خانه انواع لنز رنگی : چگونه بهترین لنز را انتخاب کنیم؟

انواع لنز رنگی : چگونه بهترین لنز را انتخاب کنیم؟

نویسنده تیم لوناتو
انواع لنز رنگی

انواع لنز رنگی

انواع لنز رنگی توسط برندهای مختلف تولید می‌شود تا کسانی که تصور می‌کنند چهره‌شان تکرای شده، بتوانند تغییرات اساسی در صورت خود ایجاد کنند.

اگر از چهره‌ی کنونی خود خسته شده‌اید و به دنبال یک تنوع هستید تا حس شادابی و زیبایی به چهره‌تان ببخشد، لنز رنگی می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

این لنزها تنها رنگ چشمان شما را تغییر نمی‌دهند بلکه چشمان شما را تبدیل به نقطه‌ای برجسته‌و تاثیرگذار از چهره‌تان می‌کنند.

لنز رنگی مدل ها و انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را هرکجا و در هر شرایطی استفاده کرد؛ چه در محیط کار، چه مراسمات غیررسمی و دوستانه و چه در مراسمات تشریفاتی و مجلل.

شما فقط می‌بایست با شناخت انواع لنز رنگی و رنگ‌های مختلفشان بهترین آن‌ها را بسته به نوع پوشش و ویژگی‌های ظاهری خود انتخاب کنید و خوش بدرخشید.

لنزهای رنگی در انواع مختلفی وجود دارند و وارد بازار می‌شوند، همچون لنزهای پلانو و لنزهای طبی تجویز شده توسط پزشک.

انواع لنز طبی رنگی (تجویز پزشک)

این لنزها با تجویز پزشک خریداری می‌شوند و برای افرادی که مشکلات بینایی دارند است. برای مثال برخی از اینها ممکن است برای نزدیک بینی، دوربینی و یا آستیگمات باشند. این لنزها علاوه بر این که دید شما را اصلاح خواهند کرد، با داشتن رنگی متفاوت، چهره‌ای تازه و زیبا به شما خواهد بخشید.

لنزهای رنگی پلانو

این لنزها با هدف اصلاح بینایی تولید نشده‌اند و تنها به عنوان لوازم آرایشی استفاده می‌شوند. این لنزها فقط رنگ چشمان شما را تغییر خواهند داد و در واقع با هدف تغییر چهره و ظاهر تولید شده‌اند.

اگر این لنزهای رنگی از برندهای خوب و موفق لنز باشند، بسیار طبیعی جلوه خواهند کرد.

این لنزها رنگ بخشی از چشم را که عنبیه نامیده می‌شود، تغییر می‌دهد. خطوط ، نقاط و شکل این لنزها طوری طراحی شده‌اند که کاملا شبیه با عنبیه باشند و در چشم کاملا طبیعی جلوه کنند.

قسمت مرکزی چشم مردمک نام دارد بی رنگ و شفاف است، تا اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن ببینید. معمولا قیمت این لنزها گران‌تر از لنز طبی است، اما اگر جزو افرادی هست که به دنبال تنوع و زیبایی هستید انواع لنز رنگی را می‌توانید با انتخابی درست، بسته به شرایطتان انتخاب کنید.

انواع لنز چشم

معرفی انواع لنز رنگی

امروزه انواع لنز رنگی در طرح ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجودند که قادر هستند رنگ چشمان شما را تغییر دهند.

انواع لنز رنگی به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • لنزهای تقویت‌کننده رنگ چشم: این نوع از لنزها به منظور تقویت رنگ چشم ساخته شده‌اند و رنگ چشم را تماما تغییر نمی‌دهند. در واقع این لنزها رنگ چشمان خودتان را زیباتر جلوه می‌دهند و تغییر زیادی در رنگ چشمانتان نخواهند داشت. این لنزها بیشتر از همه برای افرادی مناسب است که چشمان روشن‌تری دارند در حالیکه با چشمانی کمی تیره تر از چشمان خودشان ممکن است جذاب‌تر به نظر برسند.
  • لنزهای رنگی خاص: این لنزها معمولا با هدف خاص ساخته می‌شوند تا به چهره‌ی شما نیز دیدی خاص ببخشند. برای مثال این گونه لنزها گزینه‌ی مناسبی برای هالووین و یا دیگر مراسمات خاص می‌تواند باشد.
  • لنزهای رنگی راحت (handling tint): این گونه لنزها رنگ چشمان شما را تغییر و یا بهبود نمی‌دهند. این رنگ‌ها صرفا رنگی در بدنه‌ی خود دارند تا بتوان بهتر آن‌ها را در پک لنز تشخیص داد و راحت تر از آن‌ها استفاده کرد.

راهنمای انتخاب بهترین لنز رنگی بر اساس چهره

انتخاب رنگ لنز طبی شما بهتر است که با توجه به میزان زمان استفاده‌ی شما از این لنز انتخاب شود.

اگر تصمیم دارید که این لنزها را به صورت روزانه مصرف کنید، بهتر است که از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید.

اگر این لنزها را برای مراسم خاصی می‌خواهید، می‌توانید رنگ‌های متفاوت‌تر از رنگ چشم خودتان را بسته به چهره‌ی خود انتخاب کنید، تا اینکه تفاوت‌هایتان بیشتر جلوه کند.

بهتر است قبل از انتخاب هرگونه رنگ متفاوتی با افرادی که متخصص زیبایی هستند مشورت کنید، تا شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کنند. رنگ لنزی که انتخاب می‌کنید بیشتر از همه چیز به این بستگی دارد که رنگ چشم طبیعی شما روشن است و یا تیره.

انواع لنز رنگی

1- انواع لنز رنگی مناسب برای چشم‌های روشن

اگر ترجیح می‌دهید که ظاهر خود را به صورت نامحسوسی تغییر دهید، بهتر است که از لنزهای بهبود رنگ چشم استفاده کنید. این لنزها رنگ چشمانتان را شفاف‌تر و زیباتر از قبل نشان خواهند داد.

اگر دوست دارید که رنگ های مختلف را در چشم خود امتحان کنید، رنگ‌های خاکستری و سبز انتخاب‌های خوبی برای افرادی است که ذاتا چشم هایی آبی دارند.

اگر دوست داشته باشید که تفاوت ظاهری‌تان محسوس‌تر باشد و خودتان رنگ چشمتان سبز و یا آبی است، می‌توانید از توناژ رنگ‌های گرم، مثل قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

2- انواع لنز رنگی مناسب برای چشم‌های تیره

لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای افرادی چشم مشکی است. اگر چشمان تیره‌ای دارید، بهتر است برای داشتن تغییری نامحسوس از لنزهای فندقی رنگ و یا قهوه‌ای عسلی استفاده کنید.

اگر دوست دارید تغییر مشخصی داشته باشید می‌توانید از رنگ‌هایی همچون آبی، بنفش و یا سبز استفاده کنید.

انواع لنز

انواع لنز رنگی سفارشی

برخی از سازندگان و برندهای مختلف لنز، معمولا در بخش ارتباطات با مشتری، سفارشات رنگ‌های مختلف لنز را، بسته به شرایط مشتری‌ها، قبول می‌کنند. لنزهای سفارشی معمولا از ترکیب رنگ‌های مختلف با چگالی‌های مختلف ساخته می‌شوند. این لنزها معمولا نیمه شفاف هستند و ظاهری طبیعی دارند.

علاوه بر این نقص های مختلف چشم را نیز می‌توان از طریق این لنزها پنهان نمود. مزیت دیگری که این لنزها می‌توانند داشته باشند این است که برای اصلاح دید مختلف نیز قابل سفارش هستند. همانطور که امروزه بسیاری از بازیکنان و ورزشکاران از این نوع لنزهای رنگی برای تصحیح بینایی خود و زیبایی، استفاده می‌کنند.

سوالات رایج در مورد انواع لنز رنگی

برای کسانی چشم آبی دارند چه رنگ لنز مناسب تر است؟

اگر دوست داشته باشید که تفاوت ظاهری‌تان محسوس‌تر باشد و خودتان رنگ چشمتان سبز و یا آبی است، می‌توانید از توناژ رنگ‌های گرم، مثل قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

برای چشم مشکی چه رنگ لنزی مناسب است؟

برای داشتن تغییری نامحسوس از لنزهای فندقی رنگ و یا قهوه‌ای عسلی استفاده کنید. اگر دوست دارید تغییر مشخصی داشته باشید می‌توانید از رنگ‌هایی همچون آبی، بنفش و یا سبز استفاده کنید.

منظور از لنز تقویت کننده رنگ چشم چیست؟

این لنزها رنگ چشمان خودتان را زیباتر جلوه می‌دهند و تغییر زیادی در رنگ چشمانتان نخواهند داشت.

لنز پلانو چیست؟

این لنزها با هدف اصلاح بینایی تولید نشده‌اند و تنها به عنوان لوازم آرایشی استفاده می‌شوند. این لنزها فقط رنگ چشمان شما را تغییر می‌دهند و در واقع با هدف تغییر چهره و ظاهر تولید شده‌اند. یعنی صرفا جنبه زیبایی دارند و طبی نیستند.

کامنت بگذارید