خانه راهنمای تمیز کردن شیشه عینک‌ طبی

راهنمای تمیز کردن شیشه عینک‌ طبی

نویسنده فروغ بیداری
تمیز کردن شیشه عینک‌

تمیز کردن شیشه عینک‌ طبی

تمیز کردن شیشه عینک‌ طبی برای شمایی که عینکی هستید، از جمله کارهایی است که همیشه و هر روز باید انجام دهید.

شیشه‌های عینک طبی هر لحظه در معرض آلودگی، چرب شدن و بخار گرفتن هستند. اما شما به‌عنوان یک فرد عینکی می‌توانید عدسی‌های خراش‌دیده را تمیز کنید و تاری آنها را از بین ببرید تا دید بهتر و واضح‌تری داشته باشید.

برای این منظور از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مطلب با فروشگاه آنلاین لوناتو همراه باشید.

1- از دستمال میکروفایبری برای تمیز کردن شیشه عینک استفاده کنید

دستمال میکروفایبر

همیشه وقتی یک عینک نو خریداری می‌کنید، حواستان باشد که دستمال میکروفایبری مخصوص برای تمیز کردن عدسی عینک را هم دریافت کنید. این دستمال‌ها برای زدودن هر نوع آلودگی بسیار عالی هستند. اگر به هر دلیلی این تکه پارچه را ندارید، یک دستمال نرم و عاری از هرگونه پرزی را برای تمیز کردن شیشه عینک‌ انتخاب کنید. مثلا پارچه‌های نخی بسیار مناسب هستند.

توجه داشته باشید، در تهیه پارچه از مواد نرم‌کننده استفاده نشده باشد زیرا سطح شیشه عینک را از بین می‌برد. همچنین از پارچه‌های زبر هم خودداری کنید زیرا روی شیشه خراش ایجاد می‌کند.

2- از اسپری پاک‌کننده شیشه عینک استفاده کنید

این محلول‌ها به طور اختصاصی برای تمیز کردن عدسی عینک تولید می‌شوند؛ تا بدون ایجاد هرنوع آسیب یا خراشی، سطح شیشه را به‌خوبی تمیز کنند. این محلول را روی شیشه اسپری و با دستمال میکروفایبری آن را تمیز کنید.

هرگز از بزاق دهان خود برای تمیز کردن شیشه عینک استفاده نکنید.

3- از مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید

تمیز کردن شیشه عینک‌

اگر به هر دلیلی مایع شوینده شیشه عینک نداشتید، می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی روی شیشه ریخته، با انگشتان دست خود مایع را روی شیشه بمالید. سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید تا کاملا تمیز شود و همه چربی‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند.

4- عینک را با پارچه نرم تمیز کنید

تمیز کردن شیشه عینک‌

شیشه عینکی که خشک است را با پارچه نرم و مخصوص به صورت دورانی تمیز کنید. هرگز دستمال را روی شیشه نکشید و فقط به‌صورت دایره‌ای آن را حرکت دهید تا در طولانی مدت، عدسی از بین نرود.

5- پد عینک را هم تمیز کنید

تمیز کردن شیشه عینک‌

برای تمیز کردن شیشه عینک پس از شستن و خشک کردن عدسی عینک، چربی و هرنوع گرد و خاکی که روی پد عینک نشسته را هم تمیز کنید.

با استفاده از یک مسواک بسیار نرم، مایع ظرفشویی و آب داغ، روی پدها بکشید و آنها را بشویید. برای این منظور، درون یک ظرف کوچک، محلولی از مایع‌ظرفشویی و آب داغ درست کنید. مسواک را درون آن فرو کرده و سپس به آرامی روی سطح پد عینک و فریم آن بکشید.

در آخر، عینک را زیر آب داغ بشویید و با دستمال میکروفایبری آن را خشک کنید تا هیچ لکه‌ای باقی نماند.

6- در خانه محلول شست‌وشوی عینک بسازید

محلول شست‌وشوی عینک را می‌توانید خودتان در خانه تهیه کنید. برای این منظور به مواد زیر نیاز دارید:

  • مایع ظرفشویی
  • الکل ایزوپروپیل
  • پیمانه اندازه‌گیری
  • بطری اسپری کوچک
  • آب
  • دستمال میکروفایبر
تمیز کردن شیشه عینک‌
1- همه وسایل و ابزارهای یادشده در بالا را تمیز بشویید و خشک کنید.
2- برای تمیز کردن شیشه عینک‌ به اندازه مساوی الکل و آب را درون شیشه‌ی اسپری بریزید. سپس آن را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.
3- یک قطره مایع ظرفشویی به محلولِ درون شیشه اضافه کنید. در بطری را ببندید.
4- محلولی که درست کرده‌اید را روی عدسی عینک اسپری کنید. با استفاده از دستمال میکروفایبر شیشه عینک را تمیز و خشک کنید.
تمیز کردن شیشه عینک‌
5- برای پیشگیری از خراش برداشتن، کثیف و چرب شدن یا کدری، بهتر است همیشه بعد از تمیز کردن شیشه عینک‌ ، آن را درون پارچه نخی و نرم یا همان دستمال میکروفایبری بگذارید. سپس درون قاب عینک قرار دهید.

سوالات رایج در مورد تمیز کردن شیشه عینک‌ طبی

از چه دستمالی برای شیشه عینک می‌توانیم استفاده کنیم؟

دستمال‌های مخصوص عینک یا دستمال‌های میکروفایبری. اگر به هر دلیلی این تکه پارچه را ندارید، یک دستمال نرم و عاری از هرگونه پرزی را برای تمیز کردن شیشه عینک‌ انتخاب کنید. مثلا پارچه‌های نخی بسیار مناسب هستند.

ایا با مایع ظرفشویی می‌توان شیشه عینک طبی را تمیز کرد؟

بله می‌توانید. اگر اسپری مخصوی شیشه عینک نداشتید، می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی روی شیشه بریزید، با انگشتان دست خود مایع را روی شیشه بمالید. سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید تا کاملا تمیز شود و همه چربی‌ها و آلودگی‌ها از بین بروند.

پد عینک طبی را چگونه در خانه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن بخش‌های کوچک عینک همانند پدهای بینی به یک مسواک نرم نیاز دارید. لابه‌لای پدهای عینک را مسواک بزنید. مراقب باشید که دندانه‌های مسواک با عدسی عینک برخورد پیدا نکند زیرا روی آنها خش ایجاد می‌کند.

فریم پلاستیکی عینک طبی را چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن فریم‌های پلاستیکی می‌توانید از روش معمول، یعنی آب ولرم و مایع ظرفشویی کمک بگیرید. با یک مسواک نرم، فریم را برس بکشید و عدسی‌ها را بلافاصله بعد از شستن و آب کشیدن با دستمال میکروفایبری یا دستمال حوله‌ای بدون پرز خشک کنید.
مراقب باشید که هرگز از مواد قلیایی یا اسیدی برای تمیز کردن این فریم‌ها و عدسی‌ها استفاده نکنید زیرا بافت آن را از بین خواهد برد.

کامنت بگذارید