خانه عینک گرد آفتابی را با چه تیپ و لباس‌هایی باید پوشید؟ ماجراجوها بیشتر دنبال این فرم عینک هستند

عینک گرد آفتابی را با چه تیپ و لباس‌هایی باید پوشید؟ ماجراجوها بیشتر دنبال این فرم عینک هستند

نویسنده تیم لوناتو
عینک گرد آفتابی

عینک گرد آفتابی مناسب چه کسانی است؟

عینک گرد آفتابی را باید افرادی استفاده کنند که فرم صورت آنها مربعی یا مستطیلی است. کسانی هم که صورت لوزی‌شکل و الماسی دارند نباید هرگز سراغ فریم گرد بروند.

شکل عینک آفتابی که قصد خرید آن را دارید بسیار مهم است زیرا باید با تیپ و استایل شما همخوانی کامل داشته باشد. عینک آفتابی همیشه یکی از فاکتورهای اصلی و مهم تیپ افراد است. بنابراین یک انتخاب اشتباه می‌تواند همه استایل شما را بد و نامناسب جلوه دهد.

عینک‌های آفتابی در فرم‌ها و شکل‌های متنوعی عرضه می‌شوند از خلبانی و گربه‌ای گرفته تا گرد و مربعی.

عینک آفتابی با فریم گرد یکی از گزینه‌های محبوب بین مردم است. که با نام‌های هری‌پاتری یا جان‌لنونی هم شناخته می‌شود.

برای آشنایی با این فریم‌ها تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی لوناتو همراه باشید.

عینک دودی گرد

عینک گرد آفتابی دقیقا چه مدلی است؟

فریم‌های گرد متنوعی در بازار وجود دارند که برخی از آنها بیشتر از بقیه دایره‌ای هستند. به طور مثال، عینک خلبانی کلاسیک یک عینک گرد محسوب می‌شود با اینکه تا حدی حالت اشکی دارد اما فریم گرد به آن می‌گویند.

عینک‌های جان لنونی کاملا گرد و دایره‌ای هستند و در جهان با عنوان teashades از آنها یاد می‌شود.

بسیاری فریم‌های دیگر را نیز می‌توان در دسته عینک‌های گرد دسته‌بندی کرد. به طور مثال، عینک‌هایی که قاب ضخیم در بالای عدسی دارند جزو این دسته هستند. یا عینک‌های ورزشی اغلب گرد محسوب می‌شوند. حتی فریم گربه‌ای هم نوعی عینک گرد است که لبه‌های آن تیز و کشیده شده است.

اینکه چه نوع عینک گرد آفتابی را انتخاب کنید به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد. اما مهم‌ترین مساله، فرم صورت شماست.

چه نوع عینک گرد آفتابی به صورت من می‌آید؟

اگر تیپ و لباس‌های خوب و زیبایی داشته باشید، تقریبا هر نوع عینک گردی می‌تواند مناسب شما باشد. اما همان طور که گفتیم، عینک باید بر اساس شکل صورت انتخاب شود. برای اینکه بدانید چه فریمی با صورت شما تناسب دارد پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید. ما در اینجا به طور کامل در این رابطه برایتان توضیح داده‌ایم:

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب عینک آفتابی : چگونه فرم مناسب صورت خود را پیدا کنیم؟

اما به طور کلی، عینک آفتابی گرد برای 4 فرم صورت مناسب است:

  • مربعی: در این فرم، درازی صورت و فاصله گونه‌ها با هم یک اندازه هستند. همچنین چانه، خط فک و پیشانی عرض برابری دارند.
  • بیضی: با این فرم صورت هر عینکی را می‌توان ست کرد. زیرا همه اجزای صورت با هم تناسب دارند.
  • قلبی: در این مدل، چانه بسیار تیز است، فک پهن است و پیشانی پهن‌تر از دیگر بخش‌های صورت است.
  • کشیده و مستطیلی: درازی صورت از پهنای آن بیشتر است.

این را در نظر داشته باشید، عینک نباید شبیه فرم صورت شما باشد. یعنی اگر صورتتان مربعی است، بدنبال عینک گرد باشید. یا اگر صورت کشیده دارید، عینک مربعی انتخاب کنید.

افرادی که صورت لوزی‌شکل و الماسی دارند نباید هرگز سراغ فریم گرد بروند. البته فریم‌های بیضی را می‌توانند انتخاب کنند اما عینک نباید کاملا گرد و دایره‌ای باشد.

عینک گرد آفتابی
کسانی که صورت گرد دارند می‌توانند علاوه بر مدل‌های مربعی و مستطیلی، فریم‌های بیضی هم انتخاب کنند. اما نباید هرگز عینک گرد انتخاب کنند.

اما برعکس، آنهایی که صورت مربعی و بیضی‌شکل دارند بهتر است سراغ فریم‌های گرد بروند تا تناسب صورت و عینک به طور کامل حفظ شود.

این بایدها و نبایدها برای این است که شما چهره و تیپ زیباتری داشته باشید و ظاهرتان همیشه شیک دیده شود.

با عینک گرد آفتابی چه تیپی زیباتر است؟

با عینک گرد دودی می‌توانید تیپ رسمی و تیپ غیررسمی داشته باشید. این فریم برای هر دو استایل مناسب است.

اما مساله مهم برای تیپ زدن با این عینک‌ها توجه به جزئیات لباس و اکسسوری‌های دیگر است؛ از رنگ و طرح گرفته تا سایز و ظریف‌کاری‌هایی که روی عینک وجود دارد.

مدل‌های مدرن عینک گرد آفتابی اغلب از جنس استات یا پلاستیک ساخته می‌شوند. این متریال‌ها برای لباس‌های راحتی و غیررسمی بهترین گزینه هستند.

تصور کنید ریلکس لب ساحل دراز کشیده‌اید، یک لیوان موهیتو کنار دستتان است و دارید از آفتاب لباس می‌برید. در چنین شرایطی بهتر است یک عینک کاملا متناسب با فضا به چشم داشته باشید. بهترین گزینه برای این موقعیت، عینک‌های ویفرر یا گربه‎‌ای هستند.

این روزها عینک‌های گرد و کلاسیک با بدنه‌ی فلزی بسیار شیک و باکلاس به‌نظر می‌رسند و برای دوست‌داران تیپ آوانگارد و ماجراجویانه بهترین گزینه بشمار می‌روند.

اما توصیه می‌کنیم قبل از خرید چنین عینکی، چشم‌های خود را ببندید، ذهنتان را از هر فکری خالی کنید و ببینید با چنین عینکی چه شکلی می‌شوید و آیا تیپ کلاسیک با سبک زندگی کنونی شما همخوانی دارد یا خیر!

عینک گرد آفتابی

آیا عینک گرد آفتابی به من می‌آید؟

فقط خودِ شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا عینک گرد برایتان مناسب است یا خیر. عینک‌های گرد بسیار متنوعی در بازار هستند و باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که متناسب تیپ و فرم صورت شما باشد.

این را به خاطر داشته باشید که عدسی عینک‌ها را می‌توانید به رنگ دلخواه انتخاب کنید و در این زمینه محدودیتی ندارید. پس توجه خود را روی فریم بگذارید.

منبع: eyebuydirect

سوالات رایج در مورد عینک گرد آفتابی

عینک آفتابی گرد را با چه تیپی باید ست کرد؟

اغلب مردم تصور می‌کنند این فرم عینک برای کسانی که تیپ‌های هنری، ماجراجویانه یا حتی آوانگارد دارند گزینه‌ی مناسبی است. اما باید بدانید عینک آفتابی با فریم گرد را حتی با تیپ رسمی هم می‌توان ست کرد. یعنی فقط کافیست مطمئن باشید که فریم گرد به صورت شما می‌آید. بعدش با هر تیپی که بخواهید می‌توانید آن را ست کنید.

عینک گرد آفتابی به صورت با فرم مربعی می‌آید؟

بله این فرم عینک دقیقا متناسب صورت‌های مربعی است. برای اینکه گردی عینک، زوایای تیز صورت را متعادل‌تر نشان می‌دهد.

آیا کسی که صورت گرد دارد می‌تواند عینک گرد هم استفاده کند؟

ترجیحا خیر، استفاده نکند بهتر است. فریم عینک باید بر اساس فرم صورت انتخاب شود. وقتی کسی صورتش گرد است یعنی هیچ زاویه‌ای را در سراسر چهره او نمی‌توان پیدا کرد. به همین خاطر بهتر است با کمک عینکی که زاویه‌دار است از گردی صورتش بکاهد، نه اینکه با یک عینک گرد، این فُرم دایره‌ای را تشدید کرد.

با کت‌وشلوار هم می‌توان عینک گرد پوشید؟

عینک گرد آفتابی در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود. مثلا مدل‌های خلبانی کلاسیک را هم می‌توان نوعی عینک آفتابی گرد به حساب آورد. بنابراین، اگر مدل‌های کلاسیک عینک گرد را انتخاب کنید، چرا که نه!

کامنت بگذارید