خانه 5 موقعیت مناسب برای استفاده از عینک طبی

5 موقعیت مناسب برای استفاده از عینک طبی

نویسنده تیم لوناتو
استفاده از عینک طبی

استفاده از عینک طبی

استفاده از عینک طبی زمان‌های خاص خود را دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید علاوه بر راحتی بیشتر، از چشمان خود بیشتر محافظت کنید و خوش‌تیپ‌تر به‌نظر برسید.

از آنجا که بیشتر افراد عینکی دوست دارند تا فریم عینک با تیپشان جور باشد و در عین‌حال از چشم‌هایشان در مقابل مضرات تششعات نوری وسایل دیجیتالی هم محافظت کنند، در ادامه این مطلب بهترین زمان‌ها برای پوشیدن عینک در موقعیت‌های مختلف را برایتان ذکر کرده‌ایم. همراهمان باشید.

1- هنگام استفاده از کامپیوتر

بر اساس آمارهای رسمی، 30 درصد از بزرگسالان بیش از 9 ساعت از زمان خود را در طول یک شبانه‌روز پای کامپیوتر سپری می‌کنند. از آنجا که فناوری نقش بسیار مهمی در زندگی این روزهای ما ایفا می‌کند، بسیار مهم است که حواسمان به خستگی‌های چشم و پیامدهای آن باشد.

به همین خاطر بهتر است از عدسی استفاده کنید که از چشم‌ها در برابر نور آبی محافظت می‌کند. عینک‌هایی که چنین شیشه‌هایی داشته باشند در بازار موجود هستند.

2- پس از بیدار شدن از خواب

استفاده از عینک طبی

عینک خود را حتما بالای تخت یا در کنار آن قرار دهید که بلافاصله پس از بیدار شدن آن را به چشم بزنید. اگر چشمانتان خیلی ضعیف باشد، با این کار می‌توانید از احتمال برخورد با وسایل در مسیر آشپزخانه یا سرویس بهداشتی پیشگیری کنید. شاید این گزینه خیلی بدیهی به‌نظر برسد، اما هستند افرادی که به در دسترس قرار دادن عینک خود هنگام خواب بی‌اعتنا هستند و صبح‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

3- استفاده از عینک طبی در زمان حضور در اجتماع

استفاده از عینک طبی

اگر جزو کسانی هستید که ترجیح می‌دهید هنگام حضور در قرارهای کاری یا دوستانه به جای استفاده از عینک، از لنز استفاده کنند، توصیه می‌کنیم که در دیدگاه خود کمی تجدیدنظر کنید. شما می‌توانید با زدن یک عینکِ شیک و باکلاس روی چشم‌های خود به خوش‌تیپی بیشتر خود کمک کنید. حتی می‌توانید از عینک متناسب با فرم صورت خود، بر میزان جذابیت ظاهری خود بیفزایید.

4- هنگام مسافرت با هواپیما

استفاده از عینک طبی

در طول سفر با هواپیما احتمالا عینک خود را کنار گذاشته و از لنز استفاده می‌کنید. اما باید بدانید که استفاده از لنز هنگام بستن چشم‌ها و خواب، باعث می‌شود تا راه رسیدن اکسیژن به چشم مسدود شود و ممکن است پیامدهای ناگواری بدنبال داشته باشد. بنابراین، بهتر است در سفر هوایی بعدی خود، عینکتان را همراه داشته باشید تا اگر خواستید بخوابید، به‌راحتی عینک را از چشم برداشته و بدون هیچ آسیبی به چشم‌های خود، استراحت کنید.

حتی پیشنهاد می‌کنیم که در طول سفر حتما یک عینک اضافه همراهتان باشد تا در صورت گم شدن، شکستن یا هر مشکل ناخواسته دیگری، دستتان در حنا نماند.

5- استفاده از عینک طبی در مصاحبه کاری

استفاده از عینک طبی

به گزارش بیزینس اینسایدر، محققان بیان داشته‌اند که استفاده از عینک باعث می‌شود تا باهوش‌تر به‌نظر برسید. به‌همین‌خاطر، بد نیست وقتی برای مصاحبه کاری وارد شرکت جدید می‌شوید، عینک بزنید. این را به‌خاطر داشته باشید که همیشه خاطره نخستین برخورد آدم‌ها با هم در ذهن می‌ماند. پس عینک‌تان همیشه همراهتان باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ دلیلی که باعث می‌شود با عینک جذاب‌تر به‌نظر برسید

سوالات رایج در مورد استفاده از عینک طبی

چه زمانی باید از عینک طبی استفاده کرد؟

دید ضعیف در شب، مشکل در دیدن اشیاء دور و دو بینی برخی از علائم رایج ضعیف شدن چشم و نیاز به عینک طبی است.

در سفر هوایی بهتر است از لنز طبی استفاده کنیم یا عینک طبی؟

در طول سفر با هواپیما احتمالا عینک خود را کنار گذاشته و از لنز استفاده می‌کنید. اما باید بدانید که استفاده از لنز هنگام بستن چشم‌ها و خواب، باعث می‌شود تا راه رسیدن اکسیژن به چشم مسدود شود و ممکن است پیامدهای ناگواری بدنبال داشته باشد.

برای قرار کاری استفاده از لنز بهتر است یا عینک؟

شما می‌توانید با زدن یک عینکِ شیک و باکلاس روی چشم‌های خود به خوش‌تیپی بیشتر خود کمک کنید. حتی می‌توانید از عینک متناسب با فرم صورت خود، بر میزان جذابیت ظاهری خود بیفزایید.

کامنت بگذارید