خانه روش‌ تشخیص عینک آفتابی پرسول اصل از تقلبی

روش‌ تشخیص عینک آفتابی پرسول اصل از تقلبی

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی پرسول اصل

عینک آفتابی پرسول اصل چه مشخصاتی دارد؟

عینک آفتابی پرسول اصل ظرافت‌های خاصی دارد که با توجه به آنها می‌توانید آن را از نمونه‌های فیک تشخیص دهید. برای اینکه بدانید عینک آفتابی موردنظر شما اصل است یا تقلبی ادامه این مطلب را بخوانید.

پرسول یک کمپانی ایتالیایی است که مشخصا در زمینه تولید عینک آفتابی و عینک طبی فعالیت می‌کند.

پرسول از عبارت ایتالیایی «per il sole» به معنای «برای آفتاب» گرفته شده است. این کمپانی 20 سال قبل از اینکه ری-بن متولد شود، در سال 1917 راه‌اندازی شد و همچون ری-بن در همان دهه 1900 میلادی توسط شرکت لوکساتیکا خریداری شد. از این رو می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید عینک آفتابی در جهان است.

پرسول در ابتدا فقط برای خلبان‌ها و راننده‌های مسابقات اتومبیل‌رانی عینک می‌ساخت. اما اکنون در زمینه تولید عینک‌های آفتابی بادوام، مخصوصا عینک‌های‌ ورزشی شهرت دارد.

در ساخت و تولید عینک‌های آفتابی پرسول، از مواد بسیار باکیفیتی استفاده می‌شود که علاوه بر وضوح دید، از چشم‌ها هم در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. البته در برخی از مدل‌ها، قاب عینک بسیار شکننده است و باید با احتیاط زیاد از آنها استفاده کرد. شیشه‌های برخی مدل‌ها هم سنگین هستند و ممکن است از روی بینی به سمت پایین سر بخورند.

تشخیص عینک آفتابی پرسول اصل از تقلبی: جعبه عینک

عینک آفتابی پرسول اصل

تمامی عینک‌های طبی و آفتابی برند پرسول درون جعبه‌های مخصوص همین کارخانه عرضه می‌شوند. روی جعبه لوگوی پرسول به چشم می‌خورد. هر جعبه شامل گواهی‌نامه‌ی ضمانت پرسول است. روی این ضمانت‌نامه لوگوی پروسل درج شده است.

همچنین دستمال مخصوص عینک نیز با لوگوی پرسول نیز در این جعبه وجود دارد. توجه داشته باشید که قاب عینک هم باید حتما لوگوی این برند را داشته باشد.

تشخیص عینک آفتابی پرسول اصل از تقلبی: جنس عینک

فرقی نمی‌کند جنس عینک‌های پرسول از چه باشد؛ از عدسی‌های کریستالی گرفته تا فریم‌های استات و فلزی تمامی محصولات این برند با تکنولوژی‌های مخصوصی ساخته و تولید شده‌اند.

پرسول فقط تولیدکننده عینک نیست، بلکه یک هنرمند و خلاق هم هست که در ساخت محصولاتش ابتکار و ظرافت زیادی به خرج می‌دهد. تمامی عینک‌های پرسول از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد ساخته می‌شوند.

از مشخصات عینک آفتابی پرسول باید تکنولوژی‌ سیستم ساقه‌ای Meflecto اشاره کنیم. این اولین سیستم ساقه‌ای انعطاف‌پذیر جهان است که برای بیشترین میزان راحتی دسته‌های عینک و کاهش فشار روی سر ساخته شده است.

فناوری Meflecto به دسته عینک اجازه می‌دهد تا با توجه به فرم صورت، بهترین حالت را به خود بگیرد تا فرد بیشترین راحتیِ استفاده را تجربه کند.

تشخیص عینک آفتابی پرسول اصل از تقلبی: نشان تجاری

نشان تجاری پرسول، «فلش نقره‌ای» است. بیشتر عینک‌های این برند ایتالیایی دارای این علامت هستند. این فلش (پیکان) پهن و بزرگ نماد و سمبل پرسول است.

خالق این نماد فردی به نام Ratti است که در زمان خلق این اثر گفته بود: این پیکان، اسب جنگی من خواهد بود.

این نماد از اولین طراحی تا طرح کنونی‌اش شاهد تغییرات زیادی بوده است. تقریبا 30 مدل مختلف از این پیکان نقره‌ای در طول تاریخ ساخته و روی کالکشن‌های عینک‌های پرسول گنجانده شده است.

این نماد نقره‌ای که از جنس فلز ساخته می‌شود، باعث جذاب‌تر دیده شدن فریم عینک‌های پرسول می‌شود.

پیکان نقره‌ای پرسول اصل باید حتما فلزی باشد و به صورت هم‌سطح با فریم روی عینک نصب شده باشد. اگر این نماد پلاستیکی بود بدانید که عینک پرسول تقلبی است.

عینک آفتابی پرسول اصل

تشخیص عینک آفتابی پرسول اصل از تقلبی: لوگو

تمامی عینک‌های پرسول دارای لوگوی این برند هستند. لوگوی پرسول اصل در گوشه سمت راست بالای عدسی عینک حک می‌شود.

دسته عینک سمت راست عینک آفتابی پرسول نیز دارای این نوشته است: Hand Made in Italy (دست‌ساز ایتالیا).

شما باید سرواژه‌ی انگلیسی CE که از دو کلمه European Conformity گرفته شده است را نیز روی دسته سمت راست ببینید.

روی دسته‌ی سمت چپ عینک آفتابی اصل پرسول نام مدل به همراه 3 یا 4 عدد که هم نوشته شده باشد که در انتهایشان هم کلمه یا حرفی درج شده است.

در این قسمت همچنین اطلاعات سایز عینک که دو عدد جداگانه است را هم باید ببینید.

در مورد پرسول و محصولاتش بیشتر بدانید

در آخر شاید بد نباشد اشاره کنیم که پرسول در سال 1930 میلادی بود که اولین دسته‌های انعطاف‌پذیر را به بازار عرضه کرد. این یکی از ویژگی‌های انحصاری عینک‌های برند پرسول است. این سیستم ساقه‌ای انعطاف‌پذیر در واقع از چند استوانه‌ی فلزی کوچک تشکیل شده‌اند که امکان خم و راست شدن دسته را فراهم می‌کنند.

همچنین، برند مشهور ایتالیایی عینک محصولات خود را تحت کالکشن‌های خاصی با عناوین جالب و متفاوت عرضه می‌کند. مثلا می‌توان به عناوینی همچون استیو مک کویین (Steve McQueen™)، مجموعه خطاطی‌ها (Calligrapher Edition)، گالری 900 (Galleria 900)، مجموعه ماشین تحریر (Typewriter Edition)، بزرگداشت سبک وینتیج (Vintage Celebration) و مجموعه بازتابی (Reflex Edition) اشاره کرد.

به طور مثال، عینک‌های مجموعه «بزرگداشت سبک وینتیج» نمادی از بافت و رنگ‌های گرم و الهام از عناصر زمین است. ویژگی انحصاری این مجموعه استفاده از لایه استاتی (كائوچو) روی فریم عینک است.

در عینک‌های آفتابی پرسول از عدسی‌های کریستالی به منظور فیلتر کردن اشعه‌های مضر برای محافظت چشم استفاده شده است.

شرکت پرسول با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از شروع فعالیتش، نه تنها به اصل خود وفادار باقی مانده، بلکه صاحب طراحی‌های مد روز عینک‌های آفتابی هم است. در تولید عینک‌های آفتابی پرسول، از موادی استفاده می‌شود که دید واضح و مراقبت از چشم‌ها در برابر نور خورشید را تضمین کند.

سوالات رایج در مورد خرید عینک اصل پرسول

اصل یا فیک بودن عینک پرسول را چگونه تشخیص دهیم؟

به جعبه، دستمال عینک، کارت ضمانت و اطلاعات روی دسته و عدسی عینک آفتابی توجه کنید.

پرسول عینک طبی هم دارد؟

بله این برند ایتالیایی در زمینه ساخت عینک‌های طبی و آفتابی زنانه و مردانه فعالیت می‌کند؟

برند عینک پرسول برای کدام کشور است؟

ایتالیا

تکنولوژی Meflecto در عینک‌های پرسول چیست؟

باعث می‌شود تا دسته انعطاف پذیری زیادی داشته باشد و بر اساس فرم صورت فرد تغییر حالت دهد؛ تا عینک روی صورت راحت باشد و دسته‌ها به گوش و سر فشار وارد نکنند.

منبع: eyerim

کامنت بگذارید