خانه اخبار آیا می‌دانید رنگ‌های مختلف شیشه عینک طبی برای چه موقعیت‌هایی مناسب است؟

آیا می‌دانید رنگ‌های مختلف شیشه عینک طبی برای چه موقعیت‌هایی مناسب است؟

نویسنده تیم لوناتو
انواع رنگ شیشه عینک طبی

انواع رنگ شیشه عینک طبی

انواع رنگ شیشه عینک طبی برای موقعیت‌های مختلف قابل استفاده است. با اینکه خیلی کم پیش می‌آید افراد عینک طبی خود را با عدسی‌های رنگی انتخاب کنند، اما باید بدانید این نوع عینک‌ها طرفداران خود را دارند. رنگ‌های متنوعی هم برای عدسی عینک وجود دارد.

هر کدام از عدسی‌های رنگی عینک طبی ویژگی‌های خاص خود را دارند.

با اینکه عدسی‌های رنگی عینک آفتابی زنانه یا مردانه، فقط برای جذابیت بیشتر طراحی می‌شوند و ویژگی خاص دیگری به عینک اضافه نمی‌کنند، اما رنگی بودن شیشه عینک طبی می‌تواند خاصیت درمان هم داشته باشد.

برای اینکه با ویژگی‌های رنگ‌های مختلف عدسی عینک طبی بیشتر آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

با لوناتو همراه باشید.

عدسی رنگی عینک طبی

انواع مختلف عدسی رنگی عینک طبی

هر کدام از انواع رنگ شیشه عینک طبی نورهای متفاوتی را فیلتر می‌کنند. در نتیجه برای محیط‌های متفاوتی مناسب هستند. در ادامه، این رنگ‌ها را معرفی کرده‌ایم و توضیح داده‌ایم چرا، چگونه و کجا از آنها استفاده کنید.

انواع رنگ شیشه عینک طبی: توسی

عینک طبی با شیشه‌ی توسی‌رنگ برای هر نوع آب‌وهوا به جز روزهای برفی مناسب است.

لنزهای خاکستری عینک طبی، بدون این که در رنگ‌ها تغییر ایجاد کنند، نور را کاهش می‎دهند. بنابراین، عینک‌هایی که عدسی توسی دارند برای رانندگی مناسب هستند.

شیشه توسی عینک طبی می‌تواند شدت نور و بازتاب‌های آن را کاهش دهند.

از آنجا که رنگ توسی عینک، در کنار کاهش میزان بازتاب نور، میدان و عمق دید فرد را هم زیاد می‌کند برای فعالیت‌هایی که دید طبیعی در آنها بسیار مهم است، مناسب است.

انواع رنگ عدسی عینک طبی: قهوه‌ای

عدسی قهوه‌ای‌رنگ عینک طبی برای هوای آفتابی و نیمه‌ابری مناسب است.

رنگ‌های قهوه‌ای در عدسی عینک، با از بین بردن رنگ‌های خنثی، کنتراست و عمق تصویر بیشتر برای فرد ایجاد می‌کنند. البته لنزهای قهوه‌ای باعث ایجاد تغییر رنگ می‌شوند. یعنی با این عینک‌ها تصاویر را با رنگ‌های واقعی‌شان نمی‌بینید. اما در عین حال می‌توانند تابش نور را حذف کنند و نور آبی را نیز کاهش دهند.

عینک با لنز مسی یا قهوه‌ای برای فعالیت‌های ورزشی مثل دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، گلف، تنیس، اسکی و ورزش‌های آبی مناسب است.

عدسی زرد / طلایی عینک طبی

شیشه زردرنگ عینک طبی برای هوای مه‌آلود و نیمه‌تاریک مناسب است.

عینک با شیشه زرد علاوه بر اینکه تابش نور را حذف می‎کند، نور آبی را نیز کاهش می‎دهد. باید بدانید که رنگ زرد بیشترین میزان کنتراست را ایجاد می‌کند. عمق دید بسیار وسیعی هم برای بیننده به دنبال دارد.

این عینک برای محیط‌های کم‌نور مناسب است. به این خاطر که کنتراست را افزایش می‌دهد. همچنین برای آب‌وهوای ابری، بارانی و برفی هم گزینه‌ای‌ عالیست.

اگر از دوستداران ورزش‌های تنیس، اسکی یا اسنوبورد هستید، عینک طبی یا عینک آفتابی با عدسی زرد می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این لنز برای عکاسی هم بسیار خوب است.

انواع رنگ شیشه عینک طبی: قرمز

انواع رنگ شیشه عینک طبی

عینک قرمز برای هوای آفتابی، نیمه‌ابری، ابری و برفی مناسب است.

عینک طبی با عدسی قرمز برای هر نوع فعالیتی مناسب است. از جمله می‌توان به رانندگی، دوچرخه‌سواری و اسکی اشاره کرد. قرمز با افزایش میزان کنتراست در نورهای کم، تصویر واضحی برای بیننده مهیا می‌کند. عدسی قرمز از خستگی چشم‌ها پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید عدسی رنگی برای عینک‌های ورزشی

عدسی رنگی عینک طبی: آبی

انواع رنگ شیشه عینک طبی
انواع رنگ شیشه عینک طبی

عینک طبی با شیشه آبی برای هوای مه‌آلود و برفی مناسب است.

لنز آبی / بنفش در عینک مناسب فعالیت‌هایی مثل اسکی، ماهی‌گیری و گلف مناسب است. این رنگ سبب تقویت رنگ‌ها می‌شوند و بازتاب نور را کاهش می‌دهند.

عدسی سبز عینک طبی

شیشه سبز عینک طبی برای هر نوع آب‌وهوا به جز روزهای برفی مناسب است.

لنزهای سبز عینک آفتابی، بدون این که در رنگ‌ها تغییر ایجاد کنند، نور را کاهش می‎دهند. رنگ‌های سبز هم مثل توسی جزو رنگ‌های طبیعی است. هر چه این رنگ‌ها تیره‌تر باشند، بیشتر می‌توانند شدت نور و بازتاب‌های آن را کاهش دهند. از آنجا که عینک سبز میدان و عمق دید فرد را هم زیاد می‌کند برای فعالیت‌هایی که دید طبیعی در آنها بسیار مهم است، مناسب‌تر است. مثل رانندگی، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، اسکی و تنیس.

سوالات رایج در مورد انواع رنگ شیشه عینک طبی

چه رنگ عینک طبی بیشتر به من می‌آید؟

پاسخ این سوال به رنگ پوست شما بستگی دارد. اگر پوستتان گرم است، رنگ‌های گرم مثل زرد، قهوه‌ای، کهربایی و قرمز مناسب شماست. اما اگر پوست سردی دارید بهتر است عینک‌های طبی آبی، سبز، توسی یا بنفش انتخاب کنید.

عینک طبی قرمز برای کجا مناسب است؟

عینک طبیبا عدسی قرمز برای هوای آفتابی، نیمه‌ابری، ابری و برفی و تقریبا برای هر نوع فعالیتی مناسب است. از جمله می‌توان به رانندگی، دوچرخه‌سواری و اسکی اشاره کرد. قرمز با افزایش میزان کنتراست در نورهای کم، تصویر واضحی برای بیننده مهیا می‌کند.

عینک طبی زرد به چه دردی می‌خورد؟

عینک با شیشه زرد علاوه بر اینکه تابش نور را حذف می‎کند، نور آبی را نیز کاهش می‎دهد. باید بدانید کهرنگ زرد بیشترین میزان کنتراست را ایجاد می‌کند. عمق دید بسیار وسیعی هم برای بیننده به دنبال دارد.

کاربرد عینک طبی با شیشه توسی چیست؟

شیشه توسی عینک طبی می‌تواند شدت نور و بازتاب‌های آن را کاهش دهند.

منبع: framesdirect

Related Articles

2 کامنتها

سعید 22 فروردین 1401 - 16:04

سلام فقط یه مطلبی در مورد عدسی مخصوص رانندگی رو نگفتین، اینکه عدسی های مناسب رانندگی مثل توسی، موقع رانندگی در شب هم گزینه مناسبی هستن!؟

پاسخ
مهدی 29 خرداد 1401 - 19:21

عینک طبی برای چشمهای سبز چه رنگی مناسب است

پاسخ

کامنت بگذارید