خانه اخبار چگونه از بخار کردن عینک هنگام استفاده از ماسک جلوگیری کنیم؟

چگونه از بخار کردن عینک هنگام استفاده از ماسک جلوگیری کنیم؟

نویسنده تیم لوناتو
بخار نکردن عینک با ماسک

بخار نکردن عینک با ماسک

برای بخار نکردن عینک با ماسک می‌توانید چندین روش مختلف را انجام دهید. این کارها هر کدام به تنهایی به شما کمک می‌کنند تا از بخار گرفتن شیشه‌های عینک در زمان استفاده از ماسک پزشکی پیشگیری کنید.

علت بخار کردن شیشه عینک در هنگام ماسک زدن

ماسک قسمت اعظم هوای بازدم را به سمت جایی هدایت می کند که با عینک طبی شما در تماس است. بخار از چگالش بخار آب گرم در سطح خنک کننده شیشه عینک ایجاد می شود و قطرات ریز ایجاد می شود که باعث پراکندگی نور و کاهش توانایی لنز در انتقال کنتراست می شود.

حتی بدون ماسک ، افرادی که عینک می زنند و در آب و هوای سرد زندگی می کنند، احتمالاً هنگام بازگشت در فضای باز بعد از بیرون آمدن در خارج از منزل، وقتی که سرد است این مشکل را دارند.

جلوگیری از بخار کردن عینک طبی

سوال اصلی اما این است که برای بخار نکردن عینک با ماسک چه باید کرد؟ در ادامه روش هایی که می توانید از آن برای حل مشکل ماسک برای عینکی ها استفاده کنید را بیان خواهیم کرد.

1- آب و صابون

شیشه‌های عینک طبی خود را با آب و صابون بشویید و سپس با دستمال مخصوص عینک خشک کنید. صابون یک لایه ظریف روی عدسی عینک به‌وجود می‌آورد که از بخار گرفتن آن جلوگیری می‌کند.

2- کف ریش

شیشه‌های عینک طبی خود را با آب و صابون بشویید و سپس با دستمال مخصوص عینک خشک کنید. برای این منظور مقدار کمی کف ریش روی هر دو طرف عدسی‌های عینک بریزید و بگذارید خشک شود. سپس با دستمال نرم و خشک آن را پاک کنید.

مراقب باشید که مواد سازنده کف ریش به پوشش‌های عینک طبی شما آسیبی وارد نکند. عدسی برخی عینک‌ها پوشش‌های حساسی دارند. حتما پیش از انجام این کار با کارشناس اپتیک مشورت کنید.

3- سفت کردن بالای ماسک روی بینی

اگر ماسک طوری روی صورت قرار گیرد که از قسمت بالایی ماسک (روی بینی) هوای کمتری خارج شود، به پیشگیری از بخار گرفتن عینک کمک می‌کند.

ماسک‌هایی که دارای نوار شکل‌پذیر در بخش بالایی هستند که شکل قوس بینی را به خود می‌گیرند، به‌خوبی از عبور هوای گرم از بالای ماسک جلوگیری می‌کنند. این نوار آلومینیومی را روی بینی سفت کنید تا هوای نفستان به عدسی عینک نرسد.

4- گذاشتن عینک روی ماسک

برای بخار نکردن عینک با ماسک باید بعد از گذاشتن ماسک، عینک را به چشم بزنید. این باعث می‌شود تا پل عینک قسمت بالای ماسک را بپوشاند. یعنی هوای گرم نمی‌تواند از بالای ماسک خارج شود و به سمت عینک بیاید. در نتیجه هوای کمتری به عدسی عینک می‌رسد و بخار نمی‌کند.

5- استفاده از دستمال کاغذی برای بخار نکردن عینک

شما می توانید با قرار دادن یک دستمال کاغذی در بالای ماسک خود جلوی نفوذ هوای باز دم خود را به شیشه عینک تان بگیرید. این کار باعث می شود تا بدون مشکل بخار کردن عینک بتوانید از ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از بخار کردن عدسی عینک پیشگیری کنیم؟

6- دستمال ضد بخار عدسی عینک

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، خریدن دستمال‌های مخصوص و ضد بخار عینک است. بنابراین، بهتر است هنگام خرید دستمال‌های مخصوص تمیز کردن عینک طبی یا عینک آفتابی ، نمونه‌هایی را انتخاب کنید که خاصیت ضد بخار دارند.

البته باید توجه داشته باشید که اغلب این دستمال‌ها یک بار مصرف هستند و پس از پاک کردن هر دو عدسی عینک، خاصیت خود را از دست می‌دهند و باید دور انداخته شوند. اما برای این روزهای کرونایی گزینه‌های بسیار مناسبی بشمار می روند.

7- اسپری ضد بخار عدسی عینک

یکی دیگر از وسایلی که می‌توانید برای پیشگیری از بخار کردن شیشه عینک خریداری کنید، اسپری‌های ضد بخار هستند. روی دو طرف شیشه عینک این محلول را اسپری کنید، اجازه دهید خشک شود. سپس با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز آن را پاک کنید.

البته همیشه دستورالعمل استفاده روی بسته محصولات را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که به روش صحیح آن را انجام می‌دهید و بهترین نتیجه را بدست خواهید آورد.

8- شامپو بچه

یک یا دو قطره شامپو بچه داخل هر لنز بچکانید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را آب کشیده و از عینک ضد بخار خود لذت ببرید. عملکرد شامپو نیز کاملا مانند اسپری‌های ضد بخار است.

سوالات رایج در مورد بخار نکردن عینک با ماسک

با کف ریش می‌توان جلوی بخار کردن شیشه عینک هنگام استفاده از ماسک را گرفت؟

بله. برای این منظور کمی کف ریش روی هر دو طرف عدسی‌های عینک بریزید و بگذارید خشک شود. سپس با دستمال نرم و بدون پرز آن را پاک کنید.

چگونه از بخار کردن عینک در زمان ماسک زدن پیشگیری کنیم؟

ماسک را بگذارید. گیره‌ی بینی آن را کاملا سفت کنید. عینک را روی آن بگذارید به طوری که پل عینک روی ماسک را بپوشاند. به این صورت بخار تنفس شما به عدسی عینک نمی‌رسد.

چگونه با دستمال کاغذی می‌توان از بخار کردن شیشه عینک با ماسک جلوگیری کرد؟

یک عدد دستمال کاغذی را لوله کنید. با نوار چسب آن را به بخش داخلی ماسک بچسبانید. ماسک را بزنید و سپس عینک را روی چشم بگذارید.

چه کنیم شیشه عینک با ماسک بخار نکند؟

قبل از پوشیدن عینک، آن را با آب‌صابون بشویید. با دستمال عینک خشک کنید. همین.

منبع: theconversation

Related Articles

کامنت بگذارید