند، از میکروفیبرهای مرطوب استفاده کنید. پارچه‌های میکروفیبر برای لنزها و عدسی‌های کوچک مناسب نیستند. زیرا توانایی پاک‌سازی گوشه‌ها را ندارند. باید روش دیگری برای پاک‌سازی اندیشید.

خرید عدسی عینک از فروشگاه آنلاین لوناتو

پاک‌کننده‌های لنز کمپرس‌شده هوا

تمیز کننده عینک

یک برس لنز چندمنظوره حاوی پمپ و یک دستمال پاک‎کننده و یا پارچه میکروفیبر می‌تواند یک روش مناسب برای پاک کردن عدسی محسوب شود.

نکته قابل توجه اینجاست که قبل از استفاده از هر نوع پارچه یا برسی، از یک روش کم‌تر ساینده مثل هوا استفاده کنید. از این‎رو از لوله‌های پلاستیکی با جنس خوب برای رساندن جریان هوا از کاف به محل مورد نظر استفاده می‌شود. بنابراین کمپرس‌های هوا می‌توانند گرد و خاک و کثیفی را از لابه‌لای عدسی و فریم خارج سازند.

پاک‌کننده‌ لنزهای تماسی

تمیز کننده عینک

برای تمیز کردن و رهایی یافتن از غبار و کثیفی‎های ته‌نشین شده بر روی لنزهای تماسی، از پاک‎کننده‎های استریل شده استفاده می‎شود.‌ این پاک‌کننده‎ها که محلول‌های ایزوتونیک هستند توسط شرکت‌های تولیدکننده لنزهای تماسی عرضه می‌شود. بر اساس توصیه‌های اپتیسین تمیزکردن لنزها و زدودن گردوخاک از لنزها باید به صورت روزانه صورت گیرد و پس از شست‌وشو در جعبه لنز قرار داده شود. محل قرارگیری لنزها خود حاوی محلول‌هایی است که به ضدعفونی کردن لنزها کمک می‌کند تا از بروز هر گونه عفونت در چشم جلوگیری کند. بنابراین استفاده از محلول‌های پاک‌کننده برای لنزهای تماسی، هم برای تمیزکردن و استریل کردن بکار می‌رود و هم محل مناسبی برای نگهداری لنزها (هنگامی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند) محسوب می‌شود. این محلول‌ها را می‌توان هم برای لنزهای تماسی نرم و هم برای لنزهای تماسی سخت استفاده کرد که توسط برندهای معتبری همچون AMO، Boston، Lobob، Renu و Opti-Free ساخته شده است.

پاک‌کننده‌های لنز اولتراسونیک

تمیز کننده عینک

پاک‌کننده‌های اولتراسونیک از بهترین سیستم‌های تمیز کننده‌ عینک در دنیا محسوب می‌شوند. کیفیت این دستگاه چندین‌بار تست شده و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل شده است. از تمیزکننده‎های اولنراسونیک معمولا در بیمارستان برای پاک کردن لنزها و عینک‌های جراحی استفاده می‌شود. این نوع پاک‌کننده‌ها دارای نوع خانگی نیز هستند که قیمت مناسب‌تری دارد.

تمیز کننده عینک peeps

این تمیزکننده‎ها مانند دو دستگیره هستند که در هر دو طرف حاوی پارچه‌های تمیزکننده هستند. تا بدون برخورد دست بتوان عمل پاک‌سازی را انجام داد.

Related Articles

کامنت بگذارید