خانه راهنمای خرید و محصولات 10 تصور اشتباه درباره لنز طبی

10 تصور اشتباه درباره لنز طبی

نویسنده تیم لوناتو
لنز طبی

10 تصور اشتباه درباره لنز طبی

1- من نمی توانم از لنز طبی استفاده کنم

بله شما می توانید! با توجه به رشد تکنولوژی در این روزها تقریبا همه می تواند از لنز استفاده کنند. لنزهای چند کانون، لنزهای نرم و سخت ، لنزهای مخصوص چشم های آستیکماتیک ، لنزهای سفارشی که برای حالت های خاص چشم طراحی می شوند و ده ها مدل لنز دیگر همه این امکان را به وجود می آورند شما بتوانید با هر مشکلی که دارید از لنز برای اصلاح بینایی خود استفاده نمایید.

2-لنز تماسی در پشت چشمم گم می شود!

لنز طبی

عضوی در چسم به اسم ملتحمه بین سفیدی چشم و پلک شما رو متصل کرده است که مانع از رفتن لنز به پشت چشم شما می شود.

3-لنزهای طبی راحت نیستند.

بعد از یک دوره تطبیق افراد حتی فراموش می‌کنند لنز گذاشته‌اند و هیچ حسی نسبت به آن ندارند. و برای افرادی که حساس‌تر هستند لنزهای مخصوص نرم‌تر نیز وجود دارد.

تصور اشتباه درباره لنز طبی

تصور اشتباه درباره لنز طبی

4-لنز به‌طور دائمی به مردمک چشم می‌چسبد.

فقط درصورتی‌که از لنزهای نرم استفاده می‌کنید و لنز بدوم رطوبت و خشک شود ممکن است این اتفاق بیافتد ولی با مرطوب نگه‌داشتن چشم توسط محلول‌های مخصوص لنز این لنزها دوباره از سطح چشم جدا می‌شوند.

5-مراقبت از لنزهای تماسی کار بسیار سختی است.

با یک کیت مراقبت لنز به‌راحتی لنز خود را تمیز و ضدعفونی کنید. حتی می‌توانید از لنزهای یک بار مصرف روزانه استفاده کنید. و یا با خرید لنزهای 30 روز تنها آخر هرماه لنز خود را درآورده و آن را تعویض نمایید.

6- استفاده از لنز تماسی باعث مشکلات چشمی می‌شود.

این درست است که استفاده از لنز چشمی ریسک یکسری از مشکلات چشمی را افزایش می‌دهد ولی اگر شما دستورات پزشک خود را مبنی بر نحوه نگهداری لنز، مدت زمان مصرف، دوره تعویض لنز را رعایت کنید استفاده از لنز کاملاً ایمن خواهد بود.

7-من هرگز نمی‌توانم از لنز استفاده کنم.

قطعاً شما می تونید – متخصصان چشم قبل از اینکه از مطب خارج شوید نحوه گذاشتن و برداشتن لنز را به شما آموزش می‌دهند و شما خیلی زودتر از انتظار یاد خواهید گرفت.

لنز طبی

تصور اشتباه درباره لنز طبی

8-لنز از چشم بیرون می‌افتد.

مدل‌های سخت قدیمی لنز ممکن بود هنگام ورزش و فعالیت‌های زیاد از چشم بیفتد ولی لنزهای جدید دارای ساختاری است که به‌طور کامل روی چشم شما می‌نشیند و به‌ندرت ناخواسته از چشم شما بیرون می‌افتد.

9- لنزها گران هستند.

بسیار از اوقات یک لنز خوب از یک عینک خوب ارزان‌تر  هست.

10- من پیرتر از آنم که از لنز استفاده کنم.

با ظهور لنزهای چندضلعی و لنزهای مخصوص چشم‌های خشک دیگر بالا رفتن سن مشکلی برای گذاشتن لنز به شمار نمی‌آید. آگه از دکترتان در این باره سؤال کنید حتماً سورپرایز خواهید شد!

Related Articles

کامنت بگذارید