خانه مد و سبک زندگیاستایل قبل از انتخاب عینک حتما به شکل «ابرو»های خود توجه کنید

قبل از انتخاب عینک حتما به شکل «ابرو»های خود توجه کنید

نویسنده فروغ بیداری
انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو

انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو

انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو بسیار مهم است. ابروها به چهره افراد شکل خاصی می‌بخشند. بنابراین بسیار مهم است که بر اساس آنها، عینک موردنظر خود را انتخاب کنید.

لبه‌ی بالایی فریم عینک باید با خط ابروهای شما موازی باشد. یعنی نباید عینک ابروها را پوشش دهد یا به طور نصفه روی ابروها را بپوشاند. اگر فریم عینک دقیقا پایین ابروها قرار بگیرد، یعنی عینک به درستی انتخاب شده است.

البته این یک قانون کلی است که هر کسی می‌تواند از آن سرپیچی کند. برخی افراد، فریم‌های پهن و بزرگ دوست دارند. در نتیجه ابروهایشان در زیر عینک مخفی می‌شود. در چنین حالتی باید مطمئن شوند که همه‌ی قسمت‌های ابرو در زیر فریم و عدسی عینک قرار داشته باشند.

یعنی یا عینک باید کاملا بالای ابروها باشد یا باید به صورت کامل ابروها را پوشش دهد. اینکه عینک از وسط ابروها رد شود، نمای چندان جالبی ایجاد نمی‌کند.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو

انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو های باریک و کمانی

برای ابروهای باریک و کمانی، فریم مربعی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست. در بالا گفتیم که لبه‌ی بالایی عینک بهتر است که موازی ابروها باشد. بنابراین، عینک مربعی هیچ وقت نمی‌تواند موازی ابروهای گرد باشد. حتی نمی‌تواند به طور کامل ابروها را پوشش دهد. پس اگر ابروی کمانی دارید، فریم مربعی را به دست فراموش بسپارید.

ابروهای پهن

هنگام انتخاب عینک حواستان باشد که ضخامت آن برعکس پهنای ابروها باشد. شما باید بین ابروها و عینک تعادل ایجاد کنید. اگر ابروهای پهن و پرپشتی دارید، فریم‌های ضخیم و پهن چندان مناسب شما نیست چون چهره‌تان را خیلی شلوغ نشان می‌دهد.

این فرمول در مورد ابروهای باریک هم مصداق دارد؛ یعنی برای ابروی باریک، بهتر است فریم پهن انتخاب کنید.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

آرایش ابروها در زمان استفاده از عینک طبی یا آفتابی

بعد از انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو بهتر است خودتان هم با کمک مداد، سایه یا ریمل ابرو، شکل آنها را منظم کنید. خوش‌فرم کردن ابروها در خوب دیده شدن عینک روی صورت تاثیر زیادی دارد. می‌توانید با کمک صابون‌های لیفت ابرو، موهای ابرو را بالا بزنید تا جذاب‌تر به نظر برسند.

در زیر خط ابروها هم سایه سفید یا سایه روشن بزنید تا خط ابرو به خوبی دیده شود.

 انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو

آیا ابروها باید از بالای عینک دیده شوند؟

در بالا هم توضیح دادیم ک نباید فریم عینک روی ابروها را بپوشاند. ابرو در زیبایی چهره بسیار موثر است پس آنها را زیر عینک مخفی نکنید. اما اگر عاشق عینک‌های سایز بزرگ یا عینک‌های پهن هستید، حتما توجه داشته باشید که ابروها به طور کامل در زیر عینک باشند. وقتی بخشی از ابرو از زیر عینک بیرون می‌زند، جلوه ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

خرید عدسی عینک از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

سوالات رایج در مورد انتخاب عینک بر اساس شکل ابرو

آیا ابرو باید زیر عینک باشد؟

خیر. سعی کنید عینک را طوری انتخاب کنید که ابروها به طور کامل از بالای آن دیده شوند. اما اگر عینک بزرگ دوست دارید، باید عینک به قدری بزرگ باشد که همه جای ابروها را پوشش دهد. یعنی ابرو از زیر عینک دیده نشود.

برای ابروهای کمانی چه عینکی مناسب‌تر است؟

هر عینکی غیر از مدل‌های مربعی و مستطیلی برای ابروهای گرد و کمانی مناسب است.

برای ابروهای پهن باید چه فریمی انتخاب کنیم؟

بهتر است فریم باریک انتخاب کنید. یا حداقل فریمی انتخاب کنید که خیلی پهن و ضخیم نباشد زیرا یک لایه ابرو و یک لایه فریم عینک باعث می‌شود چهره شما خیلی شلوغ دیده شود.

برای ابروهای نازک چه فریمی مناسب‌تر است؟

برای ایجاد تعادل بین ابرو و عینک بهتر است این دو گزینه متضاد هم باشند. یعنی اگر ابروهای باریک دارید، عینک‌های پهن انتخاب کنید و برعکس.

منبع: foreyes

Related Articles

کامنت بگذارید